PETG

Re: PETG

Příspěvekod peterhe » 26.09.2017 22:54

Toto by asi PLA neustálo, tryska je pomerne blízko HE, preto som zvažoval PETG, ale keď je podľa Danových skúseností ABS odolnejšie, voľba je jasná.

ofuk.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
peterhe
 
Příspěvky: 80
Registrován: 27.02.2017 17:23
Bydliště: Trenčín
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod Rebel » 26.09.2017 23:04

Mam to odzkousene na sCube, kde ta delsi strana prstence ofku pri vytisteni z PETG po par hodinach zacne padat a nasledne i skrtat o vytisk. Nyni ofuk tisknu bud z ABS-T, nebo ABS PM, oboje se mi zatim osvedcilo. Tisknu posledni dobou denne z ABS min 5 hodin.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3241
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 20

Re: PETG

Příspěvekod boraicho » 26.09.2017 23:28

ano maš pravdu , netopim tak vysoko, topim to na 55C ,ale neverim tej teplote(príde mi že je tam trochu viac) a ani teplote extruderu(tu sa mi zda že je tam trochu menej) ale vytisky mam v poriadku a veľmi pevne.

zaujima ma čo tlačiš každy den toľko hodín? dik
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 289
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod Rebel » 27.09.2017 07:10

Sice to sem nepatri, je to OT uz i z toho duvodu, ze ted tisknu z ABS, tak zde o tisku jako takovem nediskutujme, ale ted jsem tiskl dily na 3 tiskarny na zakazku, do toho tisknu nejake dily navic, pak resim nejake nove dily na testovani, obcas i nejaky ten zakazkovy tisk a pak spoustu kravin pro sebe do dilny, krabicky na elektroniku, ruzne drzaky na naradi, vrtaky, imbusy, misky na srouby a ruzne bastlkramy, protste furt neco :D Navic tiskarny ted pouzivam jako topeni v dilne :D
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3241
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 20

Re: PETG

Příspěvekod boraicho » 11.10.2017 21:50

Viem ze uz to bolo zodpovedane ale doteraz som pouzival ako podlozku pod petg sklo a aeasy stick, drzalo to super. Ale uz ma preslo cistenie a nanasanie lepidla. Tak som tam dal buildtak. Na velke plochy budiz, ale teraz mi treba vytlacit vecsi objekt s malou plochou a odlepuje sa to od podlozky. Co je dobre pod petg? Diky
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 289
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 12.10.2017 07:44

Jak píšeš, bylo to tu už mnohokrát řešené. Koukám ale, že podle tvých dotazů i v jiných tématech je pro tebe asi problém číst co je v nich napsané a raději se stále znovu ptáš na totéž...
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1281
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Sudrznost perimetrov (bocnych stien navzajom)

Příspěvekod isdisd » 11.03.2018 18:45

ahoj, pri tlaci s PETG som narazil na zaujimavu vlastnost. Ak tlacim napr. 3 vonkajsie steny (perimetre), tak kazda stane perimetra ma vybornu sudrznost vo smere zdola-nahor, ale samoste steny perimetrov medzi sebou nie su zlepene takmer vobec. Mozem ich lupad ako cibulu bez problemov. Najvnutornejsia stena je s infilom spojena vyborne, ale 2. stena s tou prvou uz takmer vobec a tak dalej az po najkrajnejsiu stenu. Vid obrazok. Neviete ako zabezpecit, aby sa steny perimetrov nejak ciastocne prekryvali a zliepali sa medzi sebou?
Tlacim cierny PETG Mladec, hrstva 0.25mm,Layer width 120%, pri 235-240'C, 90' HB, 80% ofuk, rychlost 50mm/s vonkajsiu stenu 40mm/s.

1. obrazok je v smere tlace
2. a 3. obazok objekty lezia na bocnej stene

Dik

427
428
429
  • 0

SLavo
Anycubic I3 MEGA Ultrabase, driver upgrade na TMC2208
isdisd
 
Příspěvky: 24
Images: 18
Registrován: 10.03.2018 07:20
Bydliště: Poprad
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod Klaudius » 11.03.2018 19:12

boraicho píše:Viem ze uz to bolo zodpovedane ale doteraz som pouzival ako podlozku pod petg sklo a aeasy stick, drzalo to super. Ale uz ma preslo cistenie a nanasanie lepidla. Tak som tam dal buildtak. Na velke plochy budiz, ale teraz mi treba vytlacit vecsi objekt s malou plochou a odlepuje sa to od podlozky. Co je dobre pod petg? Diky


Neviem ako iní, ja tlačím PETG na PEI fóliu, 55°C. Drží snáď až príliš. Stačí odmastiť.

Medapeta: Tak sa nepozrel inde a spýtal sa, no čo už. Nabudúce pohľadá viac. Taká reakcia by mi sedela od Rebela, lebo sa tu o všetko stará a drží to na úrovni a má na to právo; ale keď už si si dal prácu s tými blbými kecami ty, tak si mu aspoň mohol odpovedať. Alibizmus niektorých jedincov je fakt neskutočný. :?
  • 0

Klaudius
 
Příspěvky: 59
Registrován: 15.02.2016 12:15
Bydliště: Bratislava - okolie
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod isdisd » 11.03.2018 19:32

ahoj, ja tlacim na liehom odmastene 3mm zrkadlo, jemne strieknute strong lakom na vlasy (z DM-ka), len tak zdialky poprasim.
Parametre tlace: 90'C HB, vyska 0.25mm, 120% layer width, 1. vrstva 238'C, rychlost 30% zo 60mm/s, ofuk OFF pri 1.a 2. vrstve, od 3. vrstvy 80% ofuk. tlacim 1,7cmx19cm dlhu plochu.

Drzi to dobre, rohy sa uz nadvihaju . Pri 80'C HB sa mi krutili rohy asi po 4-5mm vysky. Lak vydrzi aj niekolko tlaci za sebou bez poskodenia. Ak je sklo a lak zababrane uz velmi, ocistim acetonom alebo/aj Izopropilalkoholom. SKusal som aj uzsie dlhe plochy 150x7mm a drzi to. Ak by bol problem s krutenim rohov, pridaj este brim aspon 5-6 cyklov okolo, s dotykom k tlacenemu predmetu. Odlupnutie robim ked trochu ochladne HB napr. uz pri 60-70'C, zabrusenou spachlou.
  • 0

SLavo
Anycubic I3 MEGA Ultrabase, driver upgrade na TMC2208
isdisd
 
Příspěvky: 24
Images: 18
Registrován: 10.03.2018 07:20
Bydliště: Poprad
Reputation: 0

Re: Sudrznost perimetrov (bocnych stien navzajom)

Příspěvekod mgiorgio » 11.03.2018 19:40

isdisd píše:ahoj, pri tlaci s PETG som narazil na zaujimavu vlastnost. Ak tlacim napr. 3 vonkajsie steny (perimetre), tak kazda stane perimetra ma vybornu sudrznost vo smere zdola-nahor, ale samoste steny perimetrov medzi sebou nie su zlepene takmer vobec. Mozem ich lupad ako cibulu bez problemov. Najvnutornejsia stena je s infilom spojena vyborne, ale 2. stena s tou prvou uz takmer vobec a tak dalej az po najkrajnejsiu stenu. Vid obrazok. Neviete ako zabezpecit, aby sa steny perimetrov nejak ciastocne prekryvali a zliepali sa medzi sebou?
Tlacim cierny PETG Mladec, hrstva 0.25mm,Layer width 120%, pri 235-240'C, 90' HB, 80% ofuk, rychlost 50mm/s vonkajsiu stenu 40mm/s.

1. obrazok je v smere tlace
2. a 3. obazok objekty lezia na bocnej stene

Dik

427
428
429


ak mas trysku 0.4 tak nastav nie Layer width 120% ale fixne 0.48 to tam medzeru
  • 0

Rebel 2b 12V prerobeny z Rebel2 od P Zahradnika, 200x200
Rebel Scube 24V 300x200 novo postavene
mgiorgio
 
Příspěvky: 147
Registrován: 05.12.2015 12:52
Bydliště: Juhozapadne Slovensko (Nie Bratislava) Dunajska Streda
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod isdisd » 11.03.2018 21:33

ok dik skusim, . ps. to posledne slovo 'medzeru' v tvojom komente, co si tym myslel?
  • 0

SLavo
Anycubic I3 MEGA Ultrabase, driver upgrade na TMC2208
isdisd
 
Příspěvky: 24
Images: 18
Registrován: 10.03.2018 07:20
Bydliště: Poprad
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod isdisd » 12.03.2018 11:28

M&A 3D tlac píše:Co clovek to ine problemy :D hold 3D tisk :D


praskanie urcite zavisi aj od vnutornej struktury modelu, infilu, aku maju oporu steny vo vnutornych strukturach a pod. Pozri ci v mieste praskliny nie je vnutro oslabene. skus zmenit infil hustotu alebo vzorku. Ja napriklad este ak chcem zvysit vnutornu pevnost modelu tak do 3d modelu v autocade vnesiem malinke dierky prechadzajuce celym modelom a vytvorim akesi kvazi vnutorne piliere. dierky su malinke 0,5 - 1 mm, a. pri tlaci sa takmez zaleju materialom. a nie je ich velmi vidiet.
Dalsia moznost je tlacit po niekolkych vrstvach 2-3 suvisle so 100% infilom (multiproces v s3d)
  • 0

SLavo
Anycubic I3 MEGA Ultrabase, driver upgrade na TMC2208
isdisd
 
Příspěvky: 24
Images: 18
Registrován: 10.03.2018 07:20
Bydliště: Poprad
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod Otomar » 12.03.2018 11:50

Není to uplně k tématu, ale Solid infill lze nastavit i ve Slic3ru:

infil rigid.JPG
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Otomar
 
Příspěvky: 546
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod s3030150 » 12.03.2018 12:58

boraicho píše:Viem ze uz to bolo zodpovedane ale doteraz som pouzival ako podlozku pod petg sklo a aeasy stick, drzalo to super. Ale uz ma preslo cistenie a nanasanie lepidla. Tak som tam dal buildtak. Na velke plochy budiz, ale teraz mi treba vytlacit vecsi objekt s malou plochou a odlepuje sa to od podlozky. Co je dobre pod petg? Diky


kapton a zohriat na 80 stupnov, pripadne skusit PEI
  • 0

Rebel II, Marlin
s3030150
 
Příspěvky: 353
Registrován: 16.02.2016 16:27
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod s3030150 » 12.03.2018 12:59

medapeta píše:Jak píšeš, bylo to tu už mnohokrát řešené. Koukám ale, že podle tvých dotazů i v jiných tématech je pro tebe asi problém číst co je v nich napsané a raději se stále znovu ptáš na totéž...


řešit a vyřešit je rozdíl.
  • 0

Rebel II, Marlin
s3030150
 
Příspěvky: 353
Registrován: 16.02.2016 16:27
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron