sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

Příspěvekod vajcner » 17.05.2020 04:37

Zdravím

mám problém s ucpáváním filamentu v E3D full metal, občas i pri výměně filamentu se mi zasekává v hotendu.
Dumám nad tím kde je chyba, nevíte někdo proč má tryska na průměru 2mm sraženou hranu a to samé heatbreak??
Při sestavení do topného tělesa vznikne mezi tryskou a heatbreakem na vnitřním průměru 2mm rozšířění kvůli těm sražením... má to nějaký konkrétní účel? Nebylo by lepší aby ten spoj tryska heatbreak byl bez toho sražení? Vždyt tam musí filament expandovat, jestli to je kvůli menším plochám kvůli přenosu tepla do heatbreaku asi blbost hdyž je napúl v topném tělese.... tak nevim:/ Vysvětlí mi to někdo? Já tam vidím problém hlavně pro retrakce a výměnu filamentu... Děkuji
  • 0

vajcner
 
Příspěvky: 45
Registrován: 10.06.2017 08:45
Reputation: 0

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

Příspěvekod vajcner » 17.05.2020 08:30

Jeste doplnim, nechci pouzit teflon kvuli teplote, potrebuji cas od casu vic jak 270°, vim ze by to teflon odstranil tu potiz ale ta teplota:/
  • 0

vajcner
 
Příspěvky: 45
Registrován: 10.06.2017 08:45
Reputation: 0

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

Příspěvekod aladincb007 » 18.05.2020 12:13

Asi jediný důvod sražení, který mě napadá je zavádění filamentu a odstranění otřepu na díře. Já jsem s tím před časem taky laboroval. Zkoušel jsem i ostrý přechod mezi tryskou a heatbreakem, leštit vnitřní otvor, ale PET-G se mě pořád lepilo na stěny heatbreaku a po čase se vybrousil filament o podávací kolečko a přestal se dodávat do trysky. ABS a PLA mě to nedělaly, jen ten PET-G. Zkoušel jsem si hrát s teplotou, s chlazením a dalšími věcmi, ale nakonec jsem musel použít teflonovou trubičku. Jediný co mě napadá vyměnit hotend celokov za teflon a celokov nechat na tisk při vysoké teplotě. Asi jsem ti moc neporadil.
  • 0

aladincb007
 
Příspěvky: 20
Registrován: 21.12.2014 19:41
Bydliště: CB
Reputation: 0

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

Příspěvekod vajcner » 20.05.2020 04:39

No já to zarovnal a horší to asi není, jen mě zajímalo proč to tam je a jestli s tím počítá i slicer při retrakcích atd..
Hodím tam ten teflon jestli to bude lepší.
  • 0

vajcner
 
Příspěvky: 45
Registrován: 10.06.2017 08:45
Reputation: 0

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

Příspěvekod zemciko » 22.05.2020 12:32

Pokud myslíš vnitřní kužel na jednom a vnější na druhém tak to se dělá aby to líp těsnilo... Zmenšení dosedací plochy sražením obou částí má podobný/stejný účel.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1478
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

Příspěvekod bublich » 28.08.2021 20:49

Dobrý den.
Už je to sice rok od založení vlákna,ale někomu by to mohlo pomoci.
Tiskárna Anet Cube doma dělaná,extr.Titan E3D,heat block V6 New - s tím kovovým tepl.čidlem.Celokov bez TFL.PetG 235 stupňů.
Tiskla leta perfektně a nedávno začlo ucpávání trysky.Vždy po pár des.minut někdy i při přípravě.Přeintalovával jsem system takže padlo podezření tam.Po strašlivým bezvýsledným laborováním se vším možným jsem zjistil tu mezeru co o ní píšete.
Trysky z Číny vyhazuji a vždy po čase sahnu po jiné.Takže došlo na jiný 100 ks balíček.Tam je to pitomé zkosení mnohem větší než u těch předešlých.A tam se také,přece jen v těchto místech měkčí filament při retracích napěchoval.Stačilo dát původní trysky.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
bublich
 
Příspěvky: 3
Registrován: 08.06.2019 21:38
Reputation: 0

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

Příspěvekod kroxigor » 30.08.2021 05:21

Jelikož se tryska utahuje proti heatbreaku, tak je nutné mít i na heatbreaku příslušné zkosení, aby to do sebe zapadlo.
Pokud se nepletu tak ta s velkým zkosením je do celokovového hotendu a ta bez zkosení do hybridního.
Trysku se zkosením "lze" použít i k hybridu, ale je nutné na PTFE trubičce vytvořit také zkosení, aby zapadla a nebyl tam prostor.
  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1795
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: sražení na trysce a sražení na heatbreaku?? Důvod

Příspěvekod bublich » 02.09.2021 01:02

kroxigor píše:Jelikož se tryska utahuje proti heatbreaku, tak je nutné mít i na heatbreaku příslušné zkosení, aby to do sebe zapadlo.
Pokud se nepletu tak ta s velkým zkosením je do celokovového hotendu a ta bez zkosení do hybridního.
Trysku se zkosením "lze" použít i k hybridu, ale je nutné na PTFE trubičce vytvořit také zkosení, aby zapadla a nebyl tam prostor.

Používám pouze celokovy.Musí tam být minimální mezera.Ty s tím zkosením jsou už v koši.Projel jsem Ali je to nějakej bazmek moc jsem takových nenašel.Neexistuje specifikace trysky pro celokov a TFT.Dosedá rovina na rovinu,mosaz je měká sedne to dokonale,nikdy to neteklo.Tiskárna už zase jede,s..l jsem se s tím měsíc.Takový opáčko Marlina.
  • 0

bublich
 
Příspěvky: 3
Registrován: 08.06.2019 21:38
Reputation: 0


Zpět na HotEnd-y a vše kolem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník