Nedostatečný průtok materiálu?

Nedostatečný průtok materiálu?

Příspěvekod Dolpi » 24.02.2023 07:12

Zdravím,
poslední dobou mám problém s tiskem. Podle vzhledu výtisku jsem jako první zkontroloval extruder, který dle měření dávkuje správné množství materiálu. Přesto je na výtisku vidět jako by průtok nebyl dostačující.
Parametry tisku jsou následující: Teplota podložky: 60°C, Teplota trysky: 200°C, Rychlost tisku: 50mm/s, Výška vrstvy: 0.2mm, Výplň: 25%, Velikost otvoru trysky: 0.6mm, Materiál: Wood Filament Smartfill
Zkoušel jsem jak se zapnutou tak vypnutou retrakcí, ale výsledek byl téměř stejný. Děkuji za pomoc.

https://1iq.cz/img/tgH6W/TYe3y.jpg
  • 0

Dolpi
 
Příspěvky: 46
Registrován: 10.03.2019 16:00
Reputation: 0

Re: Nedostatečný průtok materiálu?

Příspěvekod nasranek » 24.02.2023 10:07

Hm materiál neznám, ale teplotu máš moc dole - materiál se tiskne od 200 do 250°C
Tak že za mě teplotu na cca 210-215 °C možná vyšší.
Výška vrstvy 0.2 na 0.6 trysku není to málo?

mrkni na video je to jiný ale podobný materiál
  • 0

nasranek
 
Příspěvky: 268
Images: 0
Registrován: 06.03.2017 01:16
Bydliště: Orlová 4
Reputation: 0

Re: Nedostatečný průtok materiálu?

Příspěvekod tomast » 25.02.2023 09:59

Na odkazované fotce žádný nedostatek materiálu nevidím (ono toho takhle ze strany moc vidět není), ale takové málo propojené vrstvy ano.
Také bych dal teplotu výš pro lepší navázání vrstev, může to pomoci i průtoku - ono to co ukazuje tiskárna je stejně orientační, ty čínské termistory nemají žádnou certifikovanou přesnost.
Vrstva 0,2 mm je podle mě pro 0,6 mm trysku v pohodě. S 0,4 mm tryskou se běžně tiskne vrstva 0,1 mm, i 0,05 se dá (asi ne tohle dřevo).
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 433
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Nedostatečný průtok materiálu?

Příspěvekod nasranek » 25.02.2023 10:15

Špatně jsem to napsal - pro tento materiál se mi zdá vrstva příliš malá.
  • 0

nasranek
 
Příspěvky: 268
Images: 0
Registrován: 06.03.2017 01:16
Bydliště: Orlová 4
Reputation: 0

Re: Nedostatečný průtok materiálu?

Příspěvekod Dolpi » 26.02.2023 19:33

Tak nevím, zkoušel jsem různé teploty v rozmězí 190°C až 250°C a bez výsledku.
  • 0

Dolpi
 
Příspěvky: 46
Registrován: 10.03.2019 16:00
Reputation: 0

Re: Nedostatečný průtok materiálu?

Příspěvekod Dolpi » 26.02.2023 21:19

Teď jsem zkoušel testovací tisk a vrstvy nedrží v místě, kde tiskárna začíná novou vrstvu.
  • 0

Dolpi
 
Příspěvky: 46
Registrován: 10.03.2019 16:00
Reputation: 0

Re: Nedostatečný průtok materiálu?

Příspěvekod Dolpi » 06.03.2023 07:18

Tak jsem to vyřešil. Nechal jsem vytisknout "Temperature tower" a dle výtisku se jevila jako nejlepší teplota 180°C při rychlosti tisku 50mm/s. Zkusil jsem udělat pár zkušebních výtisků a bez problému. Přijde mi to trochu zvláštní, když výrobce doporučuje rozmezí teplot 210°C - 230°C.
  • 0

Dolpi
 
Příspěvky: 46
Registrován: 10.03.2019 16:00
Reputation: 0


Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků