Z wobble

Re: Z wobble

Příspěvekod peterhe » 30.12.2017 19:13

No páni ďakujem za podnety, uf ale má toho ešte čaká. Logicky by som zatiaľ vylúčil akceleráciu - pri kruhu je v akcií minimálne. Prúd motorov sa nemám moc od čoho odchytiť - krokáče sú longs stepper motor a ani pri naplno vyhulených driveroch sa nezohriali viac ako 35-40 st.
  • 0

peterhe
 
Příspěvky: 83
Registrován: 27.02.2017 17:23
Bydliště: Trenčín
Reputation: 0

Re: Z wobble

Příspěvekod medapeta » 30.12.2017 19:35

Hoď sem STL a GCODE toho "problémového" tisku.
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1453
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: Z wobble

Příspěvekod peterhe » 30.12.2017 19:42

kruh3.STL
Nech sa páči
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
peterhe
 
Příspěvky: 83
Registrován: 27.02.2017 17:23
Bydliště: Trenčín
Reputation: 0

Re: Z wobble

Příspěvekod peterhe » 30.12.2017 20:34

Bingóóóóóó - nové ovocie výskumu, aj keď pravdepodobne neide o 100% vyriešenie problému ,ale čiary sa o 90% zlepšili - teraz je ich ťažké nájsť aj po lupou (X,Y 8825, Z,E 4988) po zapnutí voľby v slicri
sikme ciary 3.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
peterhe
 
Příspěvky: 83
Registrován: 27.02.2017 17:23
Bydliště: Trenčín
Reputation: 0

Re: Z wobble

Příspěvekod peterhe » 31.12.2017 03:23

Ďakujem všetkým zúčastneným v tomto vlákne za pomoc.
Aby som to uzavrel.
najskôr som tlačil kruh
šikmé čiary podstatne ovplyvňuje voľba v slic3r ensure vertical shell thinckness pri A4988 aj pri 8825 viditeľné len pod lupou
potom som vytlačil model s rovnými stenami a čiary sa zase objavili :(
upravil som driver 4988 podľa tomovho linku na mixed decay a čiary takmer zmizli - kvalita veľmi vyhovujúca pozorovací uhol sa tiež podstatne zmenšil
v kombinácii so spomínanou voľbou v slicri je viditeľné ešte ďalšie mierne vylepšenie

tom666 píše:@peterhe
Popisovany problem pravdepodobne suvisi s pulzujucim extruderom.
- pre DRV8825 nastav Fast Decay Mod (http://www.rebelove.org/viewtopic.php?f=44&t=918)
- pre A4988 nastav Mixed Decay Mod (ROSC pin na GND)


foto úpravy drivera - je potrebné nahradiť jeden odpor prepojkou.
A4988 schema.jpg


A4988 mixed.jpg


výsledky - v podstate chyba sa mi nedala nafotiť
a4988 mixed 2.jpg


Ešte raz ďakujem za pomoc.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
peterhe
 
Příspěvky: 83
Registrován: 27.02.2017 17:23
Bydliště: Trenčín
Reputation: 0

Re: Z wobble

Příspěvekod tomast » 31.12.2017 16:13

Spodní 3-4 vrstvy máš takové nějaké rozpláclé :)
Taky jsem s tím tuhle bojoval, když jsem tiskl malé ozubené kolečko - pomohlo ubrání výplně 1. vrstvy, lehké snížení teploty a doladění výšky stolku.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 158
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Z wobble

Příspěvekod prochazkao » 08.06.2018 16:19

Ahoj rebelové, můžu také poprosit o pomoc s diagnostikou u výtisku na sCube...?

Připadá mi, že to dělá trapez nebo ložiska na Z... Co myslíte vy?
Děkuji.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
prochazkao
 
Příspěvky: 144
Registrován: 02.10.2017 11:36
Bydliště: Ostrava
Reputation: 0

Re: Z wobble

Příspěvekod Otomar » 10.06.2018 20:40

Co konkrétně se Ti na tom nelíbí?
  • 0

Customized REBEL II & direct HEVO
Otomar
 
Příspěvky: 581
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: Z wobble

Příspěvekod horamil » 23.08.2018 12:26

Dnes jsem při tisku také narazil na šikmé vlnky na objektu.
výsledky mého bádání jsou zde:
pokus jsem prováděl na válci 50mm průměr dutý bez výplně 1 perimetr
tryska 0.4
výška vrstvy 0,2
PLA
HE 215 C°
HB 60 C°

každých 20 vrstev (4mm) jsem prováděl manuální změnu nastavení v Repetieru
1. vrstva HE 215 C, průtok plastu 100%, rychlost 100%
2. vrstva průtok plastu 110
3. vrstva průtok plastu 90
4. vrstva 200 C
5. vrstva průtok plastu 120%
6. vrstva 220 C
7. vrstva rychlost 200% (to se rozpadlo protože se to neuchladilo)

Můj závěr je takový že je tam spojitost mezi teplotou HE a půtokem plastu
když se sníží průtok vlnky mizí

U jiného testovacího modelu při dvou perimetrech jsem si všiml že venkovní permetr, který je tištěn pomaleji má vlnky znatelnější proti vnitřnímu perimetru, který se tiskne rychleji.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
horamil
 
Příspěvky: 32
Registrován: 25.07.2018 22:03
Bydliště: Neratovice
Reputation: 0

Předchozí

Zpět na Rebel sCUBE

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků