Materiály PVB

Materiály PVB

Příspěvekod Klaudius » 11.01.2020 15:39

Máte niekto skúsenosť s PVB materiálmi? Poslednou dobou o nich čítam stále častejšie, ale popisy, hlavne čo sa týka správania pri tlači a mechanických vlastností, mi prídu dosť neúplné. Tlačí a leští niekto nejaký PolySmooth alebo niečo podobné? Ďakujem.
  • 0

Klaudius
 
Příspěvky: 139
Registrován: 15.02.2016 12:15
Bydliště: Bratislava - okolie
Reputation: 5
Jen tak dál :)

Re: Materiály PVB

Příspěvekod zemciko » 11.01.2020 18:18

220°C tryska 50-60°C Bed Mělo by to držet v poho na "kdečem". Nemělo by se to ani moc smršťovat.
To že to jde vyhladit alkoholem stejně jako ABS acetonem je sice hezké ale taky to znamená že se to s alkoholem nemá moc rádo :0) Rychlost tisku zhruba jako ABS (spíš tak do 40mm/s).
Snese to a málinko vyšší teplotu než PLA ale ne zas o moc, použitelné do 70°C. Má to lepší mechanické vlastnosti než PLA hlavně houževnatost.
Problémy jsou nutnost vysušit filament (vlhkost tomu nedělá dobře stejně jako třeba u nylonu) a tisknou raději pomaleji.
Za mně si průhledné díl raději udělám na SLA navíc je to 4x dražší než ABS/PLA...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1284
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Materiály PVB

Příspěvekod Klaudius » 13.01.2020 06:06

Áno, cena je dosť vysoká, ja som konkrétne našiel shop s cenou cca 60,-€/kg (PLA 20,-€/kg). Preto som sa pýtal na skúsenosti, či to dáva zmysel. Podľa toho, čo píšeš, tak veľmi nie. Každopádne ďakujem za presné info.
  • 0

Klaudius
 
Příspěvky: 139
Registrován: 15.02.2016 12:15
Bydliště: Bratislava - okolie
Reputation: 5
Jen tak dál :)


Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník