PLA nebo PET-G

Re: PLA nebo PET-G

Příspěvekod Georrge » 15.03.2019 13:44

Většinou se řeší PLA nebo ABS, u toho PET-G jsem těch diskuzí moc neviděl, ale nevadí, budu to tisknout hotendem s teflonem co mám na PLA. Ostatně jestli se to PET-G dá v pohodě tisknout pod 250 st. (zatím to vypadá, že jo), tak není s teflonem problém a aspoň nemusím furt přehazovat hotendy.
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 176
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: PLA nebo PET-G

Příspěvekod medapeta » 15.03.2019 14:04

Tisknu to kolem 230-235, žádná delaminace ani nepevnost se nekoná, takže na vyšší teploty jsem jít nikdy nemusel.
  • 0

Chceš naštvat lidi ? Dej blbci funkci :-)
medapeta
 
Příspěvky: 1505
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: -1
Pokud je snaha, dá se to napravit.

Re: PLA nebo PET-G

Příspěvekod Pedro35 » 16.03.2019 08:51

pripájam sa, s teflonovou vložkou tlačím PETG na teplote cca 235 , dôležité je používať prachovku na filament pred vstupom do extrudera. Teplotu si nastav tak, že budeš rukou pretláčať filament pri teplotách od 210 do 245 s odstupňovaním po 5 stupňov. Sám zistíš, kedy je potrebné vyvinúť najmenší tlak pri optimálnom vzhľade roztaveného filamentu (bez bubliniek a prepáleného okraja) Uvedený postup odporúčam nakoľko hodnoty z teplotnej sondy považujem len za orientačné.
  • 0

Pedro35
 
Příspěvky: 37
Registrován: 06.04.2016 14:56
Reputation: 0

Re: PLA nebo PET-G

Příspěvekod Georrge » 16.03.2019 15:12

Tak jsem zkusil pár zkušebních menších výtisků s jedním perimetrem a pořád se to dost prohýbá. Šel jsem s teplotou až na 205 stupňů, rychlost tisku 20mm/s a ofuk tisku docela dost. Stejně jsou stěny zprohýbané, viz foto. Rozměry 100x50 a síla stěny 0,7mm.

Obávám se, že bez více perimetrů či výplně to nepůjde...
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Georrge
 
Příspěvky: 176
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: PLA nebo PET-G

Příspěvekod mgiorgio » 16.03.2019 16:04

Pekny den prajem
Ja pouzivam Cinske klony E3D V6 hotendy s teflonem a 90% tlacim PETG na oba tlaciarni (REBEL 2B a SCube) skoro rok som to tak mam dieli tlacim na 235-245°C zatial som teflon ak bolo treba cistit trysku tak to len kvoli necistote co sa nahodou dostalo tam Teflon to zvladne.
Ak mas dobry ventilator na chladenie hotendu to ti bude drzat pod teplotnej hranici teflonu.
  • 0

Rebel 2b 12V prerobeny z Rebel2 od P Zahradnika, 200x200
Rebel Scube 24V 300x200 novo postavene
mgiorgio
 
Příspěvky: 172
Registrován: 05.12.2015 12:52
Bydliště: Juhozapadne Slovensko (Nie Bratislava) Dunajska Streda
Reputation: 0

Re: PLA nebo PET-G

Příspěvekod tomast » 16.03.2019 19:45

To prohýbání nebude způsobené tiskem (to by ti utíkalo zpod trysky), ale spíš jednostranným chladnutím. Sice se uvádí že PETG má minimální tepelnou roztažnost, ale viditelně tam nějaká bude.
Pokud nemáš box, zkusil bych tisk se štítem u ABS to pomáhá (což ale u takovéhleho tvaru ztrojnásobí spotřebu materiálu)
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 226
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: PLA nebo PET-G

Příspěvekod Georrge » 17.03.2019 11:27

Box nemám, ale částečně by tiskárna zakrytovat šla (kromě vrchu). Asi to zkusím a ofuk dám naopak nízký, ať to chladne pomalu a rovnoměrně. Uvidíme co to udělá :)
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 176
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: PLA nebo PET-G

Příspěvekod zemciko » 17.03.2019 11:43

Můžeš mu dát časovou mezeru mezi každou vrstbou aby stihnul stuhnout. k tomu je ale dobré mít okolo "skirt" nebo "komín" kvůli navázání materiálu.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1187
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Předchozí

Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník