Stránka 1 z 1

sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

PříspěvekNapsal: 17.05.2020 04:37
od vajcner
Zdravím

mám problém s ucpáváním filamentu v E3D full metal, občas i pri výměně filamentu se mi zasekává v hotendu.
Dumám nad tím kde je chyba, nevíte někdo proč má tryska na průměru 2mm sraženou hranu a to samé heatbreak??
Při sestavení do topného tělesa vznikne mezi tryskou a heatbreakem na vnitřním průměru 2mm rozšířění kvůli těm sražením... má to nějaký konkrétní účel? Nebylo by lepší aby ten spoj tryska heatbreak byl bez toho sražení? Vždyt tam musí filament expandovat, jestli to je kvůli menším plochám kvůli přenosu tepla do heatbreaku asi blbost hdyž je napúl v topném tělese.... tak nevim:/ Vysvětlí mi to někdo? Já tam vidím problém hlavně pro retrakce a výměnu filamentu... Děkuji

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

PříspěvekNapsal: 17.05.2020 08:30
od vajcner
Jeste doplnim, nechci pouzit teflon kvuli teplote, potrebuji cas od casu vic jak 270°, vim ze by to teflon odstranil tu potiz ale ta teplota:/

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

PříspěvekNapsal: 18.05.2020 12:13
od aladincb007
Asi jediný důvod sražení, který mě napadá je zavádění filamentu a odstranění otřepu na díře. Já jsem s tím před časem taky laboroval. Zkoušel jsem i ostrý přechod mezi tryskou a heatbreakem, leštit vnitřní otvor, ale PET-G se mě pořád lepilo na stěny heatbreaku a po čase se vybrousil filament o podávací kolečko a přestal se dodávat do trysky. ABS a PLA mě to nedělaly, jen ten PET-G. Zkoušel jsem si hrát s teplotou, s chlazením a dalšími věcmi, ale nakonec jsem musel použít teflonovou trubičku. Jediný co mě napadá vyměnit hotend celokov za teflon a celokov nechat na tisk při vysoké teplotě. Asi jsem ti moc neporadil.

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

PříspěvekNapsal: 20.05.2020 04:39
od vajcner
No já to zarovnal a horší to asi není, jen mě zajímalo proč to tam je a jestli s tím počítá i slicer při retrakcích atd..
Hodím tam ten teflon jestli to bude lepší.

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

PříspěvekNapsal: 22.05.2020 12:32
od zemciko
Pokud myslíš vnitřní kužel na jednom a vnější na druhém tak to se dělá aby to líp těsnilo... Zmenšení dosedací plochy sražením obou částí má podobný/stejný účel.