Ucpávání trysky...

Ucpávání trysky...

Příspěvekod nostromo » 23.11.2017 00:23

Dobrý den,

mám nový filament PLA od Gembird (modry) a mám problém s ucpáváním trysky. Ale jen u větších výtisků, velká plocha, podpory, hodně výpní, pokud tisknu něco malého, tak je to bez problémů.

Zkoušel jsem nižší teplotu (200), i vyžší (235) a je to stále stejné. Někdy se to ucpe po 20 min, někdy po 3 hodinách.

Co s tím?
  • 0

Naposledy upravil nostromo dne 23.11.2017 11:18, celkově upraveno 1
nostromo
 
Příspěvky: 22
Registrován: 04.11.2017 23:26
Reputation: 0

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod akademik » 23.11.2017 11:23

tak třeba to může být špatný chlazení heatbreaku ?
Když chceš poradit hodilo by se i napsat jakej máš extruder, jak a čím chlazenej, protože takhle přesně se chová PLA když se teflonová trubička v heatbreaku přehřeje a klade větší odpor filamentu.
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 186
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3
Jen tak dál :)

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod Rebel » 23.11.2017 11:28

Je potreba doplnit, ze mas celokov 3draty :) Vesmes u celokovu a PLA se problemy vyskytuji, ale neni to vetsinou ucpanim trysky, ale "zaspuntovanim" kovoveho breaku. Reseni je zde na foru popsano nekolikrat, ale zadne neni uplne na 100%, protoze se zmenou vyrobce filamentu ci hotendu se mohou potize klidne i zhorsit. Jedinym a asi nejjednodussim resenim je pouziti breaku s PTFE vlozkou, za cenu teplotniho omezeni a maximalni rychlosti tisku.

PS: a nejlepsim resenim vubec je se na tisk PLA vys... :mrgreen:
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3740
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 106
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod boraicho » 23.11.2017 15:00

rebel, tlač PLAčkom zavrhuješ?
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 367
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod Rebel » 23.11.2017 16:24

Kazdopadne je to zde OT, takze uz v teto diskuzi pokracovat nebudeme, nic mene ja vazicky netisknu a na konstrukcni dily, ktery pri 50°C zacnou "menit" tvar je to dost nepouzitelny (tedy v mem pripade treba krabicku na eletroniku atp.) a navic mi PLA docela smrdi. Dnes tisknu v podstate vse z PETG a to neni citit v podstate vubec.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3740
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 106
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod nasranek » 23.11.2017 17:49

Není to tvoje chyba s tím modrým PLA dělá mi to samé , černý ok modrý fujtajbl od Gembirdu byl dokonce aji nějaký zamotaný a zvlněný.
Malé věci v pohodě něco nad 100 mm2, prostě neuděláš jako první vrstvu hezky ,ale je zajímavé že druhá a další jsou v pohodě - tisknu na sklo s lepidlem nebo lakem, možná na Pei nebo Blue tap by to chytalo normálně.
  • 0

nasranek
 
Příspěvky: 226
Images: 0
Registrován: 06.03.2017 01:16
Bydliště: Orlová 4
Reputation: 0

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod medapeta » 23.11.2017 18:19

210/60, hotend s teflonem, pei podložka, rychlost 60mm/s a musí to jet.
  • 0

Chceš naštvat lidi ? Dej blbci funkci :-)
medapeta
 
Příspěvky: 1509
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: -1
Pokud je snaha, dá se to napravit.

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod nostromo » 23.11.2017 20:13

Tisku na kores, s přilnavostí problém nemám. Na hotendu mám 40mm větrák s deflektorem, v chlazení problém taky nebude.

Tak asi dotisknu na malé věci ten modrý PLA, tisknu dětem vanu do domečku pro panenky, nádobí, legove koleje (výhybky a různá křížení).

Koupím petg a bude to. :-)
  • 0

nostromo
 
Příspěvky: 22
Registrován: 04.11.2017 23:26
Reputation: 0

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod akademik » 24.11.2017 08:50

nostromo píše:Na hotendu mám 40mm větrák s deflektorem, v chlazení problém taky nebude.


Tak u toho celokovu to v podstatě je problém s chlazením.. Rebel to psal.. Při delším tisku se PLA prohřeje a začne měknout dál od trysky a problém je na světě.
Evidentně to časem ten větrák neuchladí, kdybys použil nějakej kvalitnější asi by to bylo lepší (Sunon Maglev ?). Jede celou dobu na 100% nebo ho máš řízenej ?
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 186
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3
Jen tak dál :)

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod nostromo » 24.11.2017 09:44

Mam tam toto: https://www.alza.cz/airen-red-wings-40-d145924.htm?o=1
A pripojene primo na 12V bez regulace. Jakmile zapnu napajeni tiskarny, tak jede naplno.
  • 0

nostromo
 
Příspěvky: 22
Registrován: 04.11.2017 23:26
Reputation: 0

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod akademik » 25.11.2017 14:14

no nevím.. já bych ten větrák airen rozhodně vyměnil. Měl jsem ho na chlazení extruderu a byl hlučnej a účinnost lopatek naprd. (a kluzný / fluidní/ ložisko..) - pokud to nechceš za chvíli řešit tak tam dej rozhodně jinej větrák, na tomhle nešetři do budoucna o starost míň.
Buď 40mm noctua tam je účinnost o třídu jinde a nebo Sunon MagLev Vapo (ten ani není o moc dražší a ložisko je "navěky")
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 186
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3
Jen tak dál :)

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod medapeta » 25.11.2017 15:24

Průšovic zaklínadlo "Noctua" je jen past na hlupáky. Stačí Maglev za třetinu peněz.
  • 0

Chceš naštvat lidi ? Dej blbci funkci :-)
medapeta
 
Příspěvky: 1509
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: -1
Pokud je snaha, dá se to napravit.

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod akademik » 25.11.2017 16:56

já sem na to taky alergickej jak to např. na chlazení CPU papouškuje každý pako, na druhou stranu musim uznat že díky tomu tvaru lopatek jsou super tichý. Ale souhlas že Maglev za necelou stovku je vítěz :) Taky ho tam mám.
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 186
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3
Jen tak dál :)

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod zemciko » 25.11.2017 19:01

Kde jsou maglevy pod stovku? Sunony s tou technologií stojej běžně 150+ ?
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1368
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Ucpávání trysky...

Příspěvekod nasranek » 25.11.2017 19:10

Na Ebay - ale jestli to je nebo není org. to ví jen pánbůh a ředitel zeměkoule Kalousek.
  • 0

nasranek
 
Příspěvky: 226
Images: 0
Registrován: 06.03.2017 01:16
Bydliště: Orlová 4
Reputation: 0

Další

Zpět na HotEnd-y a vše kolem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků