E3D "Plated Copper" trysky

E3D "Plated Copper" trysky

Příspěvekod Saph » 16.09.2018 20:20

Nemá někdo zkušenost s těmito tryskami od E3D - https://e3d-online.com/v6-nozzles-plated-copper ?
Když je představovali na jedné prezentaci, tak kromě 3x lepší tepelné vodivosti a vyšší životnosti slibovali, že díky speciálnímu povrchu na nich neulpívá plast, díky čemuž by měly být například horní povrchy podstatně lépe vyhlazené. Vyrábí je i ve verzi pro Volcano.
Netestoval to náhodou někdo?
Díky za případné zkušenosti :wink:
  • 0

Saph
 
Příspěvky: 529
Registrován: 20.09.2015 19:50
Bydliště: Kroměříž
Reputation: 0

Re: E3D "Plated Copper" trysky

Příspěvekod zemciko » 16.09.2018 21:19

Nějak jsem si nevšiml čím přesně jsou pokovené a v jak velké vrstvě. Nemyslím si že by to že jsou z mědi byla nějaká výhra, mě%ď je celkem nicmoc po mechanické stránce. Tepelná vodivost mosazi je prozatím dostatečná a větší průtok plastu asi nikdo neplánujeme. pokud by to pokovaní fungovalo neměl by být problém si ho aplikovat na mosaznou trysku sami. Pokud je vyzkoušíš a zjistíš detaily dej vědět...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1131
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: E3D "Plated Copper" trysky

Příspěvekod Saph » 17.09.2018 00:11

Průtok plastu mě netrápí, používám Volcano. Spíš přemýšlím nad tím, že by měděná tryska mohla držet stabilnější teplotu, což by možná mohlo být vidět i na tisku.
Jinak pokovené je to nějakým niklem ("advanced nickel based plating").
Taky by mě zajímalo jestli třeba horní povrchy opravdu nemůžou být hladší. V prezentaci E3D to vysvětlovali tak, že běžná tryska má tendenci trochu tahat za sebou vlákno při změně směru u vyplnování solid infillu, což pak způsobuje takové to mírné nahrnutí materiálů na hranici infillu a perimetru.
V jedné z mála diskuzí, co jsem našel k tomuto tématu, to i někdo potvrdil v případě PETG a prý klesnul stringing.
Asi to otestuji, standardní Volcano tryska vyjde na 200 a tahle na 450.
(Kdybych bral jednu tak to ani nějak neřeším, ale potřebuju hned alespon 4 kousky :-D )
  • 0

Saph
 
Příspěvky: 529
Registrován: 20.09.2015 19:50
Bydliště: Kroměříž
Reputation: 0

Re: E3D "Plated Copper" trysky

Příspěvekod lubosh » 17.09.2018 14:45

Tento jev je způsoben akcelerací pohybu hlavy, nikoli "taháním" plastu za tryskou.
Částečně se dá eliminovat akcelerací extruderu, ale je to laborace. Existuje tuším i nějaká odnož Marlinu, kde toto řešili.
  • 0

lubosh
 
Příspěvky: 705
Registrován: 19.11.2014 16:42
Bydliště: Praha 10
Reputation: 6
Jen tak dál :)

Re: E3D "Plated Copper" trysky

Příspěvekod Saph » 17.09.2018 14:57

Jasné, vím co myslíš, v Marlinu s tím primárně bojuje funkce linear advance a jde v podstatě o přebytečný tlak v trysce a setrvačnost vytláčení plastu. Ale to jsem neměl na mysli, neštastně jsem to formuloval.
Bohužel se mi nepodařilo dohledat původní prezentaci od Sanjaye z E3D, kde to zminoval a nepřesně jsem ho citoval.
Jde spíše o to, že když například přejedeš prstem horní plnou výpln, tak by měla být celkově hladší. Nepřilnavost tryska má údajně zařídit čistší pokládání vlákna. Rozhraní perimetru a infilu jsem zminoval spíš proto, že jsou to obecně ty místa, kde se nerovnosti nejvíce tvoří a to i s vyladěným lin.advance.
  • 0

Saph
 
Příspěvky: 529
Registrován: 20.09.2015 19:50
Bydliště: Kroměříž
Reputation: 0

Re: E3D "Plated Copper" trysky

Příspěvekod Georrge » 18.09.2018 16:25

Pokud máš víc trysek, stojí za zkoušku zabrousit ji - studenou trysku (musí v ní být ale filament, aby se netvořily otřepy) umístěnou v hotendu šoupeš po smirku (tak 800+), který máš na hotbedu. Jednak se ti srovná spodek trysky rovnoběžně s bedem, a taky se rozšíří ploška která plast uhlazuje. Na horní plochy to pomohlo docela dost, byly lépe zarovnané (ještě to pak chce poladit nastavení), ale vzhledově to vypadalo trochu zvláštně a povrch byl i matnější.
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 93
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: E3D "Plated Copper" trysky

Příspěvekod Saph » 18.09.2018 19:46

Zajímavý nápad, možná někdy vyzkouším, aktuálně si ale na kvalitu horních povrchů zas tolik stěžovat nemůžu, spíše jsem se snažil přetlumočit tvrzení E3D o jejich produktu :-)
Každopádně nikdo ted patrně tyto trysky nezkoušel, takže tomu dám šanci já :-D
Na dvou tiskárnách tedy budu mít stávající běžné mosazné trysky a na další dvě přijdou ty měděné poniklované. Všechny tiskárny ted bude čekat častý tisk stejných gcodů, takže ideální podmínky pro zpozorování případných rozdílů ve výsledném tisku :-)
Po čase dám vědět jak to dopadlo.
  • 0

Saph
 
Příspěvky: 529
Registrován: 20.09.2015 19:50
Bydliště: Kroměříž
Reputation: 0

Re: E3D "Plated Copper" trysky

Příspěvekod zemciko » 19.09.2018 21:28

No a pokud chceš větší tepelnou setrvačnost tedy stabilnější teplotu na trysce. tak místo mědi si prostě pořiď/vyrob trysku s 2x větším objemem.... Kdysi dávno jsem na svém HE míval vlastní trysky vyráběná z 16mm tyče a fungovaly výborně i to dělalo lepší povrch na horní vrstvě, právě díky větší plošce na konci.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1131
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: E3D "Plated Copper" trysky

Příspěvekod Saph » 19.09.2018 22:53

To je nad rámec mých možností takový čarování :-D
Kdybych měl dělat jeden kus tak možná, ale na svojí skromné farmičce potřebuji, aby byly všechny tiskárny maximálně podobné a zrovna do trysek tedy opravdu vrtat nechci.
Ale uvažoval jsem tímhle směrem, proto jsem přešel na Volcana, kde je tryska alespon podstatně delší - cca 22mm.
Jak jsem již psal, na dvě tiskárny přijdou ty nové měděné trysky a na dvou zůstanou mosazné, takže bych měl poznat jestli je v tom nějaký viditelný rozdíl :)
  • 0

Saph
 
Příspěvky: 529
Registrován: 20.09.2015 19:50
Bydliště: Kroměříž
Reputation: 0


Zpět na HotEnd-y a vše kolem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků