Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 27.01.2018 11:33

Ok, takze preskoceni vrstev bude pravdepodobne tim drhknutim do vystupku. Proud na driverech jsem kdysi steloval tak, aby to moc netopilo a pritom fungovalo. Jak jsem psal, tohle byl prvni pripad ujeti.

Teplotu jsem psal 208 stupnu PLA mladec. Rychlosti viz. priloha. Mam snizit teplotu, nebo spis rychlost? Ta rychlost neni podle me na rebela a pla nejak zavratne velka.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 102
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 01.02.2018 17:06

Je tu niekto kto tlači s tryskou 0,2? Zaujima má, aké mate výtisky. Najme povrch.

Ja tlačim s 0,2 male a presne veci, tlači to super ale vrstvy nesedia presne na sebe, aj ked chyba sa jedna už asi v stotinach , vlnky sú nepravidelne. Da sa presnosť nejak zlepšiť alebo to už je bežná chyba? Vdaka za odpoved.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
boraicho
 
Příspěvky: 379
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 01.02.2018 20:24

Přesnost se dá zlepšovat vždycky, je jen otázka poměru nákladů a výsledku. Je pravda, že ti to občas trochu uskočí, asi nějaká drobná vůle.
Nepíšeš, kolik je na obrázku tloušťka vrstvy, předpokládám že 0,1mm.
Já zatím tisknu jen s tryskou 0,4 mm a pro přesné tisky nastavuju v S3D tloušťku vrstvy 0,1mm a šířku linky 0,2mm (s PLA to funguje :D ). Jednou jsem zkoušel i 0,05mm vrstvy (tisk fotografie k prosvícení - získám více odstínů šedé).
Tady malá ukázka jak vypadá tisk vrstev 0,1mm u mě (detail je 60x lupa na mobil - líp detail s dostupnou fototechnikou neumím).
Drobné přesné díly z černého PLA:
Image37.jpg

Plochá fotografie z bílého PLA (za ten drobný skok u 0,05 uprostřed můžu já - sahal jsem při tisku na podložku a maličko s ní pohnul na šroubech):
Image32.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
tomast
 
Příspěvky: 403
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 18.02.2018 14:59

Zkusil jsem tisk, kde jsem snizil teplotu od 2 vrstvy ze 208 na 200. Taky prvni 2 vrstvy jsou tisknute hodne pomalu ato 2880mm/min.

Treti vrstva byla tisknuta uz taky pri 200 stupnich, ale rychlosti 4880mm/min.

Jak je videt z obrazku, druha vrstva, ktera se tiskla pomalu a prejizdela napric linkama prvni vrstvy je relativne ok (vlakno je neprerusene, zadne vystupky, ale neni uplne vsude stejne tluste). Treti vrstva, ktera se tiskla sikmo pres druhou uz je roztrhana s vycnelkama.

Nemyslim si, ze je 4800mm/min takova rychlost. Mam jeste snizit teplotu (PLA Mladec)? To uz bude docela malo. Nebo pridat fillament (jak, kdyz vse ostatni se tiskne dobre)?
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 102
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 18.02.2018 19:16

Jeste jsem ted tiskl zkusebne objekt, ve kterem jsou 10mm velke kulate diry skrz cely objekt. Tzn. pri uzavirani diry vzdy nahore prejizdela tryska a tahala vlakno, aby diru uzavrela (takovy mensi most). Ani jednou to vlakno snad to vlakno nebylo komplet pres tu diru. Pritom rychlost tisku v tomto pripade je jeste mensi, nez zminovanych 4800mm/m (myslim ze mam nastaveno 70%). Ma to urcite spojitost s tim trhanim vlakna pri tisknu infilu. Zkousel jsem si hrat s teplotou - od 195 do 210. Ale dela to porad :(
  • 0

creagel
 
Příspěvky: 102
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 18.02.2018 20:01

Na bridging snižuju rychlost na 50% a zvyšuju průtok o 5%
01.png

02.png
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1773
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 19.02.2018 01:43

Taky bych začal opravdu výrazným snížením rychlosti a zkusil nějaký takovýhle test https://www.thingiverse.com/thing:2727756
Mě tiskárna 150mm most s PLA a 0,4mm tryskou dá - při nějakých 20mm/s.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 403
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 19.02.2018 17:14

Diky za rady. Co se tyka tech "vystupku" na mrizce, tak jsem ted tisknul znova a hybal jsem s rychlosti primo na tiskarne v pres display. Fakt je to rychlosti. Aktualne mam nastaveno 3500mm/m, ale porad to sem/tam ty vystupky udelalo. Pri stazeni rychlosti o 10% dolu uz je to ok. Zkusim to obdobne s tema mostama.

K tomu bych mel dalsi. Kdyz mam 0,4mm trysku a PLA, tak proste rychleji tisknou nepujde?
  • 0

creagel
 
Příspěvky: 102
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod peca » 19.02.2018 17:20

Rychlost bude hodně záviset na toku materiálu. Můžeš zkusit přidat teplotu a zvýšit rychlost extruze, pak bys mohl i rychleji jezdit... Já ještě netiskl, tak mě ber s rezervou. Koukám, že nastavování bude docela alchymie.
  • 0

peca
 
Příspěvky: 256
Registrován: 01.09.2015 17:30
Bydliště: Jičín
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod DavidS » 08.03.2018 20:38

Cim to? Pet g bez chlazeni :cry:
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
DavidS
 
Příspěvky: 74
Registrován: 27.02.2018 11:23
Bydliště: Brno
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zemciko » 09.03.2018 19:03

Blbě nastavenej start či doběh při ukončení dráhy?
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1437
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod DavidS » 10.03.2018 10:40

zemciko píše:Blbě nastavenej start či doběh při ukončení dráhy?



Poradil by jsi me, co mam zmenit ? Dnes jsem tiskl dalsi a v rohu to nechava mezery (nejsou spojene vrstvy)
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
DavidS
 
Příspěvky: 74
Registrován: 27.02.2018 11:23
Bydliště: Brno
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod mgiorgio » 10.03.2018 11:20

Ahoj
Asi mas tam velky rychlost tlace zle nastavene retraction, nozno aj teplota nestiha sa ti tam vytlacit, na zaciatku plast do trysky... PETG sa treba trosku zahrat lebo ma trosicku mensi prietok ako ABS alebo PLA...ja by som zacinal znizenie rychlostou
Este jedna vec PETG sa treba fukat
  • 0

Rebel 2b 12V prerobeny z Rebel2 od P Zahradnika, 200x200
Rebel Scube 24V 300x200 novo postavene
mgiorgio
 
Příspěvky: 186
Registrován: 05.12.2015 12:52
Bydliště: Juhozapadne Slovensko (Nie Bratislava) Dunajska Streda
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 10.03.2018 13:18

treba nastaviť extra length v retrakciach , defaultne je 0.0 , nastav mu viac, ja použivam 0.1
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 379
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod DavidS » 03.04.2018 20:39

mam 0.15 :twisted:
  • 0

DavidS
 
Příspěvky: 74
Registrován: 27.02.2018 11:23
Bydliště: Brno
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků