Tisk polypropylenu PP

Tisk polypropylenu PP

Příspěvekod crown » 30.05.2017 15:03

Ahoj,

jak tisknete polypropylen ?

Zkousel jsem tisknout na PET (kolem 100C podlozka) a nedrzi
Zkousel jsem tisknout na PP pasku (obyc pruhledna lepici) na 85C a drzi to tak, ze to nejde sundat.

Hotend mam na 225, zkusim i o trochu vic.

Ma se na to foukat?

Diky
Fiip
  • 0

crown
 
Příspěvky: 267
Registrován: 08.11.2015 09:30
Reputation: 0

Re: Tisk polypropylenu PP

Příspěvekod invt » 30.05.2017 19:06

Ahoj,

na hnede pasce to drzi taky velmi dobre. Utrhne se to i s paskou a je to v poradku. Tak to je mysleno - PP ma trochu vyssi smrstitelnost a je proto dobre, ze to drzi poradne... Paska stoji 50m 40 korun, klidne lze podlozku potahnout pokazdne znovu :-). Drzi to tolik proto, ze jde o stejny material. Zahledl jsem i nejakou "specialni" pasku papir napusteny PP, ale neznam nikoho kdo by to pouzival a neni to ani prilis levne (myslim 15€). Jinak cim vyssi teplota, tim lip se to s podkladem spoji. PP je zvejka a je relativne dlouho mekej, u vyssich teplot bych foukal, ale zkusil bych klidne i min. Zalezi na okolnim prostredi a konkretnim materialu, ale rekneme ze od 200-210 uz se spojuje pekne (bez chlazeni). Aspon ten nas takhle funguje ;-)
  • 0

invt
 
Příspěvky: 17
Registrován: 17.04.2017 13:20
Reputation: 0

Re: Tisk polypropylenu PP

Příspěvekod crown » 31.05.2017 11:15

super, diky. A ano tisknu ten vas. Nechtelo se mi tu pasku pokazde znovu lepit, ale budu muset. (ne kvuli penezum, ale kvuli lenosti)
Vypada to jako fajn material.
  • 0

crown
 
Příspěvky: 267
Registrován: 08.11.2015 09:30
Reputation: 0

Re: Tisk polypropylenu PP

Příspěvekod invt » 01.06.2017 20:59

Tesi me vase spokojenost, PP je nas vubec nejvice dodavany material. Krome ceny (375,-kc/kg) je prave vyhodny svymi tiskovymi i fyzickymi vlastnostmi a dokonalou prilnavosti k podlozce. Nejcastejsim tiskem u (firemnich) zakazniku jsou drzaky a vyztuhy pod narazniky a pristrojovky, pristrojove/pojistkove boxy, ruzne prichytky podbehu atd. A pak samozrejme ruzne "melouchy" na doma (krabicky, pouzdra, ...).

PP ma v podstate strasne jednoduche podminky: PP paska na desticce, teplota tisku 210-230 (u vyssich teplot neni na skodu chladit, ale u vetsich vyrobku to neni nutne), desticka cca 70-90, a je potreba kvalitni feeder s pruzinkovym pritlakem (pritlak stredni az vyssi), jelikoz je to mekci material a feeder bez regulace pritlaku (napr. nejlevnejsi cinske DIY tiskarny) muze prokluzovat. U nizsich teplot snizit rychlost tisku primerene snizeni mvi. Nesmrdi, je dost odolny prepalovani, proste parada :-)
  • 0

invt
 
Příspěvky: 17
Registrován: 17.04.2017 13:20
Reputation: 0

Re: Tisk polypropylenu PP

Příspěvekod smitec » 17.06.2017 17:39

Mně se u polypropylenu osvědčila velmi nízká rychlost tisku do 20mm/s, ale u větších objektů mám problémy.
  • 0

smitec
 
Příspěvky: 23
Registrován: 03.10.2016 09:42
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Reputation: 0

Re: Tisk polypropylenu PP

Příspěvekod invt » 18.06.2017 09:16

Rychlost je vetsinou dana indexem toku, teplotou a prumerem trysky. Neni PP jako PP. Existuji typy PP, ktere maji index toku takovy, ze ho neprotlacite 0.6kou tryskou a naopak takove, ktere po zahrati 0.3kou protecou sami... 8) Nevim o zadnych problemech s velkymi tisky, naopak z PP se casto tisknou opravdu velike veci. Zkuste problem vice specifikovat.
  • 0

invt
 
Příspěvky: 17
Registrován: 17.04.2017 13:20
Reputation: 0

Re: Tisk polypropylenu PP

Příspěvekod Sofin » 18.11.2017 23:37

invt píše:Tesi me vase spokojenost, PP je nas vubec nejvice dodavany material. Krome ceny (375,-kc/kg) je prave vyhodny svymi tiskovymi i fyzickymi vlastnostmi a dokonalou prilnavosti k podlozce.


Kde se dá koupit kilo PP za 375,-Kč? :-)
  • 0

Sofin
 
Příspěvky: 32
Registrován: 28.02.2017 23:01
Bydliště: Veselí nad Moravou
Reputation: 0

Re: Tisk polypropylenu PP

Příspěvekod boraicho » 19.11.2017 00:15

Naco je vhodny PP material? Co z neho tlacite?
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 236
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Tisk polypropylenu PP

Příspěvekod zemciko » 19.11.2017 12:44

Já toho kdydi koupil pár kilo za podobnou cenu jako svařovací drát. Nicméně tisk se moc nedařil tka mi to od té doby leří v bedně. Obecně se to nechytalo na běžnou podložku a i mi dost blbě držely vrstvy na sobě.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1008
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Tisk polypropylenu PP

Příspěvekod crown » 19.11.2017 16:37

Hele me zase pri vyssi teplote ty vrstvy drzely podstatne lepe nez u abs a mozna i vic nez PET. Tiskl jsem z toho mensi veci, kde byla potreba vysoka pevnost. PP je trosku pruzny, takze nepraska ani pri velkem zatizeni. Spis se mirne ohne a vrati.
225 je na nej az dost, jsou pak dobre specene vrstvy. Pri nizsi teplote se tickne lepe, ale zase se min spece.
Blbe je prichyceni na podlozku. Na izolepu (musi byt z PP) drzi dobre, ale izolepa se pak pousti skla. Na kazde misto na podlozce teda muzu ticknout jen jednou, pak izolepu spachtli sundat, umyt isopropanolem a zase nalepit dalsi.
PP se mi hodne tepelne smrstuje, vetsi veci mi lezly krive.

PS: jestli nekdo umi tisknout vetsi veci, tak se rad pouzicim. Na konstrukcni veci treba na tiskarnu je to vlastnostmi super material.
  • 0

crown
 
Příspěvky: 267
Registrován: 08.11.2015 09:30
Reputation: 0


Zpět na Materiály pro tisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků