PETG

Re: PETG

Příspěvekod n1kd0 » 10.08.2017 21:35

Tak na Buildtak drží petg opravdu super. Používám trysku 0.4 a nejčastěji potřebují tisknout vrstvu mezi cca 0.2 až 0.35 Jak řešíte nastavení první vrstvy? Mám ve sliceru absolutní hodnoty. A když už najdu ideální nastavení pro např. 0.25 tak pro 0.2 nebo 0.3 to tak skvělé není. Používáte procentuelní nastavení a jaké procenta máte nastavená, bude to použitelné při změně vrstvy? Jak řešíte tyto změny v tloušťce vrstvy a výšce první vrstvy? Nechce se mi pořád ladit Z když budu tisknout věci různou vrstvou.
  • 0

n1kd0
 
Příspěvky: 81
Registrován: 22.04.2015 23:28
Bydliště: Písecko-Strakonicko
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 10.08.2017 22:00

Ve většině slicerů lze nastavit parametry první vrstvy podle potřeby. Není třeba hýbat s osou.
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 988
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod n1kd0 » 10.08.2017 22:05

jasný tomu rozumím. ale co je dobré pro 0.3 už není úplně ideální pro vrstvu 0.2 a mechanický mám trysku pořád ve stejné výšce nad podložkou. jestli tedy neřeším kraviny :)
  • 0

n1kd0
 
Příspěvky: 81
Registrován: 22.04.2015 23:28
Bydliště: Písecko-Strakonicko
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod Juraj » 11.08.2017 07:29

Ja mam prvu vrstvy pre setko rovnaku. Pre rozne vysky dalsich vrstiev aj pre rozne materialy a neni potreba to menit. 0.2mm pre vsetko a ide to pohode. Nevidim dovod preco by to nemalo vyhovovat a menit sa z vyskou dalsich vrstiev.
  • 0

Juraj
 
Příspěvky: 85
Registrován: 19.02.2016 21:59
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod n1kd0 » 11.08.2017 12:30

To je paráda. Každopádně když už najdu ideální nastavení pro tisk 0.2 a chci stejně nastavit pro 0.25 nebo 0.3 tak se mi ani nechytne první vrstva a matla se to po podložce. Když zkouším ubírat extruzy, tak se zase nespojuji vrstvy. Extruder dává materiálu tolik kolik má.
  • 0

n1kd0
 
Příspěvky: 81
Registrován: 22.04.2015 23:28
Bydliště: Písecko-Strakonicko
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 11.08.2017 14:14

A co poladit tiskový profil a ubrat/přidat First Layer Height ? Osobně mám první vrstvu vždy 90% a nic se nikde nepatlá a drží jak má. Tisknu na zelenou PET nebo PEI ULTEM.
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 988
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod n1kd0 » 11.08.2017 14:36

To zkouším. Pro 0.25 jsem zatím nastavil toto první vrstva vypadá ok. Vše pěkně spojené žádné vynechávání, ale vypadá to že extruder začal vynechávat od druhé vrstvy. Je vždy pár výplní vynecháno pak to vyplivne cucek. Potom chvíli ok pak zase. Mám podezření že to udělá vždy po retrakci jestli se materiál ohobluje a pak to chvíli nepodává. Když měřím filament na volno tak to podává správně 10 i 50mm.ObrázekObrázek
  • 0

n1kd0
 
Příspěvky: 81
Registrován: 22.04.2015 23:28
Bydliště: Písecko-Strakonicko
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 11.08.2017 17:24

Hlava moc nízko, ucpání trysky a hoblování filamentu pod podávacím kolečkem se neděje ? Co je to za hot-end ?
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 988
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod n1kd0 » 11.08.2017 18:41

je to e3d lite, ale tryska je z Číny, originál jsem poškodil. ale už jsem asi přišel kde je zakopaný pes. jedno ložisko v extruderu odešlo. tak uvidíme po výměně..
Obrázek
  • 0

n1kd0
 
Příspěvky: 81
Registrován: 22.04.2015 23:28
Bydliště: Písecko-Strakonicko
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod zemciko » 12.08.2017 17:08

To vypadá jako by si úplně vydrolil kuličky v ložisku. To se ti jak podařilo? Naposled jsem něco jako rozsypaný ložisko viděl u pračky kde to jednou zrezavělo, případně to běželo tak slouho že zafungoval pitting. Ani jedno mi u extruderu nesedí.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 765
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod n1kd0 » 12.08.2017 17:16

No myslím, že jsem měl dotaženou tu matku trochu víc než bylo zdrávo.
  • 0

n1kd0
 
Příspěvky: 81
Registrován: 22.04.2015 23:28
Bydliště: Písecko-Strakonicko
Reputation: 0

Re: PETG

Příspěvekod medapeta » 13.08.2017 08:58

Opět ta samá písnička. Levný čínský krám.
Přitom lze bez problémů koupit nepatrně dražší česká ložiska: http://www.vrl.cz

Pro neznalé, jsou to ty které nemají kuličky z exkrementů, je na nich nápis Made in Czech Republic, dodávají se promazaná, v adekvátních obalech, mají definovanou a měřitelnou vůli a je na ně zákonná záruka.

Jejich zakoupením mimo jiné dáte na jevo, že nepodporujete vykořisťování dětí pracujících od malička v komunistických čínských fabrikách. Ale to všechno je evidentně některým bambulům úplně šumák, hlavně že pár šušňů ušetří.

Eshop zde: http://www.shop.vrl.cz

Čest.
  • 0

Naposledy upravil medapeta dne 13.08.2017 17:23, celkově upraveno 2
Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 988
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: PETG

Příspěvekod zemciko » 13.08.2017 16:54

Mám doma levných čínských ložisek celou krabici, pokud jsem je nezapoměl ve vlhku nic se jim nikdy nestalo...
Jinak radiální kuličkové ložisko snese obvykle v ose 1/10 zátěže co kolmo na osu. U 624 je radiální únosnost běžně kolem 500N u 608 pak kolem 3000N (ocelová ložiska).
1/10 z toho je 50N respektine 300N. Pokud to moc dotáhneš a toto číslo snadno překročíš, tak je pak šuma fuk jestli máš ložisko za 12kč nebo za 100Kč.....
Ale to je mimo diskuzi. Btw nevidím tam cenník.
Mně by spíš zajímalo jestli má někdo s PET-G zkušenosti s tiskem věcí co musí snést zatížení v krutu a ještě se budou zahřívat. (Spojka do mixéru) u ABS jsem si jistej že to praskne A PLA se zas zahřeje moc..
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 765
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Předchozí

Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník