Stránka 1 z 2

TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 31.01.2016 15:25
od Petr111
Zdravim

Snažim se tisknout TPE a moc mě to nejde .
Tisknu na REBELu II od Zahradníka ..
Tryska 0.4
Vrstva 0.2
Teploty:
Podložka 45°
Extrudér 215°

Extrusion multioplier 1.5

Problémy mám taková,že mi buďto extrudér materiál pořádně nevytlačuje nebo mi TPE při větším přítlaku podjede pod zubaticí na druhou stranu a místo do extrudéru prolehzá ven .
A když už to tiskne tak nedostatečnou hustotou nebo to dělá cucky.

Jak to tisknete vy tento materiál ?

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 02.02.2016 09:15
od oscar
co je to konkretne za plast? nejaky odkaz na dodavatele?
BTW, jakou rychlosti to jedes?

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 02.02.2016 11:12
od Otomar
Je to pružný materiál. Podle označení hádám, že je to Plasty Mladeč, teď tomu říkají RubberJet.

Já měl kousek na testování a nebylo to uplně marné, chce to tisknout opravdu pomale. Teploty už si nepamatuju.

PS: PETR 111: kdyby si měl zájem, část TPE bych od tebe odkoupil. Nechce se mi kupovat celá cívka.

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 02.02.2016 18:43
od zbek
tisknu teplota 230

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 06.02.2016 13:57
od Petr111
http://www.filament-pm.cz/?stranka=1&kategorie=22
je to něco takového ..
Mám jen vzorek, ale odjinud asi nějaká čína takže vzorek asi nepošlu, ale tak jestli se to naučim tisknout tak si cívku koupim časem .. A zatim jsem vytiskl z asi 30 pokusů jednu celkem uspokojivou věc což je teda mizerný score

Plast je to měký je to na těsnění nebo gumy na modely aut atd.
A tim jak je měkej mám právě problém hlavně s tim přítlakem pořád mi to prolejzalo ven .

Jinak tisknu pomalu rozhodně pod 60mm/s a tu gumu sem jel asi tak 20mm/s co se mi povedlo vytisknout ..

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 06.02.2016 22:10
od Alexco
Já z TPE od Mladče tisknu, HE 235, HB 80, ale chtělo by to o kus více, tryska 0,4, vrstva 0,2. A jede to celkem pořádně. rychlost nevím, ale rychlejí než ABS-T.

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 07.02.2016 10:31
od Otomar
Jeste prosim napis co mas za hotend.

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 08.02.2016 02:23
od Alexco
No jak bychom to řekl, co si nevýrobim, to nemám, takže: hotend mám konstrukčně schodný s e3d v6, motor klasika nema 17( z jednoho scaneru), zubatici mám nerez, průměr co dovolil material a M5 závitnik, přítlak je z řády mini, chládič HE hlinik, z E19-ky (šestihran) průvlak nerez, s teflonem, ohřívácí teleso hlinik, cca 15x15x10, a trýska mini 0,4-ka.
IMG_20160208_011329.jpg

Včera ráno jsem zrovna dotískl málý kousek, objímka na řemínek do hodinek, je to absolutně bez otřepu, pevné a se slicem na 0,25, vypadá super. dopoledně nafotím a dám sem na web.

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 08.02.2016 02:25
od Alexco
ještě ten kus co jsem tískl

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 06.04.2016 19:18
od Honza
Zdravim, doporucene nastaveni pro rubberjet (88A i 32D = tvrdost):
- HB nevyhrivat, tisk na PP pruhlednou kancelarskou pasku
- HE pro 88A 220°C, pro 32D 230°C (E3D)
- ventilator jak u PLA tak na 40%
- retr. 1
- samozrejmosti je mit upraveny prechod od posuvu po vstup do extruderu, aby nedochazelo k protlaceni struny pod zubatici.

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 06.04.2016 20:57
od nomi
Teploty souhlasí, bed zrcadlo s lakem na vlasy - pohoda, drží a ochladnutí jde hezky dolů.
....jen mi to nejde rychleji než 20mm/s

Michal

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 09.04.2016 18:19
od Petr111
Honzo ? "samozrejmosti je mit upraveny prechod od posuvu po vstup do extruderu, aby nedochazelo k protlaceni struny pod zubatici "

Jak upravený Přechod .. muj problém je právě obvykle v tom , že mi ten měkej materiál podleze pod zubaticí a misto aby se tlačil do trysky se mi tlačí pod zubaticí ven ..

Mám celokovový hotend verze 2.0 od zahradníka stavebnice .. Co bych tam měl nacpat nebo udělat abych neměl s TPE tento problém ?

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 09.04.2016 19:14
od Rebel
Upravou extruderu je myslen ten naberh na dilu extruderu a sesazeni tak, aby bylo mezi zubatici a vstupem co nejmene mista. Zalezi samozrejme i na prumeru vlastni zubatky a jejim "vybrani" a i na pritlaku, ktery kdyz je moc velky, tak zbytecne pruzny material deformuje a vytlacuje bokem.
Uz je to dost dlouho, co jsem to zkousel, ale urcite s tim nejde tisknout zavratnou rychlosti, ba naopak.

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 11.04.2016 21:53
od Petr111
hmm tak je to vcelku jasný no.. co nejmenší místo na únik plastu ven( akorát nevim jak stávající díl upravim :) ) tisknout pomalou rychlostí a s malym přítlakem ..

Rozhodně si ty připomínky vemu k srdci až to zase zkusim .. Každopádně toho plastu mám už jen malej vzorek tak doufám , že se mi to povede, aby mě to neodradilo od přeípadný koupě celýho klubka .. Nebo budu muset sehnat někde eště vzorek ninja flexu ..

Re: TPE Tisk

PříspěvekNapsal: 11.04.2016 22:32
od Pepe_Lopez
Tak to zkus upravit takhle: