JCHP píše:... za rozumné náklady, pořídí (relativně levný) SUP. Tohle přemotorované prkno (de facto krátký SUP s elektromotorem cca 15KW), ...
SUP má své kouzlo, ale dříve nebo později zatouží každý jeho majitel si pohyb na vodě trochu ulehčit, prodloužit vzdálenost plavby apod. I sám majitel půjčovny paddleboardů mi řekl, že lidé bývají z pádlování na paddleboardu (plovák pro SUP) značně zmoženi.
Neuvedl jsem do svého prvního příspěvku, aby nebyl příliš dlouhý, tu zajímavost, že část mého e-foilu bude použitelná právě pro SUP. Tato vodotěsná část bude totiž obsahovat baterii, bude tvořit obal této baterie a tento obal bude mít hydrodynamický tvar. No a celou takovou část bude možné položit na zadní horní část paddleboardu. Jinými slovy, baterie a motor e-foilu umožní pohon i paddleboardu. Pochopit to bude snadnější až z obrázku, k jehož vytvoření se chystám už za pár dnů, pak to sem vložím.
A ještě jedna zajímavost: Pro tuto bateriovou část budu používat jednu baterii z mého e-kola (10 A), druhou baterii z mé e-koloběžky (10 A) a třetí baterii (10 A) pouze dokoupím. Tyto tři baterie (celkem tedy s kapacitou cca 30 A) stačí na pohon e-foilu až na 3 hodiny plavby (při použití vysoce účinného l. šroubu), pro pohon paddleboardu asi jen na 1,5 h. plavby a při poloviční rychlosti (možná 10 km/h).
A běžný pohon e-foilu vyžaduje cca 2 000 W (i méně, podle účinnosti l. šroubu), nikoliv 15 kW. Pouze při startu to vystoupí třeba až na 4 000 W. Jak se spodní část boardu od e-foilu zvedne nad hladinu, tím dramaticky klesá odpor. Ovšem e-foil a "e-SUP" při plavbě taky nevytváří žádný hluk, oproti "normálnímu motorovému člunu", je tedy poprvé ideální na česká jezera, přehrady, rybníky a řeky.