nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod longinart » 23.05.2018 16:00

ahoj, predne chci rict ze jsem zacatecnik tam me nekamenujte, hledal sem dany problem, ale uplne to same jsem nenasel, mam problem s tim, ze kdyz tisknu nejake miniatury tak treba jeden ze tří tisků se nepovede, tiskarna tiskne dal ale v urcite vysce modelu se filament zasekne, zacne se grindit a plast netece, nestava se to v pevne dane vysce ani jen u nejakeho modelu, je to nahodne, nekdy se podari vytisknout model napoprve nekdy se treba 3x zasekne filament (pokazde v jine vysce modelu) cim by to mohlo byt? zkousel sem si hrat s nastavenim, ale trochu v tom tápu, díky za kazdou radu, prikladam screenshot tisků.. ty v predu jsou zkazeny tisky, ta elfka vzadu, tu sem tisknul 4x az napoctvrte vysla (model je naprd chce to tisknout vetsi, moc malych detailu tvare atd). a dalsi screenshot, na stejne nastaveni tisknutych modelu ktery jsou myslim docela v pohode, respektive ja jsem s tim spokojen, poradte alespon s jakym nastavenim si pohrat, tisknu to z petg na 235 stupnu, 0,2 vrstva, 20mm/s dalsi nastaveni klidne poslu kdybyste chteli vedet. díky za kazdou radu.


33196278_10212296644593012_5429006354847105024_n.jpg



33137375_10212296644753016_6704239508612710400_n.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
longinart
 
Příspěvky: 3
Registrován: 15.05.2018 18:32
Reputation: 0

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod rambo » 23.05.2018 16:31

Co to mas za petg? Jaky mas hotend (celokov nebo hybridni)? Osobne mam ted na rebelackem hotendu celokovu s Devil Design stejny problem, vetsinu civky jsem vytisk bez problemu, ale poslednich cca 5 vrstev na civce se zasekava...
  • 0

rambo
 
Příspěvky: 76
Images: 2
Registrován: 28.08.2017 10:27
Bydliště: Ostrava
Reputation: 0

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod longinart » 23.05.2018 16:58

celokov a je to taky devil design
  • 0

longinart
 
Příspěvky: 3
Registrován: 15.05.2018 18:32
Reputation: 0

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod tomast » 23.05.2018 20:11

Z mé vlastní zkušenosti mi PETG také připadá jako o něco problémovější materiál než ABS nebo PLA.
Měl jsem v tiskárně 0,2 trysku, s ABS a PLA tiskla v pohodě, s PETG se při tisku také zasekávala (vrstva 0,1). Navíc při nižší teplotě se vlákno na převisech trhalo a při vyšší teplotě to zase hodně tahalo tenké chlupy. Dal jsem místo ní 0,3 trysku a zasekávání s PETG přestalo i těch chlupů je o něco méně - ale jsou, viz obrázek. A ještě taková drobnost, s 0,2 tryskou vycházel výsledný povrch spíše matný, s 0,3 je o dost více lesklý. Hotend MK8 + bowden.
Přiznávám, byl to můj první tisk z PETG, možná to ještě doladím.

PETG - žlutá - Spectrum, teplota tisku 236/50
ABS - šedá, zelená, modrá - 2x Gembird, 1x Hobbyking, 240/85
vše tištěno bez podpor.

Marv.jpg

Lode.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
tomast
 
Příspěvky: 162
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod longinart » 24.05.2018 15:32

tak problém mozna odstranen, koukal sem na nejaky navody na netu a vyslo mi toto.. zvysil sem teplotu na 240 stupnu.. bed mam na 65 (dal bych vic ale nelze..) snizil sem retrakce na 1mm a rychlost na 40mm/s extrusion multiplier mam 1.28. layer 0.25mm rychlost tisku 25mm/s, vetrak na 100% od druhe vrstvy, nejvetsi upravu vidim v tom ze supporty sem dal na 70% infill.. predtim bych rekl ze to failovalo asi na tech supportech, ted sice vyplytvam raketu filamentu na podpory, ale zase to nemusim tisknout na 3x... a dva vytisky po sobe bez problemu, sice mozna o neco horsi detaily, zkusim snizit vrstvu v dalsich tiscich..

download/file.php?mode=view&id=5995
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
longinart
 
Příspěvky: 3
Registrován: 15.05.2018 18:32
Reputation: 0

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod gazy11 » 25.05.2018 08:48

mně přestal dávat plast při zapnutí chlazení výtisku. Měl jsem špatně namířenou foukačku a ochlazovalo mi to extruder trysku až pod asi 180C, kde byl limit na dávkování palastu. Předělal jsem foukačku a snížení teploty. Tak jestli třeba nemáš něco podobného kolem 220C, jen takovej tip.
  • 0

Martin
gazy11
 
Příspěvky: 29
Registrován: 22.05.2017 06:39
Bydliště: Teplice
Reputation: 0

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod rambo » 25.05.2018 12:06

Ja nevím jak longinart, ale u mě si to nemyslím, tiskl jsem s tím nastavením uplně v pohodě. Vytiskl jsem např. adalindu z toho petg a ta se tiskla okolo 11h a uplně v pohodě. A pak zasekávání v hotendu, nebyly žádné změny v nastavení, verzích sw/fw, profilu nebo něčeho jiného, ještě jsme v rámci zkoušení řešení toho problému vyměnil větrák na HotEndu (chlazení) z 30mm na 40mm a taky nepomohlo...
  • 0

rambo
 
Příspěvky: 76
Images: 2
Registrován: 28.08.2017 10:27
Bydliště: Ostrava
Reputation: 0

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod medapeta » 25.05.2018 14:38

Může to být zaprášený nebo jinak znečištěný filament, který ucpe něco cestou do trysky.
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod s3030150 » 12.08.2018 20:53

PETG mi vynechaval, ak som tlacil "prilis rychlo" (rozumej 50mm/s). PLA pri tej rychlosti ide vpohode, PETG sa nestihal topit a zasekol sa.

Pri PETG som pouzil hotend bez PTFE vlozky, PLA musim tlacit s PTFE vlozkou, lebo mi robi to iste
  • 0

Rebel II, Marlin
s3030150
 
Příspěvky: 355
Registrován: 16.02.2016 16:27
Reputation: 0

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod medapeta » 12.08.2018 21:34

Co zkusit PETG na konstrukční věci a PLA na blbinky ?
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod wmarkw » 13.08.2018 07:13

Dělalo mi to tak nějak to samé, až jsem po dlouhosáhlém bádání zjistil, že se dostatečně nechladí hotend. Měl jsem vypnutý ofuk výtisku a jakmile jsem ho zapnul alespoň na 20%, tak mi to začalo tisknout bez problémů (trošku to fouká i na chladič hotendu). Odhaduju, že je to taky způsobeno tím velkým vedrem, kde teplota okolí je o víc než 7C než jindy. Asi si to každý musí odladit dle svého konstrukčního řešení tiskárny.
  • 0

wmarkw
 
Příspěvky: 5
Registrován: 19.08.2017 10:57
Reputation: 0

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod MichalG » 13.08.2018 08:59

delaj to cinske hotendy s celokovem, staci vymenit za hybridni s teflonem a bude to vpohode, ucpanim bordelem by to bylo spis az pro 0.2-0.1 trysky, pokud mas 0.4 tak to mi neucpalo nikdy nic
  • 0

Nabizim tistene dily
MichalG
 
Příspěvky: 393
Images: 0
Registrován: 28.03.2017 23:15
Reputation: 2
Jen tak dál :)

Re: nahodne zasekavani filamentu uprostred tisku

Příspěvekod medapeta » 13.08.2018 09:00

Chlazení tělesa hotendu je bohužel u kovových hotendů nezbytné a mělo by být připojeno tak aby jelo v jakékoli situaci naplno.
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)


Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků