Jak tisknout POM

Jak tisknout POM

Příspěvekod Supiluliumas » 21.12.2015 12:03

Je tady někdo, kdo má s tímto materiálem pozitivní zkušenosti?
Vlastnostmi se mi hodně zamlouvá, ale tisk je pro mě zatím nemožný.
Má šílenou smrštivost + velmi malý koeficient tření = nedrží vůbec na ničem. Nevím si s tím rady.
  • 0

Supiluliumas
 
Příspěvky: 97
Registrován: 07.03.2015 00:03
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod zemciko » 21.12.2015 17:39

A zkoušel jsi to lepidlo v tyčince? Na tom mi držel i silon.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1133
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod Supiluliumas » 22.12.2015 12:02

No lepidlo jsem nezkoušel. Ale zkusil jsem udělat základ PLA asi 1mm kolečko o průměru 50mm a na něm jsem tiskl POM. Mezi sebou to drželo krásně, ale zase se utrhlo PLA, které normálně nejde skoro sundat z podložky.
  • 0

Supiluliumas
 
Příspěvky: 97
Registrován: 07.03.2015 00:03
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod joei.pavlas » 18.06.2016 21:19

Taky s ním zápasím, nedrží a nedrží :) Tisknu na podložce Prusa MK2 a zatím jsem zkoušel na čisto nebo na lepidle a nic z toho.
  • 0

joei.pavlas
 
Příspěvky: 3
Registrován: 03.06.2016 21:49
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod Supiluliumas » 18.06.2016 22:47

Ptal jsem se na to osobně na 3DExpu v Mladečském stánku. Prý stačí 110°C kapton s koresem. Ale nejde mi to.
  • 0

Supiluliumas
 
Příspěvky: 97
Registrován: 07.03.2015 00:03
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod celeron » 18.06.2016 23:04

Kdysi jsem měl kus Delrinový fólie tlustý 0,3 mm. Delrin je taky POM. Co to zkusit "natavovat" na ní? Jinak Delrin neslepí žádný lepidlo podobně jako teflon. Ale jde třeba rotačně svařit, jedna část se nechá točit proti druhý pevný a až se nataví a pak se stiskne a nechá schladnout.
Jirka
  • 0

celeron
 
Příspěvky: 731
Registrován: 15.03.2015 18:12
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod boraicho » 28.06.2016 22:32

co je za material ten POM? ake ma vlastnosti? diky
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 319
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod celeron » 29.06.2016 01:02

Je to vyloženě strojírenskej materiál na ozubený kolečka a jiný hejbací věci. Odolnej, stabilní, částečně samomaznej, neslepitelnej, svařitelnej na topných zrcadlech. Já ho znám ale jen jako tyčovinu a desky na obrábění na soustruhu a frézce.
Jirka
  • 0

celeron
 
Příspěvky: 731
Registrován: 15.03.2015 18:12
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod elem » 29.07.2016 14:50

Podařilo se mi na MK2 vytisknout z POMu malá ozubená kolečka ø 12 mm. Teploty 220°-první vrstva, další 205°. Tiskl jsem na polypropylenovou běžnou kancelářskou pásku, kterou jsem přetřel ABS juicem. Rychlost tisku cca 50%. Při výšce koleček 12 mm se to udrželo a dotisklo. POM z Mladeče.
  • 0

elem
 
Příspěvky: 3
Registrován: 23.01.2016 10:36
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod Josef Atwa Dolecek » 26.11.2016 00:35

POM je materiál s vysokou krystalinitou, tj enormním smrštěním. To co dělá materiál výhodným pro určité aplikace - to jej dělá nevýhodným pro tisk. Pokud tedy vůbec chcete s tímto experimentovat, tak platí všechny zásady pro tisk semikrystalických polymerů - vyhřívaná komora, hot bed na vysokou teplotu, brim suggested..
  • 0

Josef Atwa Dolecek
 
Příspěvky: 1
Registrován: 04.08.2016 08:38
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod nazdarek1980 » 26.11.2016 18:41

Pepo, prosím trochu to rozved, hlavně v číslech. Díky moc
  • 0

nazdarek1980
 
Příspěvky: 118
Registrován: 10.11.2013 14:18
Reputation: 0

Re: Jak tisknout POM

Příspěvekod elem » 03.01.2017 18:37

Snad to pomůže - mé upravené poznámky:
Tisk na raft, který je větší než rozměr díla, aby POM nedosahovalo k okraji raftu, jinak zvedá okraje raftu. Raft z PLA při teplotě pro PLA, potom zvýšit pro POM na cca 220- 250°. Je nutné zvednout solid layers - Bottom o výšku raftu a u POM snížit rychlost na cca 50%. Přechod z PLA na POM řešit pomocí ColorPrintu o jednu vrstvu níže než začíná vlastní model z POM. Pak mechanicky opracovat. Bez ofuku. Raft přidán v Tinkercadu cca 2-3mm.
Jednalo se o ozubená kolečka - menší kusy (ROOMBA). Za zkoušku by stálo měnit filament v ColorPrintu až přímo ve výšce POMu.
  • 0

elem
 
Příspěvky: 3
Registrován: 23.01.2016 10:36
Reputation: 0


Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků