Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod OK1UGA » 16.01.2019 17:58

Tak s tím nemohu souhlasit. Dříve jsem si toto také myslel. Ale právě velké množství plastu způsobuje problémy. Teď mi plast z trysky volně vytéká na sklo a výsledky jsou podle mého názoru perfektní. V žádném případě nesmí docházet dokonce k nadzvedávání trysky. Mezi tryskou a sklem MUSÍ být mezírka - o své "měrce" už jsem psal.
K problému který řešíme - ještě je jedna veličina o které jsem se nezmínil. A tou je dobře upravený povrch na který se plast pokládá. Nevím co používáte. Já stále tisknu na sklo které mažu trojúhelníkovým lepidlem (na radu p. Zahradníka). Nemám důvod na tom něco měnit. Pro PETG (používám PM) topím stolek na 70°C. Jedno namazání skla vydrží několik tisků. Po jednom až dvou tiscích tak preventivně povrch zlehka přimáznu lepidlem a zase tisknu. Všechny plasty (PETG, PLA i ABS) které jsem dosud použil na tom drží. Nejméně rád mám ABS - to musím topit na cca 110°C, PLA topím na 60°C. U první vrstvy vždy dávám o 5° víc než u ostatních. Jednou za uherský rok ze skla smyju nánosy lepidla a začnu zase od nuly.
Pokud vám plast nedrží na stolku nemáte šanci dosáhnout použitelného výsledku. Buď plast rozmačkáváte o povrch a pak se Vám nabaluje jeho přebytek na trysku, nebo se plast nepřilepí a utrhne se...

Martin.


Georrge píše:Na rebelovi (vzhledem ke konstrukci a pozici extruderu) jsem se setkal s tím, že jak začne vycházet z trysky plast, tak tlak plastu trochu nadzvedne celou hlavu (na vůlích či pružných deformacích) a pak je ten plast málo rozplácnutý, musí se prostě jít s hlavou o kousek níž. Tohle pak ale má za následek malou "sloní nohu" (rozpláclé hrany). Na nové tiskárně, která má jinak řešené vedení extruderu, jsem se s tímhle nesetkal.
  • 0

OK1UGA
 
Příspěvky: 65
Registrován: 24.06.2015 20:19
Bydliště: Rychnov n/Kn nebo Liberec
Reputation: 5
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod MagnaWoX » 16.01.2019 18:46

Tak dnes už to vypadalo nadějně, zjistil jsem, že hlavní problém je v malém přítlaku extruderu, při nějakém odporu se filament zasekl a po chvíli začal znovu téct, to mělo za následek vynechané vrstvy a nabalování na trysku.
Po zvýšení přítlaku je výsledek myslím dobrý https://imgur.com/kBo2SJk , ale jen do té doby než se asi po pěti vrstvách výtisk utrhl. Je dokonce vidět po vytištění první vrstvy, jak se odlepuje.
Tisknu na ULTRABASE od Anycubic, očištěnou ISOPROPYLEM, teploty jsem zkoušel 60,70,80°C, pořád stejný výsledek, zkusím ještě to sklo a EASYSTICK.
Hlavně mi, ale přijde, že je prohnutý buď stolek nebo tyče na X-ose, v rozích papír lehce dře a uprostřed nejde skoro protlačit, setkal se s tím někdo?

Zde ještě foto jak to vypadalo, než se to utrhlo, vydržet do konce, tak jsem spokojený.

https://imgur.com/txmTqAU

https://imgur.com/WDDWkLx
  • 0

MagnaWoX
 
Příspěvky: 11
Registrován: 14.12.2018 10:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 16.01.2019 19:02

PET bez problémů tisknu i na studenou podložku (REBEL hliník + PRUSA PEI) drží velice dobře, ale opět základem je 1. vrstva a rovná podložka.

Ještě taky hraje roli výrobce materiálu, PET od Gembirdu jsem sice neměl, ale jejich PLA bylo dost tragický ... nikdy více.
PET už mám jedině od PM a PLA beru od Fillamentum a PM. Teď na zkoušku tu mám 5 krabic PLA PRUSAMENT a zatím se jeví jako velice dobrý filament.
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 2.0.x), ANYCUBIC "anikubík" Kossel Linear Plus (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1618
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 16.01.2019 23:26

Já tisknu všechno na Kores.
PLA na 50, PETG na 70, ABS 80-110.
Tu jednu vrstvu HIPS na fotce (takové měkčí ABS) jsem dnes tiskl na 50 na místo, kde je lepidlo už asi měsíc staré (taky to tak vypadá), a taky to drželo.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 232
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Georrge » 17.01.2019 10:29

OK1UGA píše:Tak s tím nemohu souhlasit. Dříve jsem si toto také myslel. Ale právě velké množství plastu způsobuje problémy. Teď mi plast z trysky volně vytéká na sklo a výsledky jsou podle mého názoru perfektní. V žádném případě nesmí docházet dokonce k nadzvedávání trysky. Mezi tryskou a sklem MUSÍ být mezírka - o své "měrce" už jsem psal.
K problému který řešíme - ještě je jedna veličina o které jsem se nezmínil. A tou je dobře upravený povrch na který se plast pokládá. Nevím co používáte. Já stále tisknu na sklo které mažu trojúhelníkovým lepidlem (na radu p. Zahradníka). Nemám důvod na tom něco měnit. Pro PETG (používám PM) topím stolek na 70°C. Jedno namazání skla vydrží několik tisků. Po jednom až dvou tiscích tak preventivně povrch zlehka přimáznu lepidlem a zase tisknu. Všechny plasty (PETG, PLA i ABS) které jsem dosud použil na tom drží. Nejméně rád mám ABS - to musím topit na cca 110°C, PLA topím na 60°C. U první vrstvy vždy dávám o 5° víc než u ostatních. Jednou za uherský rok ze skla smyju nánosy lepidla a začnu zase od nuly.
Pokud vám plast nedrží na stolku nemáte šanci dosáhnout použitelného výsledku. Buď plast rozmačkáváte o povrch a pak se Vám nabaluje jeho přebytek na trysku, nebo se plast nepřilepí a utrhne se...

Martin.


Mezera samozřejmě být musí, jak už ryješ tryskou v podložce, tak to nikdy není dobré. Ale ona se ta hlava umí lehce nadzvednout i s mezerou, bavíme se tady o nějakých 0,05-0,1mm. A jak tu dával ten obrázek řídké první vrstvy, tak snížit hlavu právě o těch 0,05mm (maximálně těch 0,1) tak si myslím že by byla dobrá.

Jinak já používám sklo a tenhle sprej a velká spokojenost. PLA sice umí držet i bez lepidel (až na maličké objekty), s tímhle to stačí jen polechtat a drží i náročné objekty. A také vydrží několik tisků. Zkoušel jsem na tom i ABS a taky to pěkně drží, jen je potřeba silnější vrstva. Patlat s tyčinkovým lepidlem by se mi nechtělo :)

To, že máš uprostřed jinou výšku pod tryskou, než na krajích, se stává často. Buď máš křivé sklo, nebo křivé pojezdové tyče, nebo ti teplem sklo pracuje a prohne se. Kvůli tomu třetímu bodu jsem musel obyčejné sklo vyměnit za žáruvzdorné, které má menší tepelnou dilataci. Ale taky je pěkně drahé. Nechtělo se mi čekat, až se sklo prohřeje a srovná se.
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 179
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 18.01.2019 13:42

Po poslednim poladenim stolku, pouzitim PEI folie a hlavne sundavanim vytisku mimo stolek (odepnuti podlozky) jsem s tiskem uz docela spokojen (vcetne bridgu, kde jsem konecne poladil rychlost a mnozstvi materialu). Aktualne tisknu veci na sCube a porad se potykam s jednim problemem - uzavirani der ve svislych stenach. Porad se mi prizvedavaji konce te diry (2-3 vrstvy predtim, nez se ma dira pretahnout vlaknem. Ma to za nasledek, ze pak tryska narazi do tech zvednutych okraju a vytisk neni uplne ok (obcas je to tak hodne, ze preskoci krok). Ofuk mam pusteny, teplotu stazenou na temer minimum a stejne to dela. Aktualne PETG, rychlost 50mm/s ventylator na 50%, teplota nastavena na 225 stupnu (zkousel jsem i 220 - dela to porad). Nikde jinde to zvedani nepozoruju. Prikladam fotku, kde je videt jak je pak to ukonceni "osklive".

Na prilozene fotce je zkusmo nastavena teplota 220 (podle me uz je to dost nizko) - ale zajimavy je,ze v realu to tak spatne zase nevypada :D
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 79
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Georrge » 18.01.2019 16:13

To u převisů dělá často. Ten objekt vypadá dost malý, takže ty převisy špatně chladnou, tryska tam v několika perimetrech nakydá plno materiálu a pak se to takhle zvedá. Nevím, jestli je na to PET náchylnější, než PLA, zatím jsem PET netiskl. Zkus to vytisknout poloviční rychlostí, co to udělá, ono 50mm/s na tak malý objekt už je docela hodně a blbě to chladne.
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 179
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Dinous » 22.01.2019 06:06

Zdravím pánové :) ,
nevím co se stalo, ale v pátek mi v polovině tisku začal blbout Rebel.Toto sem tiskl před tím a v pohodě PLA:
A.jpg

Lodička ještě dávno před tím:
lodicka.jpg

Pak jsem tiskl z PETG a od půlky chuchvalce, díl jsem vyhodil, foto nemám, vyčistil jsem extruder trysky novou, a pak jsem zase nahodil stříbrné PLA a výsledek:
1.jpg

2.jpg

3.jpg

Vše jsem podotahoval, přeměřil napětí na driverech...vše OK

Po nahřátí hotendu struna vyjede pěkně když dám pojezd extruderu.

Skládám ted novej celej hotend komplet tak uvidím budu rád za každou radu díky.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Rebel II 12V 200x200; Rebel II c 300x200
Dinous
 
Příspěvky: 63
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 22.01.2019 12:44

Neodchazi ventilator na chlazeni hotendu? Ci prelomene draty k nemu, ze se treba obcas zastavi?
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3608
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 101
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Dinous » 22.01.2019 13:09

Co sem se díval tak se točil, chci vyměinit i Driver. Dnes to chci celé předělat zda to stihnu, mám už vy tisklej Hotend na Rebel tak to musím zkompletovat a dám vše nové, ale mě to přijde jakoby to nepravidelně dávkovalo, někdy to od toho pátku udělalo i u první vrstvy (jako ted), že kousíček vynechá, před pár dnama tisk z PET pohoda, ted se mi nechtěl skoro nalepit na desku.Ale na prázdno to vyjede v pohodě, i délka extruze. Esli třeba neblbne kablík od tělíska na hotendu, nevím. MArlin jsem taky nahrál znovu...tím se hádám vše přepíše kdyby náhodou.

Rebel píše:Neodchazi ventilator na chlazeni hotendu? Ci prelomene draty k nemu, ze se treba obcas zastavi?


EDIT:
TAk pánové, možná jsem na to už přišel, teda doufám. VYměnil jsem driver extrudéru a už vypadá , že funguje normálně. Měl jsem tam 8825 a dal jsem A4988 náhradní 8825 nemám, a tisk už vypadá gut. Od začátku se mi motor extruderu strašně hřál, já nevěděl co s tím, a ted po 30min tisku je uplně studenej. Asi byl nějakej vadnej kus a blbnul.
Včera na test tyčka 10mm:
tycka vcera.jpg


Dnes po chvíli tisku:
tycka dnes.jpg

Takže snad to byl vážně jen driver.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Rebel II 12V 200x200; Rebel II c 300x200
Dinous
 
Příspěvky: 63
Registrován: 22.05.2018 05:38
Bydliště: Boskovice
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod pahe74 » 27.01.2019 08:24

Ahoj všem , trápím se s nastavením retrakce , tohle je PLA gembird nastavení 3 perimetru , tiskne se zevnitř ven 60mm/s a retrakce 1mm rychlost 50mm/s , extra restart distance -0.2 a coast at end 1mm. Jak jsem se díval jak tiskne venkovní perimetr udělá se mi tam ta boule .
Zkoušel jsem ubírat retrakci 0,5 atd. i rychlost měnit , příjde mi že se to nehýbe . Má někdo zkušenost nebo radu ?
Nemůžu se toho zbavit .
Díky
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
pahe74
 
Příspěvky: 23
Registrován: 07.12.2017 00:18
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 27.01.2019 08:58

Podle mě musíš dostat konfiguraci do stavu, kdy nebude mezi tiskem jednotlivých perimetrů probíhat retrakce - jejich tisk má plynule navazovat, aby se možná boule dělela jen na začátku nejvnitřnějšího perimetru a konec vnějšího se rozetře do ztracena.
- otírat trysku jen na vnějším perimetru
- tisk perimetru od nejbližšího možného bodu
- minimální netiskový přesun pro retrakci alespoň 1-2 mm.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 232
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 27.01.2019 09:05

extra length skus dať 0 alebo 0.1
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 332
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod pahe74 » 27.01.2019 09:16

používám simplify , kde to je ?
  • 0

pahe74
 
Příspěvky: 23
Registrován: 07.12.2017 00:18
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 27.01.2019 09:55

to bude asi toto "extra restart distance" teraz maš 0.2 skus dať menej. Ale niesom si istý, použivam slicer
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 332
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků