Nový HotEnd

Nový HotEnd

Příspěvekod DavidTor » 31.12.2016 18:13

Omlouvám se za poněkud trapný dotaz, nicméně jsem moc o tom nenašel.
Pokud budu dávat nový HotEnd, je třeba vždy nahřát a dotáhnout trysku? Nějak v tom mám guláš.
Díky.
  • 0

DavidTor
 
Příspěvky: 44
Registrován: 13.11.2016 12:37
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Reputation: 0

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod Rebel » 31.12.2016 19:03

osobne jsem se nesetkal s tim, ze by za studena dobre dotazena tryska u noveho/cisteho hotendu protekala. Urcite je dobre pri koupi noveho hotendu vse s citem podotahovat, ale za tepla to neni urcite nutne, pokud vse sedi jak ma.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3090
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 20

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod zemciko » 31.12.2016 19:52

Ono jak kdy a taky jak dobře se to dotáhne. Neuškodí to po zahřátí zkusit jestli to není volné...
Aby se to nepovolilo musí být dotažením větší elestická deformace než tepelným roztažením.
A to pro většinu technických látek platí že pro epsilon je větší než 0,01 dochází k plastické deformaci. to je 0,1mm na 10mm.
A mosaz má roztažnost 18x10-6/K čistý hliník 24 (dural 23), korozivzdorná ocel (feritická) 10, (austenitick 16). Topné těleso bývá hliníkové tryska mosazná a heatbreak nerez. Každý z nich se roztahuje jinak.
Na 10mm to u mosazi dělá prodloužení 0,45mm
(10mmx18x250x10^-6)
u nerezu 0,25mm a u hliníku 0,6mm pro rozdíl 250°C.
To jsou rozdíly v desetinách (snad jsem se někde moc nesek) mm to na povolení i plastické deformaci bohatě stačí.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 949
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod DavidTor » 31.12.2016 20:47

Děkuji za odpověď. Čekám až přijde z eliexpressu. Pak raději překontroluji.
  • 0

DavidTor
 
Příspěvky: 44
Registrován: 13.11.2016 12:37
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Reputation: 0

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod Juraj » 31.12.2016 20:55

Ja mam z aliexpresu uz 4ty hotend a vzdy som to len nahodil a nic nedotahoval a valilo to jak ma.
  • 0

Juraj
 
Příspěvky: 89
Registrován: 19.02.2016 21:59
Reputation: 0

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod zemciko » 31.12.2016 23:09

Tak z aliexpresu ty HE raději "dodělávám" vždy. Zvlášť pokud nechci aby se mi v celokovu zasekávalo PLA. Jinak když to složím tak se to taky většinou zdá ok, ale po nějké hodince tisku je to najednou povolené skoro vždy.

A nejde jen o tepelnou roztažnost. Stačí že číňan vyvrtá díru v topném tělese kapánek větší, že otvor v breaku není zlovna hladký, že zakončení závitu na trysce a breaku není zrovna kolmé atd. Taky třeba u trysek je dobré zkontrolovat délku otvoru na konci. pokud je moc dlouhý snadněji se mi ucpe (zvlኝ u malých průměrů a horšího materiálu). To třeba řeším zkrácením toho otvoru malou hvězdičkou v mikrovrtačce tak na 0,5mm dálky
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 949
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod DavidTor » 12.01.2017 17:45

Ahoj, tak mi dorazil. Vše je volné. Takže jestli mohu poprosit zkušené borce o radu jak moc dotáhnout komponenty.
Jestli trysku dotáhnout úplně a potom šroub a chladič. Nebo nechat mezeru mezi tryskou a kostkou.
Děkuji moc.
  • 0

DavidTor
 
Příspěvky: 44
Registrován: 13.11.2016 12:37
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Reputation: 0

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod barkh » 12.01.2017 18:11

Je to i v navodu - to co se snazis tesne utahnout je spoj mezi heatbreakem a tryskou. Tj. mezi tryskou a topnou kostkou musi zustat mezirka, aby jsi mel jistotu, ze tryska doseda na heatbreak.
  • 0

barkh
 
Příspěvky: 30
Registrován: 03.02.2015 13:26
Reputation: 0

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod medapeta » 12.01.2017 18:15

Mezeru nenechávej. Trysku dotáhni až ke kostce, lehce dotáhni klíčem. Pak rukou dotáhni kostku proti chladiči.
Až to ohřeješ přidělané na extruderu tak kostku ještě trochu dotáhni k chladiči klíčem 17. S citem.
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1098
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod DavidTor » 12.01.2017 19:36

Díky, ještě budu muset upravit termistor. Číňan stáhl dráty bez podložky, obávám se prodření bužírky a zkratu.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
DavidTor
 
Příspěvky: 44
Registrován: 13.11.2016 12:37
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Reputation: 0

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod neilz » 12.01.2017 20:06

barkh píše:Je to i v navodu - to co se snazis tesne utahnout je spoj mezi heatbreakem a tryskou. Tj. mezi tryskou a topnou kostkou musi zustat mezirka, aby jsi mel jistotu, ze tryska doseda na heatbreak.

To je pekna blbost :-D osobne vezmu klic do nej chytnu kostku, ockacem utaknu trisku na fest ke kostce a pak rukou chytnu kostku a druhou teko a dosroubuju a dptahno co to rukou se, nic mi zatim netece a mam jistotu ze nezprznim zavit :-P
  • 0

neilz
 
Příspěvky: 197
Images: 0
Registrován: 14.03.2015 03:31
Reputation: -51

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod Rebel » 12.01.2017 20:14

neilz píše:To je pekna blbost :-D osobne vezmu klic do nej chytnu kostku, ockacem utaknu trisku na fest ke kostce a pak rukou chytnu kostku a druhou teko a dosroubuju a dptahno co to rukou se, nic mi zatim netece a mam jistotu ze nezprznim zavit :-P


Ano, tohle je blbost :D U cinskeho hotendu, kde cinan nepochopil k cemu je tam vybrani v breaku a kompenzuje nedostatecnou tepelnou brzdu velkym chladicem, tak to takto udelat do jiste miry jde, ale vsadim se, ze pokud budes tisknout PLA, tak ti to pri tvem zpusobu dotazeni zacne po case s "saknout". To hlavni misto, kde se to musi primarne dotahnout je prave mezi tryskou a breakem. Az se ti dostane do ruky break, ktery je v provedeni v jakem ma byt, tak ho v miste vybrani breaku ukroutis. Treba ne hned, ale priste :D
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3090
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 20

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod neilz » 12.01.2017 20:36

Tak jinej zatim kupovat v planu nemam a jestli je u originalu tak zeslabenej krcek tak uz kor, zkousel sem topit na 250 na prazdno a po nejakejch 15 minutach byl spodek lehce vlaznej cca prvni 3-4 zebra a zbytek krasne chladnej takze nevidim duvoc pro uzsi krcek.

PLA asi nebudu ani zkouset, asi se z nej tiskne dobre ale nelibi se mi vlastnosti toho materialu, zatim mi jako nejvhodnejsi co se tyce vlastnosti prijde petg takze ten chci vyladit jak to pujde

Navic jestli neko u protejka triska tak to neni o utazeno jako blazen ale o nepresnosti ploch takze spis rozebrat, zkontrolovat rovnost, topilovat do roviny a pripadne nejjemnejsim smirkacem vylestit krasne do hladka a tesnit to proste musi :-)

Popr jeste by byla moznost dat mezi trisku a tycinku chladice tenkej medenej krouzek kterej by to mel jeste vic dotesnit
  • 0

neilz
 
Příspěvky: 197
Images: 0
Registrován: 14.03.2015 03:31
Reputation: -51

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod zemciko » 12.01.2017 20:55

Já originál break ukroutil tak do týdne, tak jsem musel jeden vyrobit než přišla od číňanů hromádka náhradních.... On taky není nerez jako nerez a pokud je tloušťka v místě zůžení moc malá tak stačí málo.

Lepší těsnění čelních ploch se dá taky zařídit kuželem v místě kontaktu, další mezikroužek bych tam nestrkal.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 949
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Nový HotEnd

Příspěvekod neilz » 12.01.2017 21:01

Jj kuzel by byl idealni ale na to potrebujes bud poradnou sikovnost nebo soustruh
  • 0

neilz
 
Příspěvky: 197
Images: 0
Registrován: 14.03.2015 03:31
Reputation: -51

Další

Zpět na HotEnd-y a vše kolem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník