Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod walter2 » 20.09.2019 04:56

Metodou pokus omyl jsme overili:

- Cina filament tece skrz extruder jako maslo. sila k protlaceni filamentu je vyrazne nizsi nez u ceskych filamentu (protlacoval jsme rukou)

- bowden vysoke treni nezposobuje

- pri rucnim tlaku na filament bylo zretelne, ze po nahrati az roteka filament nejakou dobu s mensim odporem. Po cca 5-10 cm filamentu se dal filament protlacit opravdu uz jen neadekvatni silou


Vykon trafa ani topneho teliska jsem nemel cas resit.
Moje teorie je, ze se nestiha dostatecne rychle hotend nahrivat. Cinske PLA bylo extremne krehke a tavilo se vyrazne lepe, tak se maly topny vykon asi nestacil projevit.

Ofuk extruderu jsme se pokusili odstinit, aby nefoukal na hotend (topne telisko a kostku) a zkouseli jsme i snizit vykon ofkuku extruderu, zda nechladi hotend.


Ja bych cas na ladeni uz nemel a poridil bych novy hot end.
Kdybych mel cas si s tim hrat, tak bych:

- zmerit infrared teplomerem kolisani teploty HE
- zvetsil topnou kostku (byla mensi nez klasika)
- zkusil natapet topne telisko z overeneho zdroje
- pak zmensit medeny hrot (ja ho mam 2x mensi na vysku)
- zvyseni proudu do krokace pro extruder bych resil uz jen jako nahradni reseni a nepovedlo se vyladit vyse uvedene kroky

- pokud mas moznost koupit osvedceny cely pojezd s extruderem, ktery kolegum funguje, tak bych sel touto cestou
  • 0

walter2
 
Příspěvky: 127
Registrován: 09.03.2016 09:33
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 20.09.2019 09:33

Zkusil bych zabalit nahřívací kostku do silikonu a případně tisknout pomaleji.
Já když pustím ofuk tisku na 100% (větrák 60x60x15, 25m3/h, ofuk z obou stran), tak tavení ABS na 240°C bez toho silikonu taky nestíhá.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 388
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod blackdeathp » 20.09.2019 09:40

Máš namysli nějaký speciální tepelně odolny silikon?
  • 0

blackdeathp
 
Příspěvky: 7
Registrován: 19.09.2019 05:08
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 20.09.2019 17:55

Mám na mysli tohle, jen vybrat správný typ podle velikosti a tvaru kostky:
https://www.aliexpress.com/item/32954860289.html
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 388
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod blackdeathp » 20.09.2019 18:36

Díky za tip zkusím.

Nevím čím to ale po včerejší návštěvě u walter2 dnes jsou výtisky lepší.
  • 0

blackdeathp
 
Příspěvky: 7
Registrován: 19.09.2019 05:08
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod mgiorgio » 22.09.2019 10:24

Ahojte ja to podomacky vyrobil silikonove obaly na hotend velmi dobre je na to Dan Braven Silikon Gasket sealant červený dlhodobo vydrzi do 270 C na kratkodobo az do 300 C
  • 0

Rebel 2b 12V prerobeny z Rebel2 od P Zahradnika, 200x200
Rebel Scube 24V 300x200 novo postavene
mgiorgio
 
Příspěvky: 183
Registrován: 05.12.2015 12:52
Bydliště: Juhozapadne Slovensko (Nie Bratislava) Dunajska Streda
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 02.10.2019 16:32

Mam pro me novy proble pri tisku PETG (Spectrum filaments). Je to civka, kterou mam otevrenou uz nejakou dobu (cca 3-4 mesice). Tisklo se z ni suprove. Nekolik mesicu jsem z ni netiskl a nechal ji bohuzel jen tak (na vzduchu v mistnosti).

Ted kdyz tisknu, jsou na ni patrne "hrbolky". Pri tisku je videt malinke bublinky ve filamentu - viz. foto.

petg_hrbolky.jpg


Usoudil jsem, ze je proste vlhky filament a 2 dny po sobe jsem jej susil v horkovzdusne troube 4h pri 50stupnich.

Zlepseni ale zadne. Jinak ale filament tiskne suprove, jen ta vada na krase v podobe hrbolku.

Je to tim, ze je filament vlhky? Pokud ano, jde se toho nejak zbavit? Pripada mi to suseni 2 dny po sobe dostatecne, ale asi ne ucinne :(
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 102
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod straciam » 12.12.2019 12:36

vcera som tlacil diely na rebela (pla, 195 stupnov, 50mm/s, 0,2mm vrstva).
objavili sa na nom zvlastne vady.
vady su vzdy v mieste, kde sa na vytlacku nachadza nejaky vodorovny otvor. je jedno ci je otvor v osi X alebo Y.
na urcitych miestach je akokeby perimeter vsadeny dnu (aj v osi x aj y) a niekde je von (oproti prvym vrstvam).
"vada" zacne na zaciatku vodorovnej diery a konci pri konci/uzvreti diery.
je jedno ci je diera stvorec alebo kruh.
postihnute su len perimetry blizko diery.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ins-piration: No pass, no problem.
Rebel II
straciam
 
Příspěvky: 99
Registrován: 08.11.2015 21:04
Bydliště: Podbrezova, SR
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod straciam » 12.12.2019 18:52

skusal som zmenit akceleraciu (z 1500 na 800) bez zmeny.
skusal som zmenit retrakciu (z 11 na 10) a vypnut extra restart distance (z -0,05) bez zmeny.
nevie nikto poradit co za tym moze byt?
extruder je nakalibrovany. vytlacok na inych miestach vyzera velmi pekne, len v okoli dier je to na prd.
  • 0

Ins-piration: No pass, no problem.
Rebel II
straciam
 
Příspěvky: 99
Registrován: 08.11.2015 21:04
Bydliště: Podbrezova, SR
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 12.12.2019 19:35

Když koukám na stěnu vlevo od díry, je tam docela velká vlna - není to nějaká vůle v mechanice?
Nebo nedostatečná tuhost konstrukce vzhledem k nastaveným hodnotám akcelerace a jerku?
Nevím jaké to má nastavení - není díl příliš přeplněný materiálem, což se pak projeví v místech se změnou tvaru?
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 388
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod straciam » 12.12.2019 19:38

mechaniku planujem skontrolovat cez vikend.
infill mam na 25%. skusim znizit na 10%
  • 0

Ins-piration: No pass, no problem.
Rebel II
straciam
 
Příspěvky: 99
Registrován: 08.11.2015 21:04
Bydliště: Podbrezova, SR
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 12.12.2019 19:43

25% je v pohodě, to by nic ovlivnit nemělo, já myslel 90% a víc :-)
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 388
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod smallcastle » 12.12.2019 22:06

Taky bych se přikláněl k vůli v mechanice. Pak to při změně směru, či změně rychlosti, udělá tu zmíněnou vlnu.
  • 0

smallcastle
 
Příspěvky: 17
Images: 0
Registrován: 20.01.2018 18:54
Bydliště: Ostrava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 13.12.2019 04:54

Tohle bych možná viděl i jako problém retrakcí.
  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1744
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod straciam » 14.12.2019 14:22

skusil som aj retrakcie znizit z 10 na 1 a vysledok je rovnaky.
skontroloval som aj remene, remenice, loziska, pojazdy, hotend a nic som nenasiel.
ma niekto este nejaky napad?
nech som zatial zmenil cokolvek, ani sa to nezlepsilo ani nezhorsilo (nepocitam vlasy pri retrakcii 1)
  • 0

Ins-piration: No pass, no problem.
Rebel II
straciam
 
Příspěvky: 99
Registrován: 08.11.2015 21:04
Bydliště: Podbrezova, SR
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků