PETG

Re: PETG

Příspěvekod qeex » 25.08.2017 13:05

na vrstvu je 30-180 vteřin, a právě z předchozích stran diskuze jsem vyčetl že se má chladit jak PLA, větrák 60% není nic moc, asi testnu 30% a nebo adaptivní řízení. Jsou to 13h tisky a nechce se mi mi udělat zmetka, ale asi bud snižovat ofuk a uvidím jak to dopadne. Jen mě zaraželo že 50% výtisků tento problém nemají (stejná špulka materiálu).
  • 0

qeex
 
Příspěvky: 14
Registrován: 15.03.2015 10:03
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod M&A 3D tlac » 25.08.2017 14:47

qeex píše:, teploty 65°stul,

Tak ja mam bed na 90 , a ofuk kludne aj na 72% a mozem z PETU tlacit aj 25 hodinove tisky a nikdy to nepraska. Bed na 65 je podla mna dost malo
  • 0

www.3dtlac.xyz
3D tlač , 3D modelovanie a iné :)
M&A 3D tlac
 
Příspěvky: 150
Registrován: 07.03.2017 18:19
Bydliště: Gbely
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod qeex » 25.08.2017 14:55

Tisk se neodlepuje, tisknu na pet folii, na 75° uz z toho vytisk nesundam.
  • 0

qeex
 
Příspěvky: 14
Registrován: 15.03.2015 10:03
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 25.08.2017 16:06

Na PET-G foukám na plno, žádné praskání ani odlepování se nekoná.
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1283
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod M&A 3D tlac » 25.08.2017 19:04

Co clovek to ine problemy :D hold 3D tisk :D
  • 0

www.3dtlac.xyz
3D tlač , 3D modelovanie a iné :)
M&A 3D tlac
 
Příspěvky: 150
Registrován: 07.03.2017 18:19
Bydliště: Gbely
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod mgiorgio » 27.08.2017 14:15

Ahoj QEEK
Plna spulka PETG od DEvil D ma 1237 g. Ja ked otvorim novu spulku vzdy to premeram aby som vedel kde stojim
Mimohodol PM PETG som mal naposledy 1266 g
Pekny den
G
  • 0

Rebel 2b 12V prerobeny z Rebel2 od P Zahradnika, 200x200
Rebel Scube 24V 300x200 novo postavene
mgiorgio
 
Příspěvky: 147
Registrován: 05.12.2015 12:52
Bydliště: Juhozapadne Slovensko (Nie Bratislava) Dunajska Streda
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod Pedro35 » 27.08.2017 15:38

PETG DD 1,75 Black, B95/HE235, Vent 0% a potom 100%, tlač na čisté sklo utreté alkoholom. Po vychladnutí pod 55 stupňov to ide ľahúčko dať dole. Prvá vrstva - šírka 140% a rýchlosť 24% zo 60mm/s. Prilepenie prvej vrstvy doľaďujem z času na čas koncovým šróbom (mikrospínač) osi Z. Ofuk na 100% je hlavne kvôli tlači nalých predmetov.
  • 0

Pedro35
 
Příspěvky: 28
Registrován: 06.04.2016 14:56
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 27.08.2017 18:14

A až se ti vylomí páté sklo tak pochopíš, že má smysl tisknout pouze na čistou PET folii...
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1283
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod akademik » 28.08.2017 15:41

medapeta píše:A až se ti vylomí páté sklo tak pochopíš, že má smysl tisknout pouze na čistou PET folii...



Někdo tady kdysi psal trik že ABS líp drží když se sklo přejede jemnym smirkem (tisícovkou), pak na to lepidlo a potřít abs s acetonem..
... no drželo to fakt dobře :D až na to že ABS při chladnutí vytrhlo kusy skla.

https://goo.gl/photos/PaQMQLxP8nHGDu5f6

.. takže už taky tisknu na PET folii a mám klid.
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 138
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 28.08.2017 17:13

Teď jsem byl v Gesu pro cuprextit bez meděné vrstvy.
https://www.ges.cz/cz/cuh-1-5-200x300-GES07713737.html
Vůbec zatím nevím jak se to bude chovat, jak to vodí/nevodí teplo, prohýbá se to atd. nicméně je to výrazně lehčí než sklo, takže na rovný MK3 hliník by to mohlo sednout i s nalepenou PET nebo ULTEM folií. Pak by tam byla flexibilita co se výměny týče a vzhledem k pružnosti by se mohly i modely dobře sundavat.
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1283
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 28.08.2017 20:26

Tisk přímo na desku vypadá funkčně, začínám od malých věcí, ty drží dobře a sundat jdou po vychladnutí rukou.
Zatím tedy není důvod cokoli nalepovat. Deska skoro přesně pasuje na 20x30 bed. Parametry tisku stejné jako při tisku na PET folii.
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1283
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod zemciko » 28.08.2017 22:51

medapeta píše:Teď jsem byl v Gesu pro cuprextit bez meděné vrstvy.
https://www.ges.cz/cz/cuh-1-5-200x300-GES07713737.html
Vůbec zatím nevím jak se to bude chovat, jak to vodí/nevodí teplo, prohýbá se to atd. nicméně je to výrazně lehčí než sklo, takže na rovný MK3 hliník by to mohlo sednout i s nalepenou PET nebo ULTEM folií. Pak by tam byla flexibilita co se výměny týče a vzhledem k pružnosti by se mohly i modely dobře sundavat.

A není na to jednodušší hliníkový plech?
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1078
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 28.08.2017 23:43

Proč bych dával hliníkový plech na hliníkový bed ? Tohle nic neváží a je to praktičtější než sklo podle prvních testů. Základem je samozřejmě stolek v rovině. Při sundavání není třeba nástroj, stačí desku trochu ohnout a výtisk se odlepí. Hliník je určitě fajn, ale chybí tam ta pružnost. Teď to testuji ještě polepené PET folií, tam se to chová stejně jako na skle.
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1283
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod akademik » 29.08.2017 11:51

cuprexit (no vlastě to není cuprexit bez tý mědi :) je určitě dobrý řešení, jak píšeš je to pružný a nejsou problémy se sundáním tisků. Už mě to napadlo dávno, ale nějak jsem se nedokopal to někde shánět.. dík za tip, vyzkouším :)
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 138
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 29.08.2017 12:05

Ano, správně je to sklotextit FR-4 nebo lépe FR-5.
Moje představa je mít těch desek několik s různým povrchem a přehazovat to podle tiskového materiálu.
Možná by stačila i slabší deska, nicméně jsem ji zatím nesehnal.
  • 0

-------------------------------------------------------------------
Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1283
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

PředchozíDalší

Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků