Tisk PLA s 3Dráty

Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod SaberCZ » 12.09.2019 08:57

Dobrý den,

tisknu s hotendem od 3Dráty s 0,3mm tryskou, celokov. Mám typický problém, že se mi po chvíli tisku s PLA (1,75mm) udělá boule a přestane tisknout. Při vysunutí, ustřižení a znova vložení opět tiskne chvíli. Zkoušel jsem větší ventilátor (40x40), přidat rychlost tisku, ubrat teplotu (195°), nic nepomohlo. Tisknu s PLA plasty Mladeč.

Mou otázkou je, jestli můžu upgradovat hotend (jak, popřípadě na jaký), aby mi to PLA normálně tisklo. Co byste mi doporučili?

Děkuji.
  • 0

SaberCZ
 
Příspěvky: 2
Registrován: 05.09.2019 10:27
Reputation: 0

Re: Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod poutnik » 12.09.2019 09:08

Nejjednodušší je použít něco jako čistič filamentu (něco jako https://www.thingiverse.com/thing:792680 ) ve kterém bude vata s pár kapkama řepkového oleje (z dostupných a relativně levných olejů snáší nejvyšší teploty). Nebude se to pak připalovat/přilepovat tolik.

Ubrat teplotu většinou moc nepomůže, zadře se to o chvíli později. Ale zkusit lze. Stejně tak lze zkusit laborovat s retrakcemi. Výsledek ale stejně může být jen přechodný...

Nebo heatbreak s teflonovou vložkou - např. tady je vidět rozdíl:
https://www.aliexpress.com/item/32902245824.html (tím neříkám že doporučuji toto - nevím který přesně by pasoval do hotendu 3Dráty). Tady je celý komplet:
http://obchod.rebelove.org/hotendy-a-tr ... mplet.html


J
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 179
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod juliusvla » 12.09.2019 10:18

Tisknu PLA s teflonovou vložkou. Občas se mě nechce měnit hlavu po PET a tak dám do celokovu PLA. Mám ten celokov leštěný a dal jsem si s tím práci. Smirek pod vodu 200 - 1600, a potom brusné pasty. Funguje to, Ale když mám větší várku PLA, tak radši vyměním hlavu.
  • 0

juliusvla
 
Příspěvky: 124
Registrován: 10.11.2016 23:42
Bydliště: Plzeň
Reputation: 0

Re: Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod SaberCZ » 12.09.2019 11:26

Díky moc, zkusím ten čistič a uvažuji nad tímto: http://obchod.rebelove.org/hotendy-a-tr ... 30-32.html To by mělo pasovat do 3Dráty snad, vypadá velmi podobně ten můj heatbreak. Tohle by mohlo pomoct, že?

EDIT: Tak z obchodu mi bylo řečeno, že HeatBreak nebude pasovat. Takže zkusím čistič, jestli nezabere, tak nejspíše koupím celý nový hotend.
  • 0

SaberCZ
 
Příspěvky: 2
Registrován: 05.09.2019 10:27
Reputation: 0

Re: Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod poutnik » 12.09.2019 12:32

jestli to bude mechanicky pasovat tak ano, PTFE teflonová vložka pomůže.

Ale pozor pak při použití jiných materiálů, pokud natopíš víc než na cca 240°C, začne se roztíkat ta vložka a skončí to špuntem trochu hůře odstranitelným než jen z PLA (víceméně zničením heatbreaku). Hranice ale není přesně 240°C, záleží na kombinaci více faktorů (přesnost tepelného čidla, umístění chladiče HE - posunutí o jedno žebro posune rozložení teplot v heatbreaku,...). Mě se dařilo nějakou dobu fungovat i při 248°C ale stejně to nakonec skončilo zničením heatbreaku...

J
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 179
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod kroxigor » 12.09.2019 12:46

SaberCZ: Kdybys byl z okolí stav se mám tu jak hybridní hetbreak 3Dráty tak kompletní hybridní hotend. Na poštu s tím nepoletím.

Já od hybridu upustil - pravda pomůže to při tisku PLA, ale je to jen o nastavení a tisknu PLA celokovem jak 3Dráty tak RebelMod.
  • 0

Naposledy upravil kroxigor dne 13.09.2019 11:43, celkově upraveno 1
Rebel II V33 (Marlin 2.0.x), ANYCUBIC "anikubík" Kossel Linear Plus (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1634
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod bahora » 12.09.2019 17:13

poutnik píše:jestli to bude mechanicky pasovat tak ano, PTFE teflonová vložka pomůže.

Ale pozor pak při použití jiných materiálů, pokud natopíš víc než na cca 240°C, začne se roztíkat ta vložka a skončí to špuntem trochu hůře odstranitelným než jen z PLA (víceméně zničením heatbreaku). Hranice ale není přesně 240°C, záleží na kombinaci více faktorů (přesnost tepelného čidla, umístění chladiče HE - posunutí o jedno žebro posune rozložení teplot v heatbreaku,...). Mě se dařilo nějakou dobu fungovat i při 248°C ale stejně to nakonec skončilo zničením heatbreaku...

J


Bod tání teflonu pro 3D tisk je běžně 220°C pokud koupíš lepší teflon, tak se bod tání posune na 340°C takže můžeš klidně nahřát i nad těch 240°C kde se normální teflon topí :)

https://www.captubes.com/specs.html buď prodávají jako jediní opravdový teflon nebo wikipedie kecá :)


Wikipedie tvrdí že teflon začne měnit vlastnosti při 260 °C a nad teplotou 350 °C nastává rozklad (jedovaté výpary) https://cs.wikipedia.org/wiki/Polytetrafluorethylen
  • 0

bahora
 
Příspěvky: 229
Images: 1
Registrován: 23.11.2016 01:12
Reputation: 0

Re: Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod poutnik » 12.09.2019 18:42

bahora: dík za info. Takhle podrobně jsem to nestudoval. Vesměs se píše "netopit nad 240 (někde 250°C)" tak jsem se podle toho snažil řídit... jednou jsem to natopil na 260°C a heatbreak se ucpal, po rozebrání byla zkroucená a natopená teflonová vložka. Je ale pravda, že to byla čína, tak kdo ví co tam bylo... ;)

J
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 179
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod crown » 13.09.2019 07:27

ta teflonova vlozka v cinskych hotendech jde jednoduse vymenit. Protahne se to vrtakem 4.1mm a nacpe se tam novy teflon. Metr teflonove trubicky od cinana stoji par korun. Neni se tedy treba bat chyby.
  • 0

crown
 
Příspěvky: 336
Registrován: 08.11.2015 09:30
Reputation: 0

Re: Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod tomast » 13.09.2019 11:12

Mám z Číny Ender-2, hotend MK8 s teflonovou vložkou, ve FW je limit 260°C.
Už jsem na tuhle teplotu párkrát tisknul (čiré ABS), na 240-250 tisknu ABS běžně.
A po skoro 2 letech hotend stále bezproblémově funguje (nahrazoval jsem akorát větrák včetně té plechové krabice za tišší, doplnil ofuk tisku a přidal silikonový návlek).
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 237
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Tisk PLA s 3Dráty

Příspěvekod Klaudius » 13.09.2019 15:53

Ad: Teflon - pozor, treba rozlišovať teplotu tavenia teflonu a teplotu, keď začne strácať svoje vlastnosti, laicky povedané, keď začne mäknúť. Ono to vlastne u termoplastov platí všeobecne. Bahorov odkaz na wikipédiu je relevantný, je to skrátka tak. V tabuľke na captubes takisto uvádzajú teplotu topenia. Tepelná rozťažnosť pri 250°C nemusí znamenať, že teflonová vložka bude stále funkčná, je to len technický parameter. Ešte stojí za úvahu, s akou presnosťou reálne meriate tú teplotu. Či to v skutočnosti nie je viac ako tých 260 °C. ;-)
  • 0

Klaudius
 
Příspěvky: 126
Registrován: 15.02.2016 12:15
Bydliště: Bratislava - okolie
Reputation: 5
Jen tak dál :)


Zpět na REBEL II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník