PETG

Re: PETG

Příspěvekod slambora14 » 21.02.2017 22:25

Nellz před rokem ty nejlevnější klony E3D stály 7 dolarů,to Ty ale nemůžeš vědět... :D
  • 0

slambora14
 
Příspěvky: 6
Registrován: 14.11.2015 18:27
Bydliště: Prachatice
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 21.02.2017 22:38

PET-G Carbon Plasty Mladeč naprosto bezproblémový tisk úplňe bez tahání vláken. Pohledově vypadá velice dobře, fotky klamou. Vrstva 0.25, teplota 240, deska 72, rychlost 60mm/s. K mání například zde: https://www.materialpro3d.cz/petg-carbon/

20170221_213202-838x838.jpg

20170221_213126-792x793.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil medapeta dne 21.02.2017 22:51, celkově upraveno 3
Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1099
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod kroxigor » 21.02.2017 22:41

Jo Mladečský PETG Carbon se tiskne výborně a čistě
  • 0

Rebel II HD V32 (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75 - služební
Slic3r, Simplify3D, 123Design, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1249
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod neilz » 21.02.2017 23:03

dkraft píše:
neilz píše:no to si spis koupil ten nejdrazsi nebo neumis vubec hledat protoze V6 se prodava pod 5, ja mam V5 a dnes prisel V6 tak budu testovat s hybridem nic nastavovat nemusis a tisknou to proste bude a nezapece se to pokud nepujdes nad 245C
tou cenou jsi si jistej cca kolem dubna roku 2016? jak jsem psal mam ji skoro rok, ale OK pochopil jsem, ty mas pravdu a kdyz to tobe netiskne, tak za to muze material. Hadat se fakt nechci! Preju hodne uspechu s novou V6.

ja koukal po dilech na tiskarnu od zari, tou dobou se pohybovaly kolem 5
  • 0

neilz
 
Příspěvky: 197
Images: 0
Registrován: 14.03.2015 03:31
Reputation: -51

Re: PETG

Příspěvekod neilz » 21.02.2017 23:05

medapeta píše:PET-G Carbon Plasty Mladeč ...

vypada to pekne, jak je na tom pevnost ? vypozoroval jsi nejake vyhody/nevyhody carbon petg ?
  • 0

neilz
 
Příspěvky: 197
Images: 0
Registrován: 14.03.2015 03:31
Reputation: -51

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 21.02.2017 23:47

Teď to dávám na Rebelixe místo původních kol, tak uvidím. Osobně si co se pevnosti týče nedělám žádné iluze. Ale je to novější a přesnější než ty co tam byly poslední rok :-)
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1099
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod kroxigor » 22.02.2017 05:45

Osobně z toho mám kapsli, kterou dnes a denně používám a když byla z ABS nebo PLA tak se to rozpadalo po pár týdnech až měsících. Z PETG carbon zatím drží
  • 0

Rebel II HD V32 (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75 - služební
Slic3r, Simplify3D, 123Design, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1249
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod JCHP » 22.02.2017 07:52

Jak je na tom PETG Carbon se schytáváním na trysku?
Je to také lepší?
  • 0

Upravený Kossel Clear s výměnnými hlavami (J-head a celokov s vodním chlazením)
JCHP
 
Příspěvky: 195
Images: 4
Registrován: 03.09.2014 12:06
Bydliště: NMnMet
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 22.02.2017 11:27

Funguje to naprosto bez zachytávání, netahá se to ani neslintá.
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1099
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod poutnik » 22.02.2017 21:13

qeex píše:Nemuzes tedy shrnout co potrebuje ktery vyrobce? Popr rict ktery je nejblbuvzdornejsi do zacatku?


PETG tisknu obecně takto: teplota 240°C, HB 76°C, chlazení od 3. vrstvy (včetně), ventilátor 75-100%, retrakce 0.5mm rychlostí 60mm/s, rychlost tisku 60-70mm/s, tisknu v poslední době na zelenou pásku z číny (z aliexpressu, odkaz od někoho tady z fóra), předtím na lepící tyčinku nebo občas čisté sklo.
Pro neilze, mám celokov ze stavebnice JRC, E3D V6 mám koupený z číny pro zálohu a vyzkoušení už 3-4 měsíce ale ještě jsem neměl potřebu to měnit.

* pro Mladeč: teplota 230°C, retrakce 0.6mm, rychlost tisku moc nedávám vyšší, nad 75mm/s jen opravdu omezeně
* pro DD: rychlost tisku můžu až 90mm/s, možná by šla i vyšší. Mám pocit že medapeta psal že tiskne až 120mm/s, limit si musíš najít sám pro svou kombinaci vlastností sestavené tiskárny/termistorů/tisk. hlavy/chlazení.
* eSun a HobbyKing tisknu stejně jako DD, jen ty rychlosti bych nezvyšoval nad 75mm/s

Pro začátek si myslím, že nejlepší/nejblbuvzdornější je Devil Design. Na druhou stranu, DD mi jako jediný při tisku na čisté sklo puknul kompletně celé zrcadlo (starší snímek: 334 ), to mohla být ale náhoda.

Jiří

Edit: zapomněl jsem napsat, trysku mám 0.4mm, vrstvu tisknu většinou 0.2mm, i když teď jsem začal notně využívat variabilních vrstev "nového Slic3ru od Průšů", kde mám pro PETG dolní limit 0.1mm a horní 0.28mm, toto platí pro všechny výrobce stejně
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 106
Images: 4
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 22.02.2017 23:18

Skla praskala jedno po druhém. Stačilo dát zelenou pet folii a sundat teplotu a je to paráda. Sem tam nepatrně zvednutý roh, ale PET jedu na tiskárně, která je mimo box takže je to pochopitelné. Materiál už pouze DD. Nastavení v podstatě stejná a na rychlosti kolem 120mm/s se dá troufnout hlavně díky plastovým ložiskům a tím pádem odlehčenému extruderu. Kvalitní pohledové věci ale raději do 60mm/s. Hotend samozřejmě s teflonem a žádný půlčák. Tryska 0.4.
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1099
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod neilz » 22.02.2017 23:27

ja tisknu taky kolem tech 60, u DD PETG je jedina nevhoda a to ty jejich barvy :-D nektere nejsou uplne dle predstav ale tiskne se z toho pekne
http://img24.rajce.idnes.cz/d2403/13/13 ... .jpg?ver=0
  • 0

neilz
 
Příspěvky: 197
Images: 0
Registrován: 14.03.2015 03:31
Reputation: -51

Re: PETG

Příspěvekod poutnik » 22.02.2017 23:34

Já to mám v celokovu bez teflonu a taky to jde. S teflonem to mám koupený už asi 3měsíce, ale ještě jsem se nedostal k tomu vyměnit to (nebo spíš necítil tak urgentní potřebu). Taky mám ještě 85% špulky Polykarbonátu (který chce topit na cca 280-285°C), který jednou za čas dostanu chuť zkusit zase spotřebovat, a to bez celokovu nejde. I když to pokaždé skončí tím, že bych to nejraději hodil do kanálu... :D navíc je naprosto nezbytné těsně po skončení tisku s tím pos... PC důkladně protáhnout hotend nějakým zbytkem (alespoň 10cm) PETu aby se vyčistil. Jak to zatuhne je to v ... A nezná zvedání rohů ten kdo nezkusil polykarbonát, oproti tomu je i smrštění ABS naprostá balada. Ale to jsme úplně někde jinde.

Zpátky k PETG - ta zelená folie z ali je dobrá, za tepla drží jak přibytý, za studena prakticky sám odskočí.

J
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 106
Images: 4
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 22.02.2017 23:41

Nemám folii z ali a někdy to tedy musím dost rvát i za studena. Do PC se raději nepoušťím, ale mám tu nějakou strunu na tisk ložisek, tak tam se asi bez výměny za hotend bez teflonu neobejdu. Jeden mi tu leží hozený v muzeu, tak až se budu chtít vyvztekat tak ho prubnu :-)
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1099
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod neilz » 22.02.2017 23:48

jakou folii konkterne myslis ? ja tisknul na Ultem ale ten se mi podarilo odrovnat :-D cast vytisku drzela tak pevne ze v ultemu vyrvala kruh, sice tu mam jeste druhou novou k nalepeni ale momentalne tisknu na kores a drzi to paradne dokonce az moc i po vychladnuti, dneska sem si malem ufikl prsty kdyz sem se jeden vytisk pokousel sundat nozem :-D
  • 0

neilz
 
Příspěvky: 197
Images: 0
Registrován: 14.03.2015 03:31
Reputation: -51

PředchozíDalší

Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků