PETG

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 12.03.2018 19:24

Ale ono tu je opravdu vyřešené. Len bratia akosi nečítajů...
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: PETG

Příspěvekod s3030150 » 12.03.2018 19:54

medapeta píše:Ale ono tu je opravdu vyřešené. Len bratia akosi nečítajů...


"ů" v slovencine neni.

Nic nie je vyriesene, inak by si aspon raz napisal presnu odpoved. Odpoved je bohuzial ta, ze si kazdy musi najst to, co jemu, jeho tlaciarni a jeho materialu vyhovuje (teplotu, povrch, rychlosti).
Namiesto x-krat opakovaneho "pouzi vyhladavanie" by som na tomto fore uvital vlakno typu "odporucane hodnoty pre material XXXX", take vlakno striktne moderovat a mazat off-topic komentare, ako je tento moj. Bolo by tak menej blbych otazok a blbych odpovedi.
  • 0

Rebel II, Marlin
s3030150
 
Příspěvky: 355
Registrován: 16.02.2016 16:27
Reputation: 0

Re: Sudrznost perimetrov (bocnych stien navzajom)

Příspěvekod isdisd » 12.03.2018 20:30

mgiorgio píše:
isdisd píše:ahoj, pri tlaci s PETG som narazil na zaujimavu vlastnost. Ak tlacim napr. 3 vonkajsie steny (perimetre), tak kazda stane perimetra ma vybornu sudrznost vo smere zdola-nahor, ale samoste steny perimetrov medzi sebou nie su zlepene takmer vobec. Mozem ich lupad ako cibulu bez problemov. Najvnutornejsia stena je s infilom spojena vyborne, ale 2. stena s tou prvou uz takmer vobec a tak dalej az po najkrajnejsiu stenu. Vid obrazok. Neviete ako zabezpecit, aby sa steny perimetrov nejak ciastocne prekryvali a zliepali sa medzi sebou?
Tlacim cierny PETG Mladec, hrstva 0.25mm,Layer width 120%, pri 235-240'C, 90' HB, 80% ofuk, rychlost 50mm/s vonkajsiu stenu 40mm/s.

1. obrazok je v smere tlace
2. a 3. obazok objekty lezia na bocnej stene

Dik

427
428
429


ak mas trysku 0.4 tak nastav nie Layer width 120% ale fixne 0.48 to tam medzeru



ahoj, skusil som 0.48 absolutne bez zmeny, skusil som 0.37- bez zmeny. Vypol som ofuk, trolilinku to spojilo ale stale sa ti bez vacsej namahy odlupuje. Aj otocenie o 90' na ploche-nic. Skusil sum aj Cura aj S3d - bez zmeny. som flustrovany... a neviem co dalej. Pri PLA sa to nedeje.
  • 0

SLavo
Anycubic I3 MEGA Ultrabase, driver upgrade na TMC2208
isdisd
 
Příspěvky: 26
Images: 18
Registrován: 10.03.2018 07:20
Bydliště: Poprad
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 12.03.2018 21:41

s3030150 píše:
medapeta píše:Ale ono tu je opravdu vyřešené. Len bratia akosi nečítajů...


"ů" v slovencine neni.

Nic nie je vyriesene, inak by si aspon raz napisal presnu odpoved. Odpoved je bohuzial ta, ze si kazdy musi najst to, co jemu, jeho tlaciarni a jeho materialu vyhovuje (teplotu, povrch, rychlosti).
Namiesto x-krat opakovaneho "pouzi vyhladavanie" by som na tomto fore uvital vlakno typu "odporucane hodnoty pre material XXXX", take vlakno striktne moderovat a mazat off-topic komentare, ako je tento moj. Bolo by tak menej blbych otazok a blbych odpovedi.


Samozřejmě že je a přesnou odpověď si tu i průměrně inteligentní opice najde.
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: PETG

Příspěvekod zemciko » 13.03.2018 10:47

A co zkoušet zvedat teplotu dokud se to nesleje?
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1145
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod Klaudius » 13.03.2018 16:31

Samozrejme, treba skúšať, každý materiál (od rôznych výrobcov) sa môže správať trochu inak, niekedy aj rôzne farby od toho istého výrobcu. Do fóra je lepšie ísť, až keď si človek naozaj nevie rady. Na druhú stranu ani priateľovi s nickom medapeta by ruka neupadla, keby jednu jednoduchú radu napísal opakovane. Stálo by ho to menej energie a vzácneho času ako tie alibistické kecy. Občas je proste otrava hľadať informáciu v niekoľkých vláknach s 20 alebo viac stránkami, tak sa proste chalan spýtal ešte raz, tak no a čo. Nie je taký skúsený a zbehlý, tak mu poradíme a nebudeme ho cepovať, že si to má vyhľadať a neotravovať. Sme snáď jedna parta, nie konkurenti. Ja osobne som tu našiel niekoľko fajn ľudí.
  • 0

Klaudius
 
Příspěvky: 120
Registrován: 15.02.2016 12:15
Bydliště: Bratislava - okolie
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod boraicho » 13.03.2018 17:08

isdisd , mohol by si ten model na fotke ktorý lúpeš naslicovať a dať sem foto toho naslicovaneho modelu tak zblizka aby bolo vidno perimetre dik.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 324
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod MichalG » 15.03.2018 13:01

80% ofuk ? cim vic foukas tim krehci to je, ja na petg necoukam pokud to jde nikdy, teplotu zvedni na 245-250
  • 0

Nabizim tistene dily
MichalG
 
Příspěvky: 393
Images: 0
Registrován: 28.03.2017 23:15
Reputation: 2
Jen tak dál :)

Re: PETG

Příspěvekod isdisd » 15.03.2018 19:34

MichalG píše:80% ofuk ? cim vic foukas tim krehci to je, ja na petg necoukam pokud to jde nikdy, teplotu zvedni na 245-250

znizil som na 40%, aj na 0 ale bez zmeny. Fukam preto, lebo bez ofuku sa material uplne zmrstuje a napr. kalibracna kocka ma 1.9 cm miesto 2 cm.
Skusim aj teplotu este dat hore, uz som myslel ze je to limit 240.
  • 0

Naposledy upravil isdisd dne 15.03.2018 19:56, celkově upraveno 1
SLavo
Anycubic I3 MEGA Ultrabase, driver upgrade na TMC2208
isdisd
 
Příspěvky: 26
Images: 18
Registrován: 10.03.2018 07:20
Bydliště: Poprad
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod isdisd » 15.03.2018 19:55

boraicho píše:isdisd , mohol by si ten model na fotke ktorý lúpeš naslicovať a dať sem foto toho naslicovaneho modelu tak zblizka aby bolo vidno perimetre dik.


prikladam, len doplnam ze to robi na vsetkych modeloch, nie len na tom co je vyssie ukazany. Pouzivam Autocad Inventor 2017. Dakujem za pozretie Boraicho :)

430
431
432
433
434
435
436
  • 0

SLavo
Anycubic I3 MEGA Ultrabase, driver upgrade na TMC2208
isdisd
 
Příspěvky: 26
Images: 18
Registrován: 10.03.2018 07:20
Bydliště: Poprad
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 15.03.2018 20:21

Zkoušel jsi psát na uživatelskou podporu tvé tiskárny ?
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: PETG

Příspěvekod boraicho » 15.03.2018 22:15

Nepoznam S3D ale v sliceri mi ten problem robilo ked som mal nastaveny zlý perimeter width tušim.
Bolo to vidno aj v sliceri ked si naslicoval model že tie jednotlive perimetre boli daleko od seba.
Myslim že ty budeš mať podobný problem.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 324
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod kroxigor » 16.03.2018 05:26

Koukám, že tam máš zapnuté automatické "léčení" poškozených STL to občas dělá problémy.

Taky tam máš extrusion Multiplier na 1,1 (přidáváš materiál) a zároveň Extrusion Width na 0,47 (tenčíš materiál)
(pro trysku 0,4 je Ex Width 0,48)

S3D je sice mocný nástroj, ale na technické tisky radši používám Slic3r. Zkoušel jsi to slicnout a tisknout z něčeho jiného?
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 1.1.x), Original Prusa i3 MK2.5 - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1502
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: PETG

Příspěvekod vitaka » 16.03.2018 10:56

Podle mě je to málo materiálu. Zkusil bych zvednout extrusion multiplier.
  • 0

vitaka
 
Příspěvky: 70
Registrován: 10.02.2016 22:27
Bydliště: Velké Opatovice
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod tomast » 16.03.2018 12:45

kroxigor píše:Taky tam máš extrusion Multiplier na 1,1 (přidáváš materiál) a zároveň Extrusion Width na 0,47 (tenčíš materiál)
(pro trysku 0,4 je Ex Width 0,48)

V tomhle nevidím problém, také tuhle kombinaci používám, každá z těch položek ovlivňuje trochu něco jiného.
Extrusion Width snižuju, pokud chci mít hladší vodorovné plochy bez zvednutých míst a zároveň bez děr na okrajích - S3D podle nastavení přizpůsobí cesty trysky (je jich víc a blíž u sebe) - je to taková simulace tenší trysky. Je to také cesta, jak co nejvhodněji navrhnout správný počet perimetrů v tenkých stěnách (aby tam nevznikla tenká škvíra). S 0,4 tryskou a výškou vrstvy 0,1 používám klidně Extrusion Width 0,2.
Extrusion multiplier je jen regulace množství vytlačovaného materiálu oproti vypočítanému optimu - např. pokud použitý filament má v průměru jen 1.73mm, je pro mě nejsnažší pomoci mu tímto. Navíc pokud pro nějaký díl preferuju vyšší slití a vyšší pevnost před hladkostí vnějších povrchů, lehké přeplňování také pomůže.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 162
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kajic a 3 návštevníků