Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod pahe74 » 27.01.2019 10:11

ted mám - 0,2 ne +
  • 0

pahe74
 
Příspěvky: 23
Registrován: 07.12.2017 00:18
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 27.01.2019 12:30

boraicho píše:to bude asi toto "extra restart distance" teraz maš 0.2 skus dať menej. Ale niesom si istý, použivam slicer

Používá -0.2, méně by znamenalo např. -0.3
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 239
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 27.01.2019 14:38

Minuly vikend jsem pred tiskem dilu pro sCube na soucasnem rebel II udelal lehkou udrzbu - sundal jsem stolek, prebrousil tyce, poladil loziska na stolku, podotahoval vsechny srouby, konecne poladil proudy na driverech. Vytiskl jsem testovaci kosticku a super (jak kvalitativne, tak rozmerove vse ok).

Zacal jsem si tisknout tedy dily na sCube. Vse jede jak po masle, az na horni vrstvy. Nevim co se kde podelalo, ale horni vrstva neni spojena - jsou tam znatelne jednotlive mezerky mezi vlakny. Rekl jesm si, ze to dava malo materialu. Zkusil jsem pri tisku flow multi. zvednout az na 140% ale nezlepsilo se to (az na to, ze mi perimetr zacal "pretekat" ven . Zkusil jsem i pomalejsi tisk (standardne dily tisknu pri 45mm/s) ale porad stejny. Zkusil jsem zvysit teplotu na extruderu, porad stejny. Zkusil jsem uplne vypnout vetrak, porad spatny.

Tisknu dle doporuceni:
45% infill
6 hornich vrstev
4 spodni vrstvy
3 perimetry

Tryska 0.4

Slicer simplify3d (na tohle jsem tisknul do ted a nesahal na to - bylo to ok):
extrusion width: auto (0.48mm)
extrusion multiplier: 0.9
nozzle diaemeter: 0,4

toto jsem v simplify upravoval:

interior fill percentage: 45
outline overlap: 25
infill extrusion width: 100%

thin wall behavior - allowed perimeter overlap: 15%

Tisknu to z PETG.

Ted nevim, jestli jsem neco "rozhasil" mechanicky a nebo jsem nekde neco prepsal v simplify :(
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 88
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod poutnik » 27.01.2019 16:55

Podle mne bude problém ten extrusion multiplier (0.9) - to se mi zdá na PET málo. Na čem a jak jsi kalibroval? Tenkostěnnou (jeden perimetr) kostkou? a při stejném materiálu? Je rozdíl pokud zkalibruješ pomocí PLA nebo ABS a pak jen přetáhneš nastavení... Osobně každý jednotlivý materiál (novou cívku s druhem a výrobcem) který jsem ještě nezkoušel kalibruju tenkostěnnou kostkou - někdy se to neliší, někdy jsou to 1-3 setiny sem a tam, ale obvykle velmi blízko 1.0

Jiří
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 179
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 27.01.2019 19:17

Tisknu ted jen PETG. Kalibracni kosticka byla z te same civky. Zkusim vytisknout vice kosticek najednou s ruznym nastavenim. Testovaci kosticky tisknu s vyplni 15% (je to ta kosticka s X, Y, Z pismenem na jednotlivych stenach). Ale na 99% jsem s touto hodnotou nehybal :/
  • 0

creagel
 
Příspěvky: 88
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod medapeta » 27.01.2019 19:38

Rekalibrovat extruder a zvednout extrusion multiplier jak už psal kolega a snížit extrusion width.

https://www.simplify3d.com/support/prin ... eshooting/
  • 0

Chceš naštvat lidi ? Dej blbci funkci :-)
medapeta
 
Příspěvky: 1505
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: -1
Pokud je snaha, dá se to napravit.

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod poutnik » 27.01.2019 20:31

K té rekalibraci extruderu - někde to tu je, ale pro rychlost: vytiskni kostku (třeba 20mm hrana), 1-3 spodní vrstvy (dle tloušťky vrstvy, aby to šlo rozumně sundat), 1 perimetr, 0% infil, 0 horních vrstev (aby zůstala otevřená). Pak mikrometrem změříš tloušťku stěny a optimálně by měla přesně odpovídat nastavené šířce tisku jednoho perimetru. Pokud ne, tak přepočítáš počet kroků pro extruder tak to sedělo. Extrusion multiplier by pak měl být 1 +- 0.05 - pro PLA mám 1.0, pro PETg 0.98, pro ABS 1.02.

Edit: tady je to podrobně:
https://mattshub.com/2017/04/19/extruder-calibration/

Jiří
  • 0

poutnik
 
Příspěvky: 179
Images: 10
Registrován: 06.01.2016 14:22
Bydliště: Brněnsko
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod peca » 14.02.2019 12:00

Ladím tisk. Vytiskl jsem známou lodičku "Benči". "Chyb jak máku", řekl bych, ale kudy do toho. Vidím drobné posunyy, takže jsem pořádně dotáhl řemeničky, večer zkusím nový test. Ale ptám se rovnou, jestli vidíte nějaké zjevné nedostatky, které by stálo za to rovnou pořešit. Třeba si nejsem jistý první vrstvou, ale drží to fest, ale rukou to celkem v pohodě odtrhnu. Nevím ten echt křivý komín - jestli to souvisí s vrstvami, nebo mám blbě evidentně něco jiného...
link na fotky 3D Benchy: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
  • 0

peca
 
Příspěvky: 223
Registrován: 01.09.2015 17:30
Bydliště: Jičín
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod medapeta » 14.02.2019 12:37

Kalibrace extruderu, nastavení správné výšky a rozestupů vláken, kalibrace PID, zapnutí ofuků výtisku. Tohle se tiskne 40mm/s, 0.2mm vrstvou.
Inspiraci bych rozhodně nehledal třeba tady: http://www.3dbenchy.com/wiggly-1-mm-thi ... ed-layers/ i když ten komín mají lepší...
Ne, teď vážně, návod a postup je detailně popsaný tady: http://www.3dbenchy.com/category/troubleshooting/
  • 0

Chceš naštvat lidi ? Dej blbci funkci :-)
medapeta
 
Příspěvky: 1505
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: -1
Pokud je snaha, dá se to napravit.

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 14.02.2019 17:55

Ten komín zpomalit a víc chladit.
Zbytek asi doladíš vymezením vůlí a tím co píše medapeta.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 239
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod niky » 22.02.2019 08:10

Ahoj, po znovusestavení tiskárny mám problém s vroubkovanými stěnami hlavně u ABS, v omezené míře i u PETG. Přitom dříve jsem jsem měl krásně hladký povrch, takže s materiálem problém nebude, spíš jsem zvoral něco při sestavení.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
niky
 
Příspěvky: 34
Registrován: 06.09.2014 16:26
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod medapeta » 22.02.2019 08:53

Podle mě kolísá teplota.
  • 0

Chceš naštvat lidi ? Dej blbci funkci :-)
medapeta
 
Příspěvky: 1505
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: -1
Pokud je snaha, dá se to napravit.

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Dinous » 19.03.2019 19:37

Ahoj,
stává se někomu taky něco podobného? Občas mi to začne dělat a celkem mě to štve, i když vyčistím eyxtrudér dělá to dál. Někdy jo, někdy ne...u bowdenové číny jsem na toto nenarazil. Filtr mam na nečistoty, mám tam teď sice pravda hrubou penu, došel v ní motor na extruder z Ali..
PLA Gembird stříbrná, 210°C, tryska 0,5 , vrstva 0,25

vada2.jpg

vada1.jpg


Dík
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Rebel II 12V 200x200; Rebel II c 300x200
Dinous
 
Příspěvky: 75
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod skautikol » 22.03.2019 14:11

zdravím pánové a dámy,

mám takový problém. Při tisku dílu - čelo krabičky s otvorem pro display, se mi horní vrstva separuje od zbytku telesa a je jedno zda nastavím počet vrstev 2 nebo 5, pokaždé začíná tisk vrstvy jakoby ve vzduchu. Vrchní vrstva se samozřejmě nespojí se zbytkem a vypadá to takto

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

pokud nastavím infil na 100% je to ok. Slicer používám Cura 4.0, pokud jsem to zkusil v Slic3ru tak to bylo v pořádku, ale nebyl jsem spokojen s kvalitou. Nesetkal se s tím někdo?

Tiskárna Ender 3
  • 0

skautikol
 
Příspěvky: 5
Registrován: 03.12.2018 13:24
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 22.03.2019 14:17

A je to vidět i v náhledu vrstev?
Pokud ano, je zbytečné s tím trápit tiskárnu, ale hledej něco blbě nastavené v konfiguraci.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 239
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron