ABS Z Mladce

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod Car » 23.12.2015 02:32

Na praskliny z Mladče platí poměr trysky vůči výšce vrstvy "polovina" ( např. tryska 0,4 vrstva po 0,2 mm je tak větší styčná plocha pro spojení a tak menší šance na prasknutí ) .
  • 0

Konstrukce Prusa i2 ,Rebel 2 ,PEEK hotend 3mm i 1,75mm vlastní výroba ,Marlin , Ramps 1.4 ,motory Microcon SX17 -0905 ,KISSlicer64
Car
 
Příspěvky: 657
Registrován: 28.04.2014 23:13
Bydliště: Olomouc
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod jmysicka » 25.12.2015 09:59

Super, děkuju. Mám trysku 0.4, tak jsem dal výšku vrstvy 0.2 a je to mnohem lepší.

Nicméně objevil se nový problém. Ke konci cca 2,5hod tisku začal výtisk hlasitě praskat. Po dokončení jsou na něm tak 2cm praskliny od rohů směrem k prostředku. Menší kousky jsou v pohodě, alě od výšky cca 5cm to dělá tohle. Nesetkal jste se s tím někdo? Nevím jestli je to moc teplý, nebo studený, nebo co se to děje... :roll:
  • 0

jmysicka
 
Příspěvky: 117
Registrován: 23.05.2015 19:17
Bydliště: Čáslav
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod Car » 25.12.2015 20:16

Jestli to je ze všech stran stejné ,tak je na stolku nízká teplota ( tipycky kolem 100°C ) je třeba udržet 110°C - skutečných , jak teplota klesne k 90°C začíná dělat takovéto potrhlosti . Je to většinou vlivem pigmentu v ABS .

Předpokládám ,že jinak ti výtisky do výšky 5 cm drží na stolku dobře - jinak by byl problém právě v tom , na co tiskneš než v teplotě stolku .
  • 0

Konstrukce Prusa i2 ,Rebel 2 ,PEEK hotend 3mm i 1,75mm vlastní výroba ,Marlin , Ramps 1.4 ,motory Microcon SX17 -0905 ,KISSlicer64
Car
 
Příspěvky: 657
Registrován: 28.04.2014 23:13
Bydliště: Olomouc
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod jmysicka » 25.12.2015 20:20

Přesně tak, na stolku to drží dobře, jen se trhají ty vrstvy mezi sebou. Pořád to není úplně slitý, tak jak bych si představoval. Jdu tedy zkusit pořádně natopit stolek a uvidíme.
Tisknu z černého ABS, tak je předpokládám pigmentu asi nejvíc, že?
  • 0

jmysicka
 
Příspěvky: 117
Registrován: 23.05.2015 19:17
Bydliště: Čáslav
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod Car » 25.12.2015 20:30

Jo takto ,ABS černý vetšinou udělá tu ptákovinu , že na začátku všechno funguje ( dává 100% materiálu tryskou na 240°C a stolek 110°C drží vpohodě ) , jak ale už jede dost dlouho výtisky nad 2 hodiny ,tak začne jakoby dávat 90% materiálu a tím špatně provážeš vrstvy , je třeba tedy potom přidat teplotu na 245°C a případně zvednout průtok tryskou na 108% . že je třeba udělat tuto korekci poznáš ,když se budeš dívat na tištění a tam co má udělat plný stěny ( 3 perimetry a víc) ,tak tam občas chybí troška materiálu na spojení těch drah po trysce .
  • 0

Konstrukce Prusa i2 ,Rebel 2 ,PEEK hotend 3mm i 1,75mm vlastní výroba ,Marlin , Ramps 1.4 ,motory Microcon SX17 -0905 ,KISSlicer64
Car
 
Příspěvky: 657
Registrován: 28.04.2014 23:13
Bydliště: Olomouc
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod jmysicka » 26.12.2015 15:13

Mě to puká mezi vrstvama už od začátku. Materiálu je tam dost, s teplotou jsem šel až na 260 a bed 110°C. Začínám si myslet, že to není rukama, protože výtisk je naprosto super, jen to praská a rozlámu to rukama. Když to ale dám do par acetonu, tak se to slije a je to v pohodě.
Když koukám na díly Rebela co jsem koupil z JRC, jsou vrstvy perfektně slité, je to pevné jak blázen a nezdá se mi, že by to bylo v acetonu.
Vůbec je ten plast takový matný a lesklý je až právě po acetonu. To je každé černé abs takhle divné?
  • 0

jmysicka
 
Příspěvky: 117
Registrován: 23.05.2015 19:17
Bydliště: Čáslav
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod caven » 26.12.2015 15:31

Bohužel mám stejný problém. už jsem zkoušel různé teploty od 260 po 230 kdy to vypadalo, že t praská méně, pak jsem zkusil přidat trošku plnění na 110% a tváří se to lépe, ale stejně to nedrží jako jiný ABS plast. Mám barvy bílou, modrou, zelenou a žlutou od Mladče a všechny se vesměs chovají stejně. Přijde mi, že nejhůře se spojuje bílá barva.
  • 0

caven
 
Příspěvky: 31
Registrován: 23.12.2014 17:30
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod jmysicka » 26.12.2015 15:37

Toho jsem se bál, že jsem si koupil dvě špule něčeho co nefunguje. Koupil jsem ještě tu chemickou zelenou a ta se chová mnohem líp. Přijde mi to jako když to není dostatečně protavený, přitom s teplotou už výš jít není možné a snížit rychlost průtoku jsem už zkoušel. Už tak tisknu jak šnek oproti rychlostem kam to pouští Rebel.

Edit - zjistil jsem, že to černé co mám je ABS a to druhé zelené ABS-T. Výše se píše, že to bez T není moc dobré a zároveň to potvrzuje to, proč se mi zeleným tiskne dobře.
Btw teď jsem zkusil teplotu naopak snížit, zkusil jsem vytisknout levý pojezd pro osu Z na 235°C a po vychladnutí se samovolně prakticky ze 75% roztrhl podélně na dva kusy. Dvě a půl hodiny tisku k ničemu. Je to hodně zvláštní materiál :(
  • 0

jmysicka
 
Příspěvky: 117
Registrován: 23.05.2015 19:17
Bydliště: Čáslav
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod zemciko » 16.01.2016 13:15

Snažím se tisknout díly ve tvaru velké kostky (je to forma na odlitky ze silikonu) o velikost 20*15*10cm 3vrstvy stěna 15% výplň. Z pla co jsem tu měl to šlo nádherně (černé pla koupené někde před 5 lety kdesi ze švědska, bohužel dochází a vespod cívky byly navinuté malé kousky...) s ABS-T bezbarvého z mladče je problém. Odlepování se mi už podařilo vyřešit tvarem a úpravami okrajů atd. Ale praskání je děs. Zatím zkouším zvedat teplotu a už jsem se dostal na 295stupňů a nic. Jde to sice lépe přes trysku a povrch vypadá nádherně jemně, ale v místnosti smradu jak v cařihradu z toho plastu (zajímalo by mně co v tom abs-t je navíc) a stejně to praská.

Ještě zkusím přidat materiál (ale tam mi zas vadí případné změna rozměru), a snížit vrstvu což zase nepříjemně prodlužuje dobu tisku.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1138
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod Rebel » 16.01.2016 13:30

Uprime receno nevím, proc se vsichni snazi premluvit jakekoli ABS na tisk velkych objektu, pokud tedy neni to ABS vylozene podminkou. Konkretne ABS-T z Mladce ma sice mensi smrstivost, ale stejne ji ma a jeste navic to neni tak uplne ciste ABS, ale nejaka jina smes. Proto se take neda uplne nejlepe rozpoustet ci lepit acetonem, ale je potreba smes aceton/toluen 50/50.
Navic pokud topis cim dal vic, tak plati zcela jednoznacne, ze se to pri chladnuti smrstuje jeste vice a to plati pro vsecky ABS.

Tiskl bych to jednoznacne z PET, nebo PLA, pokud staci nizka teplotni odolnost.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3357
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 100
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod jmysicka » 16.01.2016 14:02

Taky jsem šel cestou zvyšování teploty. A je to přesně jak píše Rebel. Tím víc to pak praská. Mě teda praskají i mnohem menší věci. Už si ABS z Mladče nekoupím..
  • 0

jmysicka
 
Příspěvky: 117
Registrován: 23.05.2015 19:17
Bydliště: Čáslav
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod Rebel » 16.01.2016 14:14

Pozor na to, mezi ABS a ABS-T z Mladče je dost velký rozdíl.
Klasické ABS jde tisknout také velice slušně, ale už to chce trochu cviku, správný ofuk a stabilní vyšší teplotu v celém prostoru tisku.
Třeba Car z něho tiskne velice pěkně a poměrně velké kousky, má tu pár fotek na fóru a něco jsem měl i v ruce, ale na začátek to určitě není nejvhodnější materiál.
ABS-T je o řád se smršťováním někde jinde, ale smršťuje se také.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3357
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 100
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod Kolouš » 16.01.2016 20:16

Rebel píše:...Proto se take neda uplne nejlepe rozpoustet ci lepit acetonem, ale je potreba smes aceton/toluen 50/50. ...


Ty průhledné díly co dodává JRC pro ně tiskneš z ABS-T??? Protože jsem nevěděl, že to nejde, tak jsem slepil zlomenou packu co drží filament acetonem a parádně to drží :D

Rebel píše:...na začátek to určitě není nejvhodnější materiál...


Tak počkat, co jsem zatím četl tak se všude doporučuje začínat s ABS :shock: (teď by tu měl být takovej ten podezřívavej smajlík se zvednutým obočím, co je na skypu ;-)
  • 0

Kolouš
 
Příspěvky: 120
Registrován: 20.11.2015 17:23
Bydliště: Kaiserslautern
Reputation: 0

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod Rebel » 16.01.2016 20:26

Pro JRC uz netisknu hodne dlouho, nemam na to cas.

Lip si precti co jsem psal.

ABS je trochu neco jineho, nez ABS-T. ABS totiz neexistuje cire, zakladni granulat ma mlecnou barvu a prodava se jako NATURAL.

ABS-T ma jine slozeni, je znatelne prusvitnejsi, nez ABS a jednou z jeho lepsich vlastnosti je, ze se prave mene smrstuje, nez bezne ABS.

Pokud mas tiskarnu s celokovovym hotendem, tak je na 100% lepsi zacit s ABS, protoze je docela problem pro nezkuseneho tiskare zacit resit k neznalosti slicru a tisku jeste problemy zasekavanim PLA v celokovovem HE.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3357
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 100
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: ABS Z Mladce

Příspěvekod zemciko » 17.01.2016 00:36

Tak já bych ty velké formy z PLA tiskl, kdybych tu nějaké nepředražené ještě měl... To ABS-T zkouším jako možnou náhradu v nouzi. Prodejce sliboval menší smrštivost.. Měl jsem 6kg levného PLA ale jaksi prakticky došlo... Chtělo by to zas někde sehnat 5-10kg na papírové roli za rozumnou cenu.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1138
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron