Vynechávání?

Vynechávání?

Příspěvekod astalavista » 07.01.2019 14:59

Ahoj,
občas bojuji s problémem "vynechávání" plastu, ve vnější vrstvě to je viditelné viz příloha, u některých tisků to dělá více u některých méně, někdy se to projeví v tisku jen minimálně, extruder sem několikrát kontroloval, tryska přicpaná není, vnitřek čistý, napadá mě že by to snad mohla dělat retrakce? nebo máte jiné nápady?

Edit.: Materiál je PLA, teplota mi dlouhodobě vyhovuje tak jak je, ofuk je zaplný, nicméně u ABS bych vsázel na rupání nebo nízkou teplotu a filament neproleze tryskou, tady sem však na tuhle teplotu tiskl vždy a nebývali problémy, najednou ty problémy občas jsou a občas ne :)
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
astalavista
 
Příspěvky: 11
Registrován: 08.02.2016 20:02
Reputation: 0

Re: Vynechávání?

Příspěvekod pepiho » 07.01.2019 17:04

Pokud si seš jistý teplotou (já bych přidal) , tak bych přidal víc materiálu. Když jsem začínal s Rebelem, tak jsem měl snahu ubírat na materiálu - byl hezčí povrch, ale dělalo mi to úplně to stejný co tobě.
Možná by pomohlo i zpomalit, nestihnou se spojit vrstvy.
  • 0

pepiho
 
Příspěvky: 35
Registrován: 11.04.2017 16:36
Reputation: 0

Re: Vynechávání?

Příspěvekod astalavista » 07.01.2019 17:33

Jistej nejistej, prošel sem za 5 let už spousty tiskáren a vždycky to bylo ofuk + nízká teplota, ale zaráží mě že tuhle teplotu mam vyladěnou pár měsíců a najednou to začne dělat tohle, i když je fakt že sem měnil ofukový ventilátor, že by čína co točí víc otáček a víc fouká? zkusím přidat teplotu tedy :)
  • 0

astalavista
 
Příspěvky: 11
Registrován: 08.02.2016 20:02
Reputation: 0

Re: Vynechávání?

Příspěvekod PeB » 07.01.2019 18:40

Řešil jsem nedávno podobný problém a po kontrole a vyzkoušení snad všeho, pomohla až výměna zubatice. Ta původní už byla zřejmě hodně tupá. Vetšinou to vynechávalo na začátku stopy po retrakci, ale sem tam to vynechalo i uprostřed tisku. Dělalo to více méně pravidelné "ďobky", pak výtisk několik vrstev OK a pak zase pár cm s vynecháním. Zarazilo mě, že to nebylo slyšet. Pokaždé, když jsem měl problém s teplotou nebo ucpanou tryskou, tak bylo slyšet jak zubatice cvaká (motor má dost síly materiál protlačit, ale zubatice přeskočí a "cvakne to").
  • 0

PeB
 
Příspěvky: 18
Registrován: 08.02.2015 12:24
Reputation: 0

Re: Vynechávání?

Příspěvekod Georrge » 07.01.2019 19:10

Slabý motor extruderu by to taky mohl být. Pokud jsi změnil ofuk, tak teď můžeš mít přechlazenou trysku, materiál hůře vytéká, takže je větší nápor na motor a ten může občas o nějaký ten mikrokrok přeskočit. Máš na hotendu nějakou izolaci proti ofuku?
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 178
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: Vynechávání?

Příspěvekod tomast » 07.01.2019 20:12

Mě se to naposledy stalo nastavením úmyslně příliš vysoké teploty pro PLA (230+).
Chladič filamentu nestíhal, PLA struna měkla i za heatbreakem, ztloustla a třela se o stěny a extruder občas přeskočil.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 232
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vynechávání?

Příspěvekod astalavista » 07.01.2019 20:55

Tak meknuti v heatbreaku, popr za nim se mi nedeje, to uz mam vyexperimentovany, na malym vytisku zda se zatim pomohlo lehke zvyseni teploty, uvidime na necem vetsim, izolovanej hotend mam pomoci silikonoveho navleku ale ofuk je asi prilis silny, budu ho davat max na 50% vypada to ze cinan namotal atypickej ventilator a ma vetsi prutok vzduchu nez ty same ale obednane o pul roku driv :)
  • 0

astalavista
 
Příspěvky: 11
Registrován: 08.02.2016 20:02
Reputation: 0

Re: Vynechávání?

Příspěvekod akademik » 07.01.2019 21:08

no nevím.. ta fotka není moc ostrá, ale zdá se mi podle povrchu že je tam moc vysoká teplota.. Ale když to máš vyzkoušený...
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 170
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3
Jen tak dál :)

Re: Vynechávání?

Příspěvekod medapeta » 07.01.2019 22:05

Podíval bych se na proud do driveru extruderu. Pokud se hřeje zubatice od motoru tak se děje mnoho divných věcí.
  • 0

Chceš naštvat lidi ? Dej blbci funkci :-)
medapeta
 
Příspěvky: 1505
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: -1
Pokud je snaha, dá se to napravit.

Re: Vynechávání?

Příspěvekod OK1UGA » 08.01.2019 06:24

Mě toto způsobovala uvolněná matice pohonu Z (u Rebela). Zkuste vzit po straně zameno posuvu Z a silou zahrkat nahoru a dolu. Pokud tam zjistíte vůli máte tento problém.

Martin.

astalavista píše:Ahoj,
občas bojuji s problémem "vynechávání" plastu, ve vnější vrstvě to je viditelné viz příloha, u některých tisků to dělá více u některých méně, někdy se to projeví v tisku jen minimálně, extruder sem několikrát kontroloval, tryska přicpaná není, vnitřek čistý, napadá mě že by to snad mohla dělat retrakce? nebo máte jiné nápady?
  • 0

OK1UGA
 
Příspěvky: 65
Registrován: 24.06.2015 20:19
Bydliště: Rychnov n/Kn nebo Liberec
Reputation: 5
Jen tak dál :)

Re: Vynechávání?

Příspěvekod astalavista » 08.01.2019 11:16

Dobrý pozantek s maticí, tento problém sem řešil víckrát a ve finále jsem ji v pojezdu přilepil, nicméně se mi zdá že je tam zase vůle,ale není mezi plastem a maticí ale mezi maticí a závitovkou a to docela značná, ačkoliv je matice tak měsíc stará, vypadá to že dneska musím do garáže na soustruh a udělat novou delší matici, ty kupované mají malou tloušťku a drží na 2-3 stoupání :)
  • 0

astalavista
 
Příspěvky: 11
Registrován: 08.02.2016 20:02
Reputation: 0

Re: Vynechávání?

Příspěvekod OK1UGA » 08.01.2019 11:40

tady: http://ok1uga.nagano.cz/3d_modi.htm najdete jak jsem problém vyřešil já - někde uprostřed stránky. Je nutné to velmi opatrně dotahovat protože tloušťka stěny je menší než je bezpečné a matice se velmi snadno přetrhne. Ale od té doby co jsem tuto úpravu udělal nevím co je problém.

Martin.

astalavista píše:Dobrý pozantek s maticí, tento problém sem řešil víckrát a ve finále jsem ji v pojezdu přilepil, nicméně se mi zdá že je tam zase vůle,ale není mezi plastem a maticí ale mezi maticí a závitovkou a to docela značná, ačkoliv je matice tak měsíc stará, vypadá to že dneska musím do garáže na soustruh a udělat novou delší matici, ty kupované mají malou tloušťku a drží na 2-3 stoupání :)
  • 0

OK1UGA
 
Příspěvky: 65
Registrován: 24.06.2015 20:19
Bydliště: Rychnov n/Kn nebo Liberec
Reputation: 5
Jen tak dál :)

Re: Vynechávání?

Příspěvekod astalavista » 08.01.2019 14:13

Pěkně vyřešeno, přemýšlel sem že bych udělal předepnutou matici pomocí pružiny, ale prozatím si udělám jen osazenou mosaznou na soustruhu a delší, plánuji stejně výměnu za trapézy :)
  • 0

astalavista
 
Příspěvky: 11
Registrován: 08.02.2016 20:02
Reputation: 0


Zpět na OSTATNÍ PROBLEMATIKA HW/SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron