Tisk ze dřeva a kovu

Před založením nového vlákna se zamyslete, jestli skutečně není kam zařadit a ušetřte tím adminům práci se zbytečným dodatečným tříděním fóra. Děkuji za pochopení. Klidně zde diskutujte o "pikačovinách", OT nebudou řešeny. Tedy stručně řečeno "HNOJNÍK PATŘÍ SEM" :D

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Mila198 » 11.04.2017 14:40

Možná, že by to Luboši šlo tou tavnou pistolí, ale nedovedu si představit dělat ty dlouhé sváry, aby byly rovné. Každý nepovedený pokus jsou trable, a těch návarků je tam odhaduji asi 200. a teď si představ, že se ti to nepovede, návarek je přilepený, a sundávej ten materiál z tavné pistole... Proto by bylo jednodušší ty návarky vytisknout i se svárem. No a 3D pero jsem nikdy ani neviděl, natož, abych s ním dělal, takže vůbec nevím co to dokáže...jak to funguje, když to má "psát" na studený materiál...
  • 0

Mila198
 
Příspěvky: 10
Registrován: 05.03.2017 14:49
Bydliště: LIBEREC
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod bahora » 11.04.2017 18:36

materiál z tavné pistole sundáš hravě, kápneš na něj denaturovaný líh a chvíli počkáš, pak normálně sloupneš, ona ta tavná pistole nelepí, jen má to "lepidlo" fantastickou adhezi/přilnavost a ta skončí jak se pod něj dostane ten líh :) Letečtí modeláři létající EPP bubliny znají ....

Spíše bych se obával že to "lepidlo" nebudeš schopen přetřít barvou.
  • 0

bahora
 
Příspěvky: 180
Images: 1
Registrován: 23.11.2016 01:12
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Mila198 » 12.04.2017 07:02

bahora píše: ......Spíše bych se obával že to "lepidlo" nebudeš schopen přetřít barvou.

Tak to by bylo to nejhorší, co by mě mohlo potkat!
  • 0

Mila198
 
Příspěvky: 10
Registrován: 05.03.2017 14:49
Bydliště: LIBEREC
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod mochr » 12.04.2017 08:39

Moc pěkná práce obou. tomu se říka Modelařina.

k tomu sváru si představuješ nějakou takovou strukturu? :
Obrázek
vymodelovat by to asi slo,ale netroufam si tvrdit jak to bude po tisku vypadat. mozna tisknout ABS a pak acetonem vyhaldit? jaak by mel byt svar siroky ?
  • 0

mochr
 
Příspěvky: 133
Images: 2
Registrován: 18.09.2014 08:09
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Assewoo » 12.04.2017 18:26

Cvicne jsem si housenku zkusil a neco nakreslit jde, ma to ale nekolik uskali. Prvni ktere s tim az tak nesouvisi je vykonost meho PC, neb jsem cekal na vymodelovani plochy i 15 min. a protoze se jednalo o pokus tak i nekolikrat za sebou.

1. tak jako svar je rucni prace, je to i s jeho nakreslenim stejne, samozrejme je mozne pouzit oblibeny prstoklad CTRl + C a CTR + V, ale i tak je treba nejake referencni vzorky nakreslit rucne a z tech to pak skladat. Reklo by se fajn, jednou to nakreslim 1000x vytisknu, bohuzel treba ty podelne svary korby se stejne budou muset napasovat na miru.

2. Tim se dostavame k druhemu uskali a to je jak potom ty kousky napojit, v realu to asi pujde (nozik, smirek, tmel) ale bude li treba slozit neco pro tisk ( treba ty obvarene uchyty, tedy uchyt + svar+ spojit svary v rozich) tak upripmnou soustrast, to bude chtit hodne tpelivosti.

3. Aby to skutecne pripominalo svar, musel by se tisknout jako komin, vertikalne pod mirnym uhlem i s nejakym podstavcem typu A jako je treba na sklo, nejlepe z neceho, co se bude mit tendenci trochu roztekat. To zrovna u toho uchytu nepujde, slo by jen v pripade podelnych svaru korby.

4. Cokoliv slozitejsiho nez rovna nebo zahnuta housenka je i pro me sci-fi, sam nevim jak bych tu housenku modeloval treba do spiraly a jeste jakou koutovou. Teda vim, ale zrejme bych na to nemel trpelivost ani vypocetni vykon.


Obecne, nakreslit v 3d korbu, vyznacit linie svaru, model asi 10x zvetsit, nahradit linky krivkama podle kterych se vytahne housenka, pohrat si z napojenim, rozrezat na tisknutelne casti, zmensit a hura na to.


Pokud ale nebudou vroubky jednotlivych vrstev pricne k podelnemu smeru, nebude to vypadat verohodne.


Zrovna ty navarky by bylo asi nejverohodneji udelat 1 rucne a 3d skenovat.
  • 0

Naposledy upravil Assewoo dne 12.04.2017 19:43, celkově upraveno 1
Assewoo
 
Příspěvky: 131
Registrován: 11.06.2016 11:35
Bydliště: Opava a okoli
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Assewoo » 12.04.2017 18:37

Ja teda kreslim ve SketchUpu, kde se da sehnat spousta plug in -u a mozna by nekdo umel naprogramovat funkci v Ruby, aby se linka automaticky nahradila nahodnou zhustenou krivkou.
  • 0

Assewoo
 
Příspěvky: 131
Registrován: 11.06.2016 11:35
Bydliště: Opava a okoli
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod mochr » 12.04.2017 19:26

za me si myslim ze toto je zrovna pripad pro polygonove modelovani a ne NURBS. NURBS - rhino, nejspis i sketchup, solidworks - proste konstrukcni programy pouzivaji plochy, prechody atd, to je narocne na vypocty. polygonove modelovani je mene narocne, modeluji jednotlive polygony (trojuhelniky, ctyruhelniky).
Obrázek
kreslil jsem v cineme , zakaldni model by sel svaru by snad sel udela podle pluginu na "nahodny" tvar aby housenka nebyla ctrl+c ctrl+v ale byly tam drobne odchylky. pote funkci hypernurbs prevest na hladke plochy. timto by asi slo namodelvat i uchyt s deskou a svarem.
  • 0

mochr
 
Příspěvky: 133
Images: 2
Registrován: 18.09.2014 08:09
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Assewoo » 12.04.2017 19:30

Obrázek
  • 0

Assewoo
 
Příspěvky: 131
Registrován: 11.06.2016 11:35
Bydliště: Opava a okoli
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod bahora » 12.04.2017 21:04

nebylo by jednodužší namíchat tmel konzistence aby prolezl tryskou něčeho jako zdobička cukroví v patřičné velikosti a třesoucí se rukou tam ten svár prostě nanést?
  • 0

bahora
 
Příspěvky: 180
Images: 1
Registrován: 23.11.2016 01:12
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Assewoo » 12.04.2017 21:30

Pri meritku 1:7 je 15 mm svar cca 2 mm housenka, to se zvlast bez varene soucasti vazne asi nevyplati tisknout.
  • 0

Assewoo
 
Příspěvky: 131
Registrován: 11.06.2016 11:35
Bydliště: Opava a okoli
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Mila198 » 13.04.2017 16:38

Ahoj chlapci, tak jsem si jen na chvilku odskočil mimo domov, a je tu hromada příspěvků, za které vám všem děkuji. Musím přiznat, že některým příspěvkům skoro nerozumím, já jsem starý pařez, a těm odborným názvům.... naprosto nerozumím. Já jsem schopen něco upnout do sklíčidla, svěráku.. a obrobit to, ale tyhle počítače mi nejsou něčím pochopitelným, a navíc ta anglická slova... Navíc nejsem ani svářeč, abych dokázal říci, jak široký svár je na tom pancíři tlustém 45 mm. Možná bych to mohl poměrovým měřením zjistit...
Jak už jsem dříve psal, netroufám si ten svár nanášet rukou, a ani nevím, co by ten tmel udělal, než by zatuhnul. Ten svár od Assewooa, vypadá asi tak, jako když vařím já, ale na tom modelu by asi udělal větší parádu, než mnou vytmelený. Problém je také v tom, že neumím kreslit ve 3D, tak se o tom moc s vámi nemohu bavit, já mám jen takovou představu, ale možná je to jen scifi. Potřeboval bych jako-by vložit koutový svár k těm návarkům, já bych je rád tisknul kompletní, protože tisknout jen ten kouťák si nedovedu představit, ale komplet i s návarkem by to bylo asi možné. Ten rovný svár bych ovšem rád tisknul sólo. Pokud mi dáte najevo, že to všechno je nesmysl, tak vás dál nemohu přesvědčovat o nějaké možnosti, protože tomu nerozumím, a sem jsem přišel pro radu. Potom bych musel zavítat na modelářská fóra, kde se už nějaký čas pohybuju, ale zatím jsem tam nic o tomto problému nenašel, ale jak se říká, kdo hledá - najde. Tady je detail těch návarků, ale je jich několik druhů... asi to vařil také někdo mých kvalit...

Obrázek

Ale některé sváry mají kvalitnější.

Obrázek
  • 0

Mila198
 
Příspěvky: 10
Registrován: 05.03.2017 14:49
Bydliště: LIBEREC
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Assewoo » 13.04.2017 19:00

Vidim ze jsme na tom se svarovanim stejne, ten svar jako by mi z ruky vypadl.

Znas rozmer tech kostek a prumer diry, neco vypotim, kdyz to nebudu moc zjemnovat, tak by to procesor mohl zvladnout v prijatelnem case.

Jak to bude vypadat po tisku uvidime, ABS jde vyhladit acetonem, treba to bude i k svetu. Pripadne tisknout na dvouhlavnovce, ten okraj necim co se samo rozteka.

Zkusim popatrat i po Sketch forech, treba najdu nejaky plug-in na zvrasneni povrchu, otazkou je co, zvladne rozliseni tiskaren.

PS: ta posledni fotka, to je bevko?
  • 0

Assewoo
 
Příspěvky: 131
Registrován: 11.06.2016 11:35
Bydliště: Opava a okoli
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Mila198 » 14.04.2017 07:27

Tak jsem ti udělal rozměrový obrázek, ale zdá se mi, že to synovec trochu podcenil s tou výškou, podle fotografií bych řekl, že to mělo být trochu vyšší... ale nemohu to tvrdit!
Obrázek

Obě fotografie jsou AAVP. Teď, když jsem se zamyslel nad tím, jak to ta tiskárna vlastně bude tisknout, vidím, že to nebude jednoduché..., ale to je její starost, jak by si s tím poradila!
  • 0

Mila198
 
Příspěvky: 10
Registrován: 05.03.2017 14:49
Bydliště: LIBEREC
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Assewoo » 15.04.2017 03:49

Vsechno jde, kdyz se chce. Ted jeste aby me nekdo naucil sem vkladat STL soubory. Nekde jsem neco zahledl o nejakem cudliku, ale at se koukam jak se koukam nikde nic. Jak se sem prosim vkladaji prilohy ?


Obrázek


Zkusim jeste ten dlouhej, okraje trochu rohodit a svary celkove masivnejsi i kdyz zprasit to jako na te fotce se mi vazne asi nepodari. Nakonec to nebylo tak hrozny cca 2 h trpelivosti a priste uz to bude zase o neco rychlejsi, mam natrenovano. Me to blbe vykresluje okraje, musim hodne retusovat z ruky, jinak by to bylo na dvacet minut.

Zvaz jestli chces tu kostku vyssi cca 30 mm.

Rad naucim jak na to synovce.
  • 0

Assewoo
 
Příspěvky: 131
Registrován: 11.06.2016 11:35
Bydliště: Opava a okoli
Reputation: 0

Re: Tisk ze dřeva a kovu

Příspěvekod Mila198 » 15.04.2017 09:12

Tak to vůbec nevypadá špatně, jen je trochu profesionální, ale možná až to vytisknu, tak to bude na modelu k nerozpoznání, ale důležité je, že by se to mělo dát tisknout!!! Tady je odpověď na to vkládání příloh:

Proč nemohu přidávat přílohy?
Administrátor může povolovat přidávání příloh pro jednotlivá fóra, uživatele, nebo skupiny. Pokud nemáte dostatečná oprávnění z jedné z těchto možností, nebo některé z nich úplně zabraňují přidávat přílohy, nezobrazí se vám tato možnost při odesílání příspěvků.


Ale to nevadí, pokusím se ti poslat soukromou zprávu... Ještě jsem ti měl asi povědět, že ten model nakreslil i nějaký Polák, který má ty sváry naprosto neprofesionální, ale doslova amatérské. Někdo se ho na to ptal:

Powiedz jak robiles spawy czy to jest bump,displ. czy jakis scrypt np welder? bo sa bardzo ładne

A odpověď:

W niektórych miejscach jest to bump/displace, gdzie indziej splain+noise+ts+displace. Można też robić spawy używając particle systems.

Nevím, jestli ti to něco řekne, po překladu, ale mohl bych se ho znovu optat, ale neumím polsky, a nevím, jestli on umí anglicky, ale to já také neumím. Přesto jsem s ním byl v kontaktu, pomocí Google překladače, a dostal jsem od něj nějaké podrobnosti o tom modelu.
Tady se můžeš podívat, jak to nakreslil on.

Ještě pro zajímavost odkaz na ty polské stránky: http://max3d.pl/forum/threads/89978-Poj ... a-AAVP-7A1

Obrázek

Obrázek
  • 0

Naposledy upravil Mila198 dne 15.04.2017 09:20, celkově upraveno 1
Mila198
 
Příspěvky: 10
Registrován: 05.03.2017 14:49
Bydliště: LIBEREC
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Co se nikam jednoznačně nehodí :)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků