Kolem zavitu proteka plast

Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod bojkas » 08.11.2015 19:58

Ahoj,

kolem zavitu u pres dostatecne utahnuti proteka plast, celkem velke mnozstvi. Za pul hodiny cca 1cm3.

Netusite kde muze byt chyba? Jak to tama muze vubec protekat?

Hreju to na 230, abs od filamentum, tryska 0,3mm
  • 0

Vlastní konstrukce eShapeoko
Repetier Firmware 0.92.4
Arduino Mega R3, Ramps 1.4, Nema sx17-0905, Heatbed MK2A, extruder E3D j-Head, průmyslový zdroj 350W
bojkas
 
Příspěvky: 98
Registrován: 24.08.2015 11:23
Bydliště: Brno
Reputation: 0

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod AndroidCZ » 08.11.2015 20:23

Možná to máš málo dotažené (za tepla!), nicméně navinul bych na ten závit trochu bílé teflonové pásky a určitě ti to pak nepoteče - taky to tak mám. Jen bacha aby se ti ta páska nedostala někam dovnitř, dej ji jen kousek.
  • 0

AndroidCZ
 
Příspěvky: 238
Registrován: 29.01.2014 18:22
Reputation: 0

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod celeron » 09.11.2015 01:22

AndroidCZ píše:Možná to máš málo dotažené (za tepla!), nicméně navinul bych na ten závit trochu bílé teflonové pásky a určitě ti to pak nepoteče - taky to tak mám. Jen bacha aby se ti ta páska nedostala někam dovnitř, dej ji jen kousek.

Nemáš náhodou mosaznou trysku zataženou v hliníkový kostce s topením závitem nadoraz že se skoro opírá matkou o kostku? Pak ti netěsní kužel trysky do kuželu breaku. Kuželový těsnění kov na kov udrží bez problémů 40-80MPa, tady je tlak téměř nula. Vytáhni break z chladiče a zašroubuj ho o 1 závit více do hliníkový kostky aby kužel trysky dosedl správně. Ideální je, pokud na trysce budeš vidět kousek závitu. Pak to ani není potřeba zatahovat za tepla, stačí za studena. Já to takhle dělám a ještě nikdy mi tryska netekla závitem.
  • 0

celeron
 
Příspěvky: 744
Registrován: 15.03.2015 18:12
Reputation: 0

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod zemciko » 21.11.2015 16:59

Tohle mi dělal levnej celokov z číny. Muselo se to dotáhnout za horka, aby to neteklo a i tak to nebylo 100% ono. Pomohlo vyrobit novej nerezovej "break", pořádně zarovnat čela, projet závitníkem jak topné těleso tak chladič a vyhladit/vyleštit vnitřek ... teď to neteče ani nezamrzá (musím to zaklepat).
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1459
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod s3030150 » 25.03.2016 23:40

existuje moznost, ze v hlinikovom bloku urvem zavit? bojim sa to este viac zatiahnut. Po polhodine tlace mi to dnes zacalo tiect, mam hybridny heatbrake a cely hotend mam od 3draty.

viete prosim poradit, ako (cim) ten zavit vnutri hlinikoveho bloku a zavity na brake a tryske kompletne vycistit?
dakujem
  • 0

Rebel II, Marlin
s3030150
 
Příspěvky: 356
Registrován: 16.02.2016 16:27
Reputation: 0

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod kroxigor » 26.03.2016 06:38

Špatně si to dotáhnul hybrid má velmi malou dosedací plochu k trysce musí se opravdu pečlivě dotáhnout a za tepla.
nejlíp to sede když máš po dotažení trysku povysunutou o cca 0,1mm tedy není utažená k heatblocku ale opravdu na heatbreak.

Závit heatblocku jde opatrně vyčistit párátkem za studena to PLA na hliníku moc nedrží takže vyšťourat, pokud by to nešlo tak ohřát na cca 120°-150° a PLA se odlepí od heatblocku.

Neztrácej hlavu taky se mi to stalo když jsem poprvé našrouboval hybrida :wink:
  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1785
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod celeron » 26.03.2016 12:25

kroxigor píše:Neztrácej hlavu taky se mi to stalo když jsem poprvé našrouboval hybrida :wink:

Nejlepší je se na hybrida vykašlat. Mám ho v šupleti a nic mě nenutí se s ním matlat. Na PLA Mladeč a Esun jede celokov naprosto bez problémů a jiný PLA používat nebudu.
Jirka
  • 0

celeron
 
Příspěvky: 744
Registrován: 15.03.2015 18:12
Reputation: 0

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod zemciko » 26.03.2016 12:47

Mě tekly topná tělíska z číny všechna co se mi dostala do ruky. Šlo to zredukovat dotažením za horka, ale trošku to teklo pořád. Navíc to teklo i přes ty jistící červíky a HE pak nešel za studena rozebrat.....
Nakonec jsem se na to vykašlal a navrhl si topné těleso vlastní, vycházející z předcházejících verzí mého teflonového HE a je pokoj. Neteče to topí to líp jen je na výrobu třeba malé frézka/vračka a trochu trpělivosti.

Heatbreak i trysky od číňaů jsou ok a netečou, jen vždy musím heatbreak pár minut leštit pastou.
Btw. strhat závit v topném tělese se mi ještě nepovedlo, ale ukroutit heatbreak v tom zůžení už ano. (je potřeba to rozebírat za tepla, pokud tam je zatuhlý plast na závitu).
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1459
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod kroxigor » 26.03.2016 12:55

celeron píše:Nejlepší je se na hybrida vykašlat. Mám ho v šupleti a nic mě nenutí se s ním matlat. Na PLA Mladeč a Esun jede celokov naprosto bez problémů a jiný PLA používat nebudu.
Jirka


Jo jo příště dám na tvou radu již zakoupený materiál vyhodím a koupím si novej kterej to proleze ... :wink:
  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1785
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod s3030150 » 26.03.2016 15:33

s hybridom som spokojny (tlacim len PLA, lebo sa bojim rakoviny z ABS :mrgreen: ), odkedy ho mam, tak ani jeden zasek, plast nevyteka a mozem sa venovat tlaci, resp. ladeniu samotnej tlace. diky kroxigor, pomohol si :)
  • 0

Rebel II, Marlin
s3030150
 
Příspěvky: 356
Registrován: 16.02.2016 16:27
Reputation: 0

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod kroxigor » 26.03.2016 18:52

Pokud se nepletu tak ABS-T Mladeč má dokonce nějakej certifikát že se může používat na tisky ve styku s potravinami.
Vůbec není cítit ani při tisku narozdíl od čajna ABS. Osobně už používám jen PLA a ABS-T.
  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1785
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod s3030150 » 26.03.2016 19:38

niekde som cital, ze to co sa z ABS vyparuje pri taveni, je nebezpecne. tak ci tak, v uzavretej miestnosti (v byte) to velmi nechcem tlacit. a ako tak citam, tak PLA je oproti ABS blbuvzdorne ... len mna to nejako obchadza :)
  • 0

Rebel II, Marlin
s3030150
 
Příspěvky: 356
Registrován: 16.02.2016 16:27
Reputation: 0

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod zemciko » 26.03.2016 20:09

ABS obsahuje styren. Nejedná se o prokazatelně karcinogenní látku jak se snaží někteří jedinci tvrdit. To že je v nějaké stupnici označována jak podezřelá, neznamená že skutečně karcinogenní je (Stávající výzkumy to nepotvrdily).
Nicméně styren dráždí a obecne je nepříjemně cítit, jde to docela redukovat (při dobře nastavené tiskárně necítím prakticky nic), ale nejlepší je prostě v místnosti s tiskárnou nepobývat delší dobu, já prostě zapnu tisk a jdu pryč...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1459
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod Rebel » 26.03.2016 20:26

co ma spolecne "styren" atp. s tematem "Kolem zavitu proteka plast" ?????
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3854
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 108
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Kolem zavitu proteka plast

Příspěvekod s3030150 » 26.03.2016 21:05

Moja chyba, napisal som dovod, preco netlacim ABS a okolo toho sa to toci
  • 0

Rebel II, Marlin
s3030150
 
Příspěvky: 356
Registrován: 16.02.2016 16:27
Reputation: 0

Další

Zpět na OSTATNÍ PROBLEMATIKA HW/SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků