Prva tlac s ABS- skusenosti

Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod Samuel Pulpan » 04.07.2016 23:00

Tak som sa rozhodol ze skusim si vytlacit nieco s ABS, potreboval som mat vecsiu tepelnu odolnost.
http://www.thingiverse.com/thing:340312
Doteraz som tlacil iba PLA - pretlaciol som uz 2,6Km :D .
Chcem sa hlavne podelit o skusenosti.
- Teplota dosky 105 °C
- Teplota trysky 235 °c - Viac nedoporucujem material sa zacne varit
- pri prvej tlaci doporucujem max. rychlost tlace 15 mm/s
- na sklo nalepit papierovu samolepu a potriet dzusikom
- nastavit Brim na lepsie prichytenie na podlozku min 5mm ale moze byt aj viac

Nastavenia su vhodne pre 1.75 mm filament , ale doporucujem skusit aj pre 3 mm filament.
  • 0

Samuel Pulpan
 
Příspěvky: 11
Registrován: 16.01.2016 18:28
Reputation: 0

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod oscar » 05.07.2016 09:34

No vidis, a ja mam zase zkusenosti uplne jiny. Teploty jiny, rychlosti jiny, podklad jinej.
A to vse se odviji od pouzitych termistoru, HE, typu materialu, modelu.

Alespon napis co za ABS a jake barvy to je. :)
  • 0

.... večer se přezujou, hodinu frézujou ....
oscar
 
Příspěvky: 728
Images: 4
Registrován: 16.06.2014 20:51
Bydliště: Perníkovice
Reputation: 10
Jen tak dál :)

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod medapeta » 05.07.2016 10:57

Same to je hezky, ale proc tak slozite ? Bez brimu, bez supportu, 120mm/s, hb 110, he 250, cerna esun abs. Holt kazdej to ma jinak...
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II V33, Rebel IIx 250x230x210
Repetier firmware, Repetier server, Simplify 3D
medapeta
 
Příspěvky: 1385
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 6
Jen tak dál :)

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod Samuel Pulpan » 06.07.2016 11:21

No to mas pravdu , bol to prvy test a aj tak som nemal vhodnu podlozku a dik ti za paremetre. Ked bude buildtak tak skusim aj rychlejsie:D.
  • 0

Samuel Pulpan
 
Příspěvky: 11
Registrován: 16.01.2016 18:28
Reputation: 0

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod MFido » 24.05.2017 19:44

Dobrý den,
začínám s ABS
Chtěl bych se zeptat jestli musí být výhřeb hb neustale zaplý nebo postačí první tři vrsty ?
  • 0

MFido
 
Příspěvky: 14
Registrován: 28.02.2017 20:47
Reputation: 0

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod medapeta » 24.05.2017 19:53

Furt
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II V33, Rebel IIx 250x230x210
Repetier firmware, Repetier server, Simplify 3D
medapeta
 
Příspěvky: 1385
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 6
Jen tak dál :)

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod MFido » 24.05.2017 20:01

takže furt cca 110 - 110 °?
  • 0

MFido
 
Příspěvky: 14
Registrován: 28.02.2017 20:47
Reputation: 0

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod mgiorgio » 24.05.2017 20:14

Ahoj
Ma to ist pocas celom tlaci
ABS sa zvykne zmrsteni ma tendenciu stiahnut hlavne ak tlacis nieco ako kvadrat vacsie dieli sa neoplati sa zneho tlacit mozu prasknut medzi vrstvami. Potrebujes dobre abcheziu aby ti udrzalo na podlozku, inac rohy ti mozu zvednut, este mensi prievan ti moze pokazit tlaci ak sa zmeni teplota okolo tlaciarni, preto sa nefuka na to, a zvyknu mat tlaciaren v Boxu

ako nahle sa vypnes a nechas vyhladnut podlosku ti odskoci tlac od podlozky
  • 0

Rebel 2b 12V prerobeny z Rebel2 od P Zahradnika, 200x200
Rebel Scube 24V 300x200 novo postavene
mgiorgio
 
Příspěvky: 160
Registrován: 05.12.2015 12:52
Bydliště: Juhozapadne Slovensko (Nie Bratislava) Dunajska Streda
Reputation: 0

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod medapeta » 24.05.2017 20:17

Je to kombinace více věcí, teplota heated bedu, zabránění průvanu, vhodný povrch, vhodný typ ABS, pomalé chladnutí při větších objektech. Osobně tisknu ABS na PET a PEI povrch a stačí mi kolem stovky.
Na věci vyšší než cca 10cm z ale ABS nemám nervy, takže na ně používám jiný materiál.
Postupy jsou tu několikrát popsané, stačí hledat. Hlavně se nenech zblbnout některými patlaly, kteří bed lakují, matlají kdečím nebo používají předražené supermegaextra povrchy :lol:
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II V33, Rebel IIx 250x230x210
Repetier firmware, Repetier server, Simplify 3D
medapeta
 
Příspěvky: 1385
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 6
Jen tak dál :)

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod MFido » 24.05.2017 20:43

Jaj , no já teprve začínám dostal jsem dost ABS Filamentu, a teď když jsem jsem si vyvětral tak dil začal praskat :D
Ale nevím jesli je to to teplotním šokem nebo něčím jinym
  • 0

MFido
 
Příspěvky: 14
Registrován: 28.02.2017 20:47
Reputation: 0

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod mgiorgio » 25.05.2017 00:22

Ahoj
to je to o tom com predoslom prispevku pisal... ABS je dobry material na drobnejsie veci len potrebuje konstansnu teplotu ak mas model kruhovej tak pohode to vies tlacit ale ak to mas rohove tak ti moze praskat kvoli pnutiu co sa vznikne pri vychladenie materialu preto sa ABS neni vhodny na velky tlac
  • 0

Rebel 2b 12V prerobeny z Rebel2 od P Zahradnika, 200x200
Rebel Scube 24V 300x200 novo postavene
mgiorgio
 
Příspěvky: 160
Registrován: 05.12.2015 12:52
Bydliště: Juhozapadne Slovensko (Nie Bratislava) Dunajska Streda
Reputation: 0

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod vitbauer » 25.05.2017 06:05

medapeta píše:Same to je hezky, ale proc tak slozite ? Bez brimu, bez supportu, 120mm/s, hb 110, he 250, cerna esun abs. Holt kazdej to ma jinak...

Těch 120 mm/s na Rebelovi bych chtěl vidět. Máš nějaké video z tisku touto rychlostí?
  • 0

Rebel II: HotEnd: E3Dv6 d0.4 mm, heated bed: MK3 ALU + sklo + Ultem PEI, ložiska: LM8UU MTM, osa Z: M5, HW: Arduino MEGA 2560 R3 + Ramps 1.4 + DRV8825, firmware: Repetier 0.92.9
vitbauer
 
Příspěvky: 92
Images: 2
Registrován: 07.01.2017 14:31
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Reputation: 0

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod medapeta » 25.05.2017 06:53

To asi nemám, ale hoď sem nějaký menší model, zkusím to natočit. Chceš to z Rebel 2, nebo z Rebelixe ? Na Rebel 2B jsem to nezkoušel, ale myslím že by to dal taky. Průša ani smykem.

Edit:
Video z Rebelixe z dnešního rána
Ke stažení zde: https://ufile.io/smoqi
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II V33, Rebel IIx 250x230x210
Repetier firmware, Repetier server, Simplify 3D
medapeta
 
Příspěvky: 1385
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 6
Jen tak dál :)

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod vitbauer » 25.05.2017 16:17

medapeta píše:To asi nemám, ale hoď sem nějaký menší model, zkusím to natočit. Chceš to z Rebel 2, nebo z Rebelixe ? Na Rebel 2B jsem to nezkoušel, ale myslím že by to dal taky. Průša ani smykem.

Edit:
Video z Rebelixe z dnešního rána
Ke stažení zde: https://ufile.io/smoqi

:shock:
Pane jo, to je paráda. Smekám pane!
Já když se o něco takového pokouším s tryskou d=0,4 mm při výšce vrstvy 0,3 mm, skončí to klubkem hadů nevzhledného tvaru. Je možné prozradit, jaký průměr trysky při jaké výšce vrstvy?
  • 0

Rebel II: HotEnd: E3Dv6 d0.4 mm, heated bed: MK3 ALU + sklo + Ultem PEI, ložiska: LM8UU MTM, osa Z: M5, HW: Arduino MEGA 2560 R3 + Ramps 1.4 + DRV8825, firmware: Repetier 0.92.9
vitbauer
 
Příspěvky: 92
Images: 2
Registrován: 07.01.2017 14:31
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Reputation: 0

Re: Prva tlac s ABS- skusenosti

Příspěvekod medapeta » 25.05.2017 16:21

Tryska 0.4, vrstva 0.25
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II V33, Rebel IIx 250x230x210
Repetier firmware, Repetier server, Simplify 3D
medapeta
 
Příspěvky: 1385
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 6
Jen tak dál :)


Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: pepeflash a 1 návštěvník