Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: 14.05.2014 16:45
od aula
No vzhladom na to, ze Dan sa pouzitiu dvoch zavitovych tyci a nekonecneho remena chce vyhnut tak to tu nikto neriesi;)
Dan se chtěl vyhnout použití dvou motorů, což toto řešení splňuje. O vyhnutí se použíti závitových tyčí nebyla nikde řeč ;).

PříspěvekNapsal: 14.05.2014 17:21
od Miso
Aula necerti sa:) Niekde som to cital. Asi niekde v sekcii Prototyp:)

PříspěvekNapsal: 14.05.2014 18:17
od Rebel
:D nehadejte se, zatim neni nic vyloucene, vsecky napady maji sve pro i proti :D kdyz bude nejhure i na zavitovky dojde :D

PříspěvekNapsal: 14.05.2014 18:20
od Miso
To by bolo krasne:)

PříspěvekNapsal: 14.05.2014 19:07
od aula
Miso napsal:

Aula necerti sa:) Niekde som to cital. Asi niekde v sekcii Prototyp:)
Já se přece nečertím, jen přirozeně reaguji. Nikde v sekci prototyp to není. Dan tam psal, že nechce dva motory, né že nechce dvě závitové tyče, to je přece rozdíl ;)

PříspěvekNapsal: 14.05.2014 19:07
od romanm
Reprap Z axis single mod

https://www.youtube.com/watch?v=0ehDDg3jKTA

Ikdyž už je to dost překombinované a šlo by zjednodušit

PříspěvekNapsal: 14.05.2014 21:56
od Rebel
V dosavadnich testech zamerenych hlavne na presnost, respektive viditelnou kolisavost vysky vrstev musim rici, ze remen neni spatnej, naopak se mi to zda velice solidni.
Jako hlavni vyhodu povazuji rychlost a tichost toho Z pojezdu.
Jeste vyzkousim nejake tisky v plne vysce, coz je pri zachovani delky puvodnich stojek cca 150mm a uvidime.
pokud se to osvedci, urcite do sprazenych zavitovek nejdu, radsi vyresim tu brzdu.

Mohu to sice jako alternativu pak vyhledove namalovat, ale vzhledem k nutnosti a pracnosti vystredeni krivych zavitovych tyci, pouziti dalsich lozistek, navic by to chtelo aspon 2 axialni, se mi to zatim zda spise jako komplikace.

Re: BRZDA Z

PříspěvekNapsal: 26.06.2014 08:05
od Janson
Řemeny na ose Z mi pořád nedají spát, tak jsem trochu pátral, jak jsou s touto konstrukcí spokojeni v jiných projektech. Objevil jsem několik funkčních konstrukcí, které používají pohon řemeny na ose Z a snažil jsem se dopátrat, jak řeší brzdu v případě výpadku a v podstatě jsem na nic kloudného nenarazil :( Zmiňováno bylo snad jen řešení šnekovým převodem, který by měl rampu udržet, ale je obtížně k sehnání, protizávaží, případně zkusit zpřevodovat motor.

Re: BRZDA Z

PříspěvekNapsal: 26.06.2014 09:39
od Rebel
Jo, ja ted tu brzdu zatim moc neresim, naucil jsem se to pouzivat bez ni a nemam s tim problem :) Ale urcite se to nejako pokusim poladit. Na druhou stranu je v jednoduchosti sila a da se rici ze i vetsi spolehlivost.

Re: BRZDA Z

PříspěvekNapsal: 26.06.2014 09:53
od Janson
Jen mě zajímalo, jak to mají řešený v jiných konstrukcích a asi k tomu přistoupili stejně :-D

Re: BRZDA Z

PříspěvekNapsal: 26.06.2014 13:22
od Rebel
Asi jo no :D Ale neco vymyslim, to zprevodovani mi pripada vcelku ok, akorat mam obavu ze zaneseni dalsich nepresnosti diky tistenym prevodum. Na druhou stranu bych se asi zbavil zase tech levych spodnich kladek, u kterych zase hraje roli presne vytisteni/sesazeni.
Uvidime :)

Re: BRZDA Z

PříspěvekNapsal: 30.06.2014 22:07
od Rebel

Re: BRZDA Z

PříspěvekNapsal: 01.07.2014 05:47
od Janson
Paráda ;)

Re: BRZDA Z

PříspěvekNapsal: 16.10.2018 14:15
od GliderTools
No, vím že křísím pár let starou diskusi, ale kdyby tady někdo hledal inspiraci....

Co takhle použít protizávaží?
Třeba i čtyřhranné, schované uvnitř toho profilu 30x30.
U výtahů to funguje, proč ne tady?

Re: BRZDA Z

PříspěvekNapsal: 20.11.2018 20:03
od zao
Tak já se vložím se svým nápadem. Zkratoval bych vinutí motoru. A jak? Stačí dvě relé na jeden motor, zapnu napájení relé rozepnou, spadne napájení, relé sepnou a tím vyzkratují vynutí a vualá mám brzdu, která by měla bohatě stačit