Stránka 9 z 20

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 13.12.2019 18:33
od lubosh
Tak koukám, prachovky mám vyčištěné. Jednu jsem vyfotil po pár metrech filamentu. Jinak je to za několik dní daleko horší.

IMG_8284.jpg

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 13.12.2019 18:57
od bastlir
To vypadá dobře.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 13.12.2019 19:28
od bastlir
Tady je ten popisovaný kalíšek. Látkové čistící proužky lze také měnit za provozu.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 14.12.2019 08:22
od tomast
Tak se musím přiznat, že jsem dneska nuceně úspěšně upgradoval svého cReality Endera 2.
Ve středu jsem chtěl vyměnit opálený konektor u bedu a zapomněl jsem, že mám tiskárnu zapnutou - takže se při rozebírání konektoru nejspíš dostalo 12V na senzor teploty - a jak jsem dodatečně zjistil, odpálilo to oba teplotní senzory (analogové vstupy na čipu). Proč to s sebou vzalo i senzor hotendu netuším.
Být odpálený jen jeden, tak by se to dalo zachránit, na desce je jeden rezervní konektor s analogovým vstupem (jen mu chybí pevný odpor proti 5V, je zapojený napřímo), ale druhý volný tam už není.
Takže potřeba koupě nového boardu. Pro Ender-2 už se ale nevyrábí a neprodává. Nejsem ale první kdo něco podobného řešil, takže už je otestovaný board pro Ender3, který umí 12/24V a obsahuje TMC2208 drivery.
https://www.thingiverse.com/thing:3965485
Na dopravu z Číny jsem čekat nechtěl, takže jsem ho objednal z Alzy, která ho má skladem (ale za dvojnásobek proti nejlevnější nabídce z Číny).
Je vyměněný, zapojený, kabel k LCD upravený, Marlin zkonfigurovaný a nahraný, funguje, má za sebou první tisk.
A TO TICHO! Během tisku je slyšet jen větrák hotendu :D Já jsem snad rád, že jsem musel tu desku měnit. :D

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 14.12.2019 11:22
od bastlir
No teda?! :D Proto já si s koupí nové tiskárny hned nakupuji i náhradní díly, i když se mi Mrázek směje, proč si prý rovnou nekoupím dvě. Mohl jsi se s ním domluvit/poradit, on se na Endery specializuje. Ale ty sis poradil i sám. Možná by nebylo od věci. třeba ve Wordu o tom napsat popis/návod/postup a pověsit to sem, i když je to tu o jiném typu.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 15.12.2019 15:36
od bastlir
Neřešil už někdo výměnu pojezdových koleček za lineární posuv? Nechce se mi vymýšlet už vymyšlené.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 20.12.2019 00:51
od bastlir
Včera z USA dorazil nový BL touch z USA (Tiny Machines 3D), který jsem dnes namontoval. K tomu je jejich FW a i pro displej. V krabici byla přiložena i jejich "kšanda", takže se už nikde neplandají žádné kablíky navíc. Důležité však je, že to hned od prvního zapnutí funguje, jak má. Neboli když zadám tisk, tisk se opravdu spustí. Sice nový FW má nové funkce, o kterých ještě nevím, k čemu jsou.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 20.12.2019 19:42
od mclareniak
PID regulacia sa pouziva na regulaciu napr teploty. A asi sa da nejako tunit jednotlive zlozky tej relgulacie integracna, derivacna a proporcionalna pre ohrev podlozky a hotendu.
Kód: Vybrat vše
https://sk.wikipedia.org/wiki/PID_regul%C3%A1tor

Mozes sem dat ten FW aj pre displej, mozem vyskusat ci bude fungovat s mojim BL touch pokial je zapojenie rovnake.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 20.12.2019 21:47
od bastlir
Já jsem zmíněná tlačítka mačkal, ale nic to nedělá. Tiny FW nepoužívá na Z ose propojku a možná pozor na jiné zapojení. Použil jsem jejich. Ale shodnost zapojení kabelů vůči konektoru na čidle jsem teda nekontroloval.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 21.12.2019 07:10
od mclareniak
Aj zapojenie si sem mohol dat. Ked je teda odlisne ako predosle.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 21.12.2019 13:43
od bastlir
Ale pozor, jelikož mají vlastní ucelenou kabeláž, mají i jinou barvu kablíků.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 01.01.2020 03:45
od bastlir
Jistě jste již v Simplify3D setkali s jevem, kdy jste do tohoto sliceru natáhli STL soubor, který se vám však nezobrazil na podložce. To se stává v případech, kdy je váš počítač poněkud hardwarově slabší zpravidla s absencí samostatné grafické karty. Integrovaná gr. karta totiž nezvládne vykreslit objekty jen s pár málo vrstvami, či naopak nevykreslí objekty s velkým počtem ploch. Proto musíme snížit grafické rozlišení sliceru, což nám vystačí pro orientaci, kde a jak se objekt na podložce nachází.
Postup:
Klikněte na Mesh - Mesh Reduction , kde hodnotu 1,000mm změňte na 0,2 případně na 0,1mm.
Ale pozor, tato změna se týká jen označeného objektu a po jeho odebrání se hodnota rozlišení vrátí zpět na původní.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 01.01.2020 08:51
od tomast
Přiznám se, že z tvého popisu bych toho moc nepochopil, zkusím srozumitelnější popis.

Objekt v STL je definovaný zjednodušeným popisem svého povrchu = mesh. Zaoblené plochy jsou v STL nahrazeny velkým množstvím malých trojúhelníků. Když je popis příliš přesný a tedy trojúhelníky jsou hodně malé a je jich opravdu hodně (milony na jeden objekt), může slabšímu počítači a grafické kartě dojít dech a nic nezobrazí.
Funkce Mesh reduction slouží k jednorázovému a nevratnému zmenšení počtu trojúhelníků, ze kterých se objekt skládá = zjednodušení povrchu objektu = zmenšení přesnosti vzhledem k původnímu tvaru. Při použití se jen zadá nejkratší možná délka strany trojúhelníku, ze kterých se bude složený povrch objektu a povrch se přepočítá.
Když půjdete do extrému a zadáte příliš velkou minimální délku strany trojúhelníku, tak z koule klidně uděláte krychli.
Drobné zjednodušení povrchu se na tisku nijak výrazně neprojeví, ale agresivnější změna (např navrhovaných 0,2mm) už ano, algoritmus v S3D není příliš dokonalý.
Příklad na následujícím obrázku - váleček o průměru 2mm, vlevo nezměněný, vpravo použita funkce Mesh reduction s hodnotou 0,2mm.
Image9.jpg

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 01.01.2020 16:24
od bastlir
Pokud jsem dobře pochopil dopis z podpory S3D, tak změna rozlišení se týká jen zobrazení ve sliceru.

Re: Creality CR-10s PRO

PříspěvekNapsal: 01.01.2020 19:47
od tomast
Tak to ti asi řekli špatně, Mesh Reduction skutečně nevratně modifikuje samotný objekt a původní zahodí.
Pokud se z objektu následně generuje GCODE, používá se ten redukovaný tvar - prakticky vyzkoušeno (v4.0.0).