PETG

Re: PETG

Příspěvekod hippo7 » 29.08.2017 12:47

  • 0

hippo7
 
Příspěvky: 118
Registrován: 31.03.2016 09:28
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 29.08.2017 12:57

Díky. Do téhle firmy jsem už někdy v minulosti psal, že chci desku na stolek heated bedu. Poslali nějaký cenový nesmysl typu 1700,- nebo tak něco což mi připadalo za 210x210x3 jako totální úlet, tak jsem se jim od té doby vyhýbal. Teď jsem nicméně zkusil poslal poptávku na milimetrový rozměr tak uvidíme.
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II V33, Rebel IIx 250x230x210
Repetier firmware, Repetier server, Simplify 3D
medapeta
 
Příspěvky: 1439
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 6
Jen tak dál :)

Re: PETG

Příspěvekod zemciko » 29.08.2017 13:29

medapeta píše:Proč bych dával hliníkový plech na hliníkový bed ? Tohle nic neváží a je to praktičtější než sklo podle prvních testů. Základem je samozřejmě stolek v rovině. Při sundavání není třeba nástroj, stačí desku trochu ohnout a výtisk se odlepí. Hliník je určitě fajn, ale chybí tam ta pružnost. Teď to testuji ještě polepené PET folií, tam se to chová stejně jako na skle.

No proč , protože to chceš mít oddělitelné?
Alespoň tak sem to pochopil, že je to kvůli výměně více kusů a snadnějšímu oddělání mimo stůl.
Jinak ten laminát z kterého to je bude zichr působit jako tepelná izolace a zhoršovat rovnoměrnost prohřátí tiskové plochy---
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1131
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 29.08.2017 13:59

Protože to chci mít oddělitelné mám tam sklo a teď sklolaminát. Hliník je fajn na MK2 která je lehoučká. Na MK3 ALU už by to bylo pro mě moc těžké a jedním z důvodů je potřeba to odlehčit. Na závěry co se týče přenosu tepla je myslím ještě brzy, nicméně první testy ukazují že při tloušťce 1,5mm kterou zatím zkouším, to funguje obstojně. Pokud bude teplota nedostatečná tak pod tím víc zatopím, s tím případně počítám.
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II V33, Rebel IIx 250x230x210
Repetier firmware, Repetier server, Simplify 3D
medapeta
 
Příspěvky: 1439
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 6
Jen tak dál :)

Re: PETG

Příspěvekod zemciko » 29.08.2017 18:37

Mám stolek s 5mm hliníkovou deskou a i vozík je hliníkový a není žádný střízlík a není problém...
Jinak já si nemyslím že na podobné závěry je brzo. Řešil jsem tento materiál už před nějakým rokem a jak měření tak MKP výpočty ukázaly až několikastupňový rozdíl mezi krajem a středem desky¨, ale dělej jak myslíš.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1131
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 29.08.2017 19:42

Tiskne se na to s PET folií parádně, na PET-G to topím na 85. Už mám naceněné i ty milimetrové, vychází to asi o 30% dráž než tyhle z Gesu, takže zůstanu u nich. Ta pohoda při sundavání výtisků naprosto vyvažuje případně (dosud nepozorované) rozdíly v teplotě střed versus kraje. Mimochodem z logiky věci stejné jako bez té milimetr a půl silné desky...
Sbohem řezače na papír a škrabky, teď je to komplet beznástrojové :lol:

Edit: koukal jsem na součinitel tepelné vodivosti sklo versus sklolaminát. U skla je to 0.6 - 1, sklolaminát 0,3, hliník 229 při dvaceti stupních. Takže jestli tam dám sklo 2mm nebo sklolaminát 1,5mm je naprosto šumák.
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II V33, Rebel IIx 250x230x210
Repetier firmware, Repetier server, Simplify 3D
medapeta
 
Příspěvky: 1439
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 6
Jen tak dál :)

Re: PETG

Příspěvekod zemciko » 29.08.2017 22:55

No ono i to sklo s tím má problém... sice vede teplo 3x lépe ale zase je silnější. Nicméně já to srovnával s hliníkem ne se sklem. Měl by si prostě hliník na hliník.
Osobně zatím u mně vyhrála PEI + upravená škrabka.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1131
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod akademik » 31.08.2017 14:53

zemciko píše:Nicméně já to srovnával s hliníkem ne se sklem. Měl by si prostě hliník na hliník.


dávat hliník na hliník jaksi nedává smysl, to by se jako na tu horní hliníkovou desku rovnou tisknulo? nebo OK bude tam folie a pak to má oproti sklu brutální nevýhodu v tom že hliníl lehce ohneš pokud z něj budeš dostávat výtisk / což by řešil tlustší plech, ale mít tam další min. 4mm plech je jaksi pitomost - nebo.. jak si to myslel ?
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 141
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3
Jen tak dál :)

Re: PETG

Příspěvekod zemciko » 31.08.2017 18:25

Ale houbeles ty HB z hliníku taky běžně nemaj 4mm (Ja tam mám v jednom případě 5mm a v druhém 3mm ale to bylo dáno tím co jsem měl po ruce).1,5-2 mm plech na povrchu ti bohatě stačí. A taky není "hliník" jako "hliník" (takový odpovídající dural ti bude pružit jedna báseň), nemusíš nic ohýbat (tak jako nebudeš do skla ničím mlátit) stačí ho mírně prohnout. Vycházím z toho že hliník na hliník nebude mít tak rozdílnou tepelnou roztažnost a že to líp povede teplo. Já osobně to momentálně k ničemu nepotřebuju, protože je pro mně rychlejší (pár vteřin) to seškrábnout špachtlí, ale pokud někdo chce oddělávací stůl...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1131
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod akademik » 03.09.2017 13:28

qeex píše:Ahoj, dochází mi materiál na špulce od PETG DevilDesign, nemáte někdo vypotřebovanou kilovku a nehodily mi sem váhu špulky, ať přesně vím kolik zbývá?


Prázdná cívka od 1kg černýho PETG DevilDesign váží cca 256g a podle zbytku co jsem odmotal a zvážil mi vychází že 1m černýho PETG DD má cca 3g (ale to už je zhruba)

Obrázek
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 141
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3
Jen tak dál :)

Re: PETG

Příspěvekod peterhe » 26.09.2017 21:02

Ahojte,
má niekto skúsenosti, ako je to s tepelnou odolnosťou PETG voči ABS ?
Chcem použiť ofuk materiálu, ktorý je dosť blízko pri tryske.
Ďakujem.
  • 0

peterhe
 
Příspěvky: 83
Registrován: 27.02.2017 17:23
Bydliště: Trenčín
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod Rebel » 26.09.2017 21:14

petg mekne drive nez abs. vyzkouseno na scube. Ten prstynek z petg nevydrzi a klesne, ale z abs drzi :)
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3338
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 100
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: PETG

Příspěvekod peterhe » 26.09.2017 21:25

Dan ďakujem za rýchlu odpoveď . :D
  • 0

peterhe
 
Příspěvky: 83
Registrován: 27.02.2017 17:23
Bydliště: Trenčín
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod boraicho » 26.09.2017 22:02

zvlastne, ja mam ofuk vytlačeny z PLA a tlačim PETG na ktory nefukam a ten ofuk mi nepada, hm...
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 318
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod Rebel » 26.09.2017 22:12

Az budes mit na stolku 110, je ohrev toho prstynku daleko vyraznejsi salavym teplem. pro PETG tolik stolek urcite netopis.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3338
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 100
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

PředchozíDalší

Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník