Tisk kšiltu

Poptávky 3D tisku, workshopů atd.

Tisk kšiltu

Příspěvekod pbenne » 07.01.2021 21:50

Zdravím , dostal jsem doporučení na tyto stránky. V tomto oboru jsem úplný laik . Jsem v historickém klubu přátel značky Jawa.
Potřeboval bych vytisknout kšilt a podbradník k retro přilbě . Byly mi provedeny už tři tisky , za které jsem zaplatil , ale ani jeden neměl hladký povrch. Snažil jsem se povrch upravit smirkem , ale je to opravdu náročné a jde to vidět.
Originál byl hladký a jen plast bez barvy , rád bych aby 3D tisk vypadal jako originál tak požaduji hladký povrch.
3D skener mám a i soubor přímo k tisku .
Jen podotýkám , že nevím z jakého materiálu , vždy jsem to nechal na lidech co tisk prováděli. Jen pro informaci - přilba s vytisklým kšiltem se nebude používat k běžné jízdě. Jde jen o sběratelskou záležitost.
Proto prosím zda by mi (třeba i dalším členům klubu) chtěl pomoci. Předem všem děkuji
  • 0

pbenne
 
Příspěvky: 8
Registrován: 07.01.2021 16:36
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod mochr » 08.01.2021 06:57

Brousit, tmelit, brousit, tmelit,brousit,lestit...
nebo zkusit velkou resinovku,ale i tam jsou videt vrstvy.
tisk ABS+aceton,ale to me nejak nepresvedcilo

Obrázek
Obrázek
Obrázek
  • 0

mochr
 
Příspěvky: 213
Images: 2
Registrován: 18.09.2014 08:09
Bydliště: Blansko
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod pbenne » 08.01.2021 10:05

Děkuji , ale brousím , brousím , brousím. Ale tmelit nemohu ani stříkat ne. Pokud má vypadat jako originál . Ten totiž nebyl stříkaný.
Pokud by někdo uměl udělat hladký povrch byl bych rád.
  • 0

pbenne
 
Příspěvky: 8
Registrován: 07.01.2021 16:36
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod Stefinek » 08.01.2021 11:25

pbenne píše:Děkuji , ale brousím , brousím , brousím. Ale tmelit nemohu ani stříkat ne. Pokud má vypadat jako originál . Ten totiž nebyl stříkaný.
Pokud by někdo uměl udělat hladký povrch byl bych rád.


Když píšeš jen plast bez barvy, tím myslíš průhledný čirý?
  • 0

Creality ender 3 - dual Z, skr1.3 5x TMC2208, BMG, vlastní Marlin
Anycubic i3 mega S - vykuchaná, komponenty použity na stavbu Rebel II
Anycubic chiron - stock
Rozestavěný rebel II - Skr1.3,TMC2208, E3D V6, extruder z mk3s,bed z anycubic i3 mega S.
Stefinek
 
Příspěvky: 4
Registrován: 04.12.2020 06:49
Bydliště: Vimperk
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod pbenne » 08.01.2021 11:32

Ne černý neprůhledný.
  • 0

pbenne
 
Příspěvky: 8
Registrován: 07.01.2021 16:36
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod RiMaServis » 08.01.2021 12:23

už z principu tisku nelze docílit hladkého povrchu jak na vstříkolisu, vždy bude vidět vrstvy, takže jediná varainta je postproces lakování
  • 0

--------------------------------------------
Radek
Rebel II HD JRC, Rebel sCUBE , Rebel LC
RiMaServis
 
Příspěvky: 121
Registrován: 04.04.2016 13:13
Bydliště: Frýdlant n.O.
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod pbenne » 08.01.2021 13:02

Děkuji za info. Opravdu v tomto oboru nejsem zběhlý a tak jsem rád za každý názor. Já si nechal vytisknout a abych to uvedl do hladkého stavu začal jsem smirkem o zrnitosti 80 a prozatím skončil smirkem o zrnitosti 800. strávil jsem na tom 10 hodin broušení a to nejsem u konce. Proto hledám schůdnější řešení. Někdo mi radil že se dá udělat hladký 3D tisk. Proto jsem se ptal a sháněl někoho kdo by mi v tom pomohl. Pokud to nejde - nejde. Jaký nejhladší by tey bylo možné udělat?
Tmelit , lakovat nic takového nepřichází v úvahu. Kšilt je ke sběratelským účelům a tudíž se snažím aby vypadal jako originál.
Předem děkuji
  • 0

pbenne
 
Příspěvky: 8
Registrován: 07.01.2021 16:36
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod tomast » 08.01.2021 19:18

Pokud to bude jen na polici, tak podle mě matnou barvu od plastu nepoznáš.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 402
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod kroxigor » 08.01.2021 20:01

Obávám se, že tento požadavek je bez postprocesingu nesplnitelný. Nelze 3D tisknout, aby tam nebyly vidět vrstvy to je vlastnost technologie.
  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1767
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod pbenne » 08.01.2021 20:36

A jaký postprocesing máte na mysli? Slyšel jsem i o nějakých acetonových výparech nebo něco takového. Ale nevím. Jinak jak vypadá tisk co nejhladší i s těmi viditelnými vrstvami? Jsem ochoten si i jeden u někoho objednat. Ale to co mi přišlo to opravdu ne. O vytisklý podbradník k přilbě jsem si málem odřel ruku. I po vybroušení to není hezké. Ale víc brousit nemohu , nabyl by tam žádný materiál.
Děkuji
  • 0

pbenne
 
Příspěvky: 8
Registrován: 07.01.2021 16:36
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod Rebel » 08.01.2021 21:26

Asi by nebylo marné sem poslat fotky toho co máš od někoho vytištěné, popřípadě ten model, ať se dá posoudit, zda to je vůbec reálné nějak rozumně tisknout. Vyhlazení acetonem je aplikovatelné na ABS, ale ne vše se dá z ABS na běžných tiskárnách dobře vytisknout .
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3794
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 106
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod pbenne » 08.01.2021 22:17

  • 0

pbenne
 
Příspěvky: 8
Registrován: 07.01.2021 16:36
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod Sharkus » 08.01.2021 23:01

Což o to, z ABS při nízké vrstvě a následném acetónu by to bylo krásně hladké a jednolité, jen tenhle tvar mám obavy že to bez deformací nepřežije (při vyhlazovanání se vlastně povrch rozleptá a zteče do kupy, zde je však pouze povrch a nic co by to drželo).
  • 0

Sharkus
 
Příspěvky: 66
Registrován: 06.07.2017 21:27
Bydliště: Dolní Dobrouč
Reputation: 5
Jen tak dál :)

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod pbenne » 08.01.2021 23:06

JJ a proto sháním jakoukoliv radu a pomoc aby tisky vypadali jako originály. Nebo alespoň co nejvíce.
Děkuji
  • 0

pbenne
 
Příspěvky: 8
Registrován: 07.01.2021 16:36
Reputation: 0

Re: Tisk kšiltu

Příspěvekod Dinous » 10.01.2021 17:54

Celkem dobře jde vyhladit povrch
https://www.materialpro3d.cz/specialni-filamenty/polysmooth-filament-cerny-1-75mm-polymaker-750g/
alkoholem(IPA) , celkem to ty vrstvy vyhladí. Mám doma bílý, ale ne černý. Já jsem i výtisk do Ethanolu celý namočil a v pohodě to vyschlo.
Prusa už začal dělat svůj https://blog.prusaprinters.org/cs/prusament-pvb-nas-novy-transparentni-filament-vhodny-pro-chemicke-vyhlazeni_43210/
Ale chtělo by to vyzkoušet, a mít k dispozici model. A hlavně by byl problém v tom, že povrch po vyhlazení je lesklý a ne matný.
  • 0

Rebel II 12V 200x200; Rebel II c 300x200 ; Anycubic Photon S ; Geeetech A10M; Průša i3 MK3S;
Dinous
 
Příspěvky: 150
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Další

Zpět na Poptávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník