Kvalita trysek

Kvalita trysek

Příspěvekod Dinous » 20.11.2020 13:31

Ahoj pánové,
jen ze zvědavosti jsem porovnal nakupované trysky z Ali... levné a pak jedny dražší od Trianglelab, a už se nedivím , že ty dražší jsoou opravdu dražší. Chtělo by to porovnat kvalitu i nějakých českých výrobců, nebo tip kdo by je měl opravdu OK. Přece jen od E3D od Pruse za 200 kč je celkem dost. Jedná se o trysky D=0,4mm

[img]
Obyc_.jpg
[/img]
[img]
Obyc_2.jpg
[/img]
[img]
trianglelab_1.jpg
[/img]
[img]
trianglelab_2.jpg
[/img]
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Rebel II 12V 200x200; Rebel II c 300x200 ; Anycubic Photon S ; Geeetech A10M; Průša i3 MK3S;
Dinous
 
Příspěvky: 144
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Re: Kvalita trysek

Příspěvekod crown » 20.11.2020 18:08

Vadí vlastně něčemu šišatý profil trysky? Bude asi potřeba trochu upravit průtok, protože plocha díry je trochu mimo, ale jinak by snad vadit nemělo...
  • 0

crown
 
Příspěvky: 340
Registrován: 08.11.2015 09:30
Reputation: 0

Re: Kvalita trysek

Příspěvekod Otomar » 20.11.2020 18:43

Spíš bych to viděl na ostřiny. Dost možná se při prvním průtoku tryskou omelou.
  • 0

Customized REBEL II & direct HEVO
Otomar
 
Příspěvky: 611
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: Kvalita trysek

Příspěvekod zemciko » 20.11.2020 19:15

Částečně ucpaná díra trysky či výrazně pozměněná vede k tomu že materiál nevychází ven rovně a má tendenci se různě kroutit do boku. Taky je pravda, že díky tomu, že mosaz je celkem málo odolná proti otěru, tak při tisku materiálů s různými plnivy, se ten otvor taky poškodí.
Pokud chceš mít jistotu že to bude vyrobené kvalitně e nebude to stát majlant tak si toho kup hromadu levného a dodělej si je doma sám :0) já takto běžně jednak převrtával díru a druhak upravoval vnitřní kužel. Dost to pomáhá. A s trochou šikovnosti to není tak těžké.
Jo ještě si můžeš koupit rubínovou trysku za pár tisíc ta by měla vydržet (ta ocelová se mi nějak víc než mosazná neosvědčila)...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1403
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Kvalita trysek

Příspěvekod straciam » 20.11.2020 23:12

co som ja zistoval, trysky od roznych vyrobcov maju vnutri rozny uhol smerom k spicke. niektore maju ostrejsi uhol, niektore plytsi. niekde na youtube o tom bolo aj video ale neviem ho teraz najst. v tom videu vychadzali lepsie tie s ostrejsim uhlom, prietok filamentu bol lepsi.. na materialpro3d maju s ostrym uhlom (trysky oznacene ako ceska vyroba), na ali sa daju najst aj take aj take trysky takze tam je to skor o nahode..
  • 0

Ins-piration: No pass, no problem.
Rebel II
straciam
 
Příspěvky: 100
Registrován: 08.11.2015 21:04
Bydliště: Podbrezova, SR
Reputation: 0

Re: Kvalita trysek

Příspěvekod Dinous » 21.11.2020 10:18

Jde i o naměřený průměr, tady jsem vyhodnocoval myslím střední průměr a ne Dmin, a i tak je spíše 0,3 mm. Měřil jsem i obyč trysku D 0,8 mm a ta uz vypadsla dobře. Problém levných trysek je spíše u menších průměru cca do 0,5 ale zkusím to ověřit zmerim vice karegorii nejmenší mám myslím 0,2.
  • 0

Rebel II 12V 200x200; Rebel II c 300x200 ; Anycubic Photon S ; Geeetech A10M; Průša i3 MK3S;
Dinous
 
Příspěvky: 144
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Re: Kvalita trysek

Příspěvekod medapeta » 21.11.2020 16:02

Možná nebude od věci udělat reálné tiskové testy. Po nakalibrování průtoku filamentu podle mě nebude v kvalitě výtisku rozpoznatelný rozdíl.
  • 0

Mínusové body mému profilu zde udělil výhradně uživatel tom666, který se na foru již nevyskytuje.
Měl zřejmě pocit, že pravda se tu psát nesmí...
medapeta
 
Příspěvky: 1524
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Brdy
Reputation: 4
Jen tak dál :)


Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků