Výroba hotendu

Výroba hotendu

Příspěvekod pepiho » 22.05.2018 11:25

U Hotendu E3D V6 (čína) mi vadilo problematické přeseřízení z celokovu na feflon. Nakreslil a vyrobil jsem si hotend a heatbreaky s válcovou plochou místo M6 závitu podobně jako u rebelmod hotendu. Rozměrově jsem vycházel z E3D V6 + nějaké ty úpravy .
Napájení topného tělíska a teplotního čidla mám na konektor JST (napájím ho 24V při 40W je to okolo 1,7A) , ustrojil jsem si dvě sestavy heatbreak / heatblock / tryska. Výměna je otázkou minuty, nastavení osy Z (délka sestavy) je shodná, případně se dá offsetovat ve start scriptu.
Na oba typy mám natištěno mnoho hodin a naprostá spokojenost.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
pepiho
 
Příspěvky: 33
Registrován: 11.04.2017 16:36
Reputation: 0

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod oscar » 22.05.2018 11:36

super pocin.

1. teflon jde skrz break a opira se o trysku?
2. proc D7? :)
  • 0

.... večer se přezujou, hodinu frézujou ....
oscar
 
Příspěvky: 731
Images: 4
Registrován: 16.06.2014 20:51
Bydliště: Perníkovice
Reputation: 10
Jen tak dál :)

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod medapeta » 22.05.2018 11:41

Kde a za kolik se to dá koupit ?
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod pepiho » 22.05.2018 12:48

Průměr 7 mm protože mám doma u soustruhu nerez pr. 7 mm, 6 mm nemám :D
Už několik verzí se mi teflon opírá až o trysku a nikdy jsem s tím neměl problém. Když se nedotýkal, tak jsem měl pocit, že vytéká víc plastu z trysky při přejezdech a ohřevu (větší množství plastu v ohřátém stavu).
  • 0

pepiho
 
Příspěvky: 33
Registrován: 11.04.2017 16:36
Reputation: 0

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod MichalG » 22.05.2018 13:03

prihod nejake fotky hotovejch kousku :-)
  • 0

Nabizim tistene dily
MichalG
 
Příspěvky: 393
Images: 0
Registrován: 28.03.2017 23:15
Reputation: 2
Jen tak dál :)

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod pepiho » 22.05.2018 17:18

Tady jsou fotky (sundal jsem ventilátor). Není v mých silách hotendy vyrábět, vlákno jsem založil pro případné kutily......
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
pepiho
 
Příspěvky: 33
Registrován: 11.04.2017 16:36
Reputation: 0

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod boraicho » 22.05.2018 20:53

Nemám papier aby som do toho kecal, ale veľmi mi odporuje to, že valec vo valci nemá tak dobrý prechod tepla, ako závit v závite. Ako to ma E3D (ja mam čínsky a má závit).
Ak strčim valec do valca , a pritiahnem červíkom (zeleným) tak tam vznikne medzera(červeným).

Ale nech povie strojár.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
boraicho
 
Příspěvky: 324
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod medapeta » 22.05.2018 20:56

Musíš víc topit a míň to prožívat.
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod MichalG » 22.05.2018 21:01

pekna prace :-)

tak samozrejme ze zavit bude mit vzdy mnohem lepsi prenos tepla nez cista kulatina a kor kdyz se tam da jeste teplovodivka
  • 0

Nabizim tistene dily
MichalG
 
Příspěvky: 393
Images: 0
Registrován: 28.03.2017 23:15
Reputation: 2
Jen tak dál :)

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod pepiho » 23.05.2018 05:57

S tím přechodem tepla máš určitě pravdu, ale v praxi to ničemu nevadí. Je tu spousta lidí co tisknou na rebelmodu , který má podobný design. Ve výkresech mám proto poznámku o suvném uložení.
Výhoda rychlé výměny kov / teflon převyšuje :D
  • 0

pepiho
 
Příspěvky: 33
Registrován: 11.04.2017 16:36
Reputation: 0

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod oscar » 23.05.2018 06:55

nesmite si tu diru do chladice udelat o milimetr vetsi :D
  • 0

.... večer se přezujou, hodinu frézujou ....
oscar
 
Příspěvky: 731
Images: 4
Registrován: 16.06.2014 20:51
Bydliště: Perníkovice
Reputation: 10
Jen tak dál :)

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod zemciko » 28.07.2018 16:04

Ono ten válec na válec by čistě teoreticky měl jít řešit uložením s přesahem díky tepelné roztažnosti.
Hliník má alfu 22.2 nerez 12-15 * 10-6 m/m/K

To zní dost negativně bo při stejné teplotě by se otvor zvětšil víc než průměr HB jenže HB má výrazně vyšší teplotu než ten hliníkový chladič, který teplo rozvede do svého těla a pak do vzduchu.
Takže pokud bude teplota HB třeba 100°C a chladiče 30°C tak se těch 7mm u HB zvětší na 7,01mm kdežto u Chladiče na 7,005mm. takže pak budou v těsném kontaktu, tedy pokud je vyrobíš na půl setiny :0)

Druhá možnost je vyrobit to rovnou s přesahem a trubičku tam dávat do ohřátého chladiče přímo z mrazáku ale to už by bylo asi moc složitý :0)
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1145
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod pepiho » 28.07.2018 19:35

Díra nedíra, roztažnost neroztažnost, funguje to zatím nejlépe ze všech hotendů co jsem na Rebelovi zkoušel.
Ještě jsem trochu učesal kabeláž , výměna je nyní otázkou minuty.
Rozdíl ve výšce HE lze řešit ve scriptu sliceru přímo pro materiál.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
pepiho
 
Příspěvky: 33
Registrován: 11.04.2017 16:36
Reputation: 0

Re: Výroba hotendu

Příspěvekod Georrge » 28.07.2018 19:42

Pěkné, jen dva konektory pro hotend mi přijdou zbytečné, zvlášť když tam máš čtyřpin
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 139
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0


Zpět na HotEnd-y a vše kolem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků