TPE Tisk

TPE Tisk

Příspěvekod Petr111 » 31.01.2016 15:25

Zdravim

Snažim se tisknout TPE a moc mě to nejde .
Tisknu na REBELu II od Zahradníka ..
Tryska 0.4
Vrstva 0.2
Teploty:
Podložka 45°
Extrudér 215°

Extrusion multioplier 1.5

Problémy mám taková,že mi buďto extrudér materiál pořádně nevytlačuje nebo mi TPE při větším přítlaku podjede pod zubaticí na druhou stranu a místo do extrudéru prolehzá ven .
A když už to tiskne tak nedostatečnou hustotou nebo to dělá cucky.

Jak to tisknete vy tento materiál ?
  • 0

Petr111
 
Příspěvky: 8
Registrován: 15.01.2016 11:46
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod oscar » 02.02.2016 09:15

co je to konkretne za plast? nejaky odkaz na dodavatele?
BTW, jakou rychlosti to jedes?
  • 0

.... večer se přezujou, hodinu frézujou ....
oscar
 
Příspěvky: 731
Images: 4
Registrován: 16.06.2014 20:51
Bydliště: Perníkovice
Reputation: 10
Jen tak dál :)

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Otomar » 02.02.2016 11:12

Je to pružný materiál. Podle označení hádám, že je to Plasty Mladeč, teď tomu říkají RubberJet.

Já měl kousek na testování a nebylo to uplně marné, chce to tisknout opravdu pomale. Teploty už si nepamatuju.

PS: PETR 111: kdyby si měl zájem, část TPE bych od tebe odkoupil. Nechce se mi kupovat celá cívka.
  • 0

Customized REBEL II & direct HEVO
Otomar
 
Příspěvky: 580
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod zbek » 02.02.2016 18:43

tisknu teplota 230
  • 0

Zbek
zbek
 
Příspěvky: 133
Registrován: 19.11.2015 16:14
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Petr111 » 06.02.2016 13:57

http://www.filament-pm.cz/?stranka=1&kategorie=22
je to něco takového ..
Mám jen vzorek, ale odjinud asi nějaká čína takže vzorek asi nepošlu, ale tak jestli se to naučim tisknout tak si cívku koupim časem .. A zatim jsem vytiskl z asi 30 pokusů jednu celkem uspokojivou věc což je teda mizerný score

Plast je to měký je to na těsnění nebo gumy na modely aut atd.
A tim jak je měkej mám právě problém hlavně s tim přítlakem pořád mi to prolejzalo ven .

Jinak tisknu pomalu rozhodně pod 60mm/s a tu gumu sem jel asi tak 20mm/s co se mi povedlo vytisknout ..
  • 0

Petr111
 
Příspěvky: 8
Registrován: 15.01.2016 11:46
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Alexco » 06.02.2016 22:10

Já z TPE od Mladče tisknu, HE 235, HB 80, ale chtělo by to o kus více, tryska 0,4, vrstva 0,2. A jede to celkem pořádně. rychlost nevím, ale rychlejí než ABS-T.
  • 0

Nikomu to nevnucují, já experementují, ty experementuješ, řekneme to mezi sebou a třeba něco pozitivního vzníkne i pro jiného...
Alexco
 
Příspěvky: 87
Registrován: 13.07.2015 06:11
Bydliště: Vranová Lhota u Morávské Třebové
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Otomar » 07.02.2016 10:31

Jeste prosim napis co mas za hotend.
  • 0

Customized REBEL II & direct HEVO
Otomar
 
Příspěvky: 580
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Alexco » 08.02.2016 02:23

No jak bychom to řekl, co si nevýrobim, to nemám, takže: hotend mám konstrukčně schodný s e3d v6, motor klasika nema 17( z jednoho scaneru), zubatici mám nerez, průměr co dovolil material a M5 závitnik, přítlak je z řády mini, chládič HE hlinik, z E19-ky (šestihran) průvlak nerez, s teflonem, ohřívácí teleso hlinik, cca 15x15x10, a trýska mini 0,4-ka.
IMG_20160208_011329.jpg

Včera ráno jsem zrovna dotískl málý kousek, objímka na řemínek do hodinek, je to absolutně bez otřepu, pevné a se slicem na 0,25, vypadá super. dopoledně nafotím a dám sem na web.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Nikomu to nevnucují, já experementují, ty experementuješ, řekneme to mezi sebou a třeba něco pozitivního vzníkne i pro jiného...
Alexco
 
Příspěvky: 87
Registrován: 13.07.2015 06:11
Bydliště: Vranová Lhota u Morávské Třebové
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Alexco » 08.02.2016 02:25

ještě ten kus co jsem tískl
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Nikomu to nevnucují, já experementují, ty experementuješ, řekneme to mezi sebou a třeba něco pozitivního vzníkne i pro jiného...
Alexco
 
Příspěvky: 87
Registrován: 13.07.2015 06:11
Bydliště: Vranová Lhota u Morávské Třebové
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Honza » 06.04.2016 19:18

Zdravim, doporucene nastaveni pro rubberjet (88A i 32D = tvrdost):
- HB nevyhrivat, tisk na PP pruhlednou kancelarskou pasku
- HE pro 88A 220°C, pro 32D 230°C (E3D)
- ventilator jak u PLA tak na 40%
- retr. 1
- samozrejmosti je mit upraveny prechod od posuvu po vstup do extruderu, aby nedochazelo k protlaceni struny pod zubatici.
  • 0

Honza
 
Příspěvky: 10
Registrován: 22.03.2016 20:38
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod nomi » 06.04.2016 20:57

Teploty souhlasí, bed zrcadlo s lakem na vlasy - pohoda, drží a ochladnutí jde hezky dolů.
....jen mi to nejde rychleji než 20mm/s

Michal
  • 0

nomi
 
Příspěvky: 47
Registrován: 12.07.2015 13:41
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Petr111 » 09.04.2016 18:19

Honzo ? "samozrejmosti je mit upraveny prechod od posuvu po vstup do extruderu, aby nedochazelo k protlaceni struny pod zubatici "

Jak upravený Přechod .. muj problém je právě obvykle v tom , že mi ten měkej materiál podleze pod zubaticí a misto aby se tlačil do trysky se mi tlačí pod zubaticí ven ..

Mám celokovový hotend verze 2.0 od zahradníka stavebnice .. Co bych tam měl nacpat nebo udělat abych neměl s TPE tento problém ?
  • 0

Petr111
 
Příspěvky: 8
Registrován: 15.01.2016 11:46
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Rebel » 09.04.2016 19:14

Upravou extruderu je myslen ten naberh na dilu extruderu a sesazeni tak, aby bylo mezi zubatici a vstupem co nejmene mista. Zalezi samozrejme i na prumeru vlastni zubatky a jejim "vybrani" a i na pritlaku, ktery kdyz je moc velky, tak zbytecne pruzny material deformuje a vytlacuje bokem.
Uz je to dost dlouho, co jsem to zkousel, ale urcite s tim nejde tisknout zavratnou rychlosti, ba naopak.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3345
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 100
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Petr111 » 11.04.2016 21:53

hmm tak je to vcelku jasný no.. co nejmenší místo na únik plastu ven( akorát nevim jak stávající díl upravim :) ) tisknout pomalou rychlostí a s malym přítlakem ..

Rozhodně si ty připomínky vemu k srdci až to zase zkusim .. Každopádně toho plastu mám už jen malej vzorek tak doufám , že se mi to povede, aby mě to neodradilo od přeípadný koupě celýho klubka .. Nebo budu muset sehnat někde eště vzorek ninja flexu ..
  • 0

Petr111
 
Příspěvky: 8
Registrován: 15.01.2016 11:46
Reputation: 0

Re: TPE Tisk

Příspěvekod Pepe_Lopez » 11.04.2016 22:32

Tak to zkus upravit takhle:
  • 0

Rebel II LE (Lopez Edition = kříženec v33 a II.b + tuning) (Marlin) - domácí, Rebel II v27 - ex.
Rebel II JRC HD (Marlin) - pracovní, (jede jak drak)
Cube 3 - pracovní (funkční 3 z 6), :(
CubePro Duo - pracovní (funkční 0 z 2), :(
Pepe_Lopez
 
Příspěvky: 173
Registrován: 25.05.2014 23:07
Bydliště: kousek od Žatce
Reputation: 0

Další

Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník