Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod OK1UGA » 15.01.2019 06:29

Měl jsem stejné problémy, které se markantně projevily když jsem přešel na PETG. Bylo to způsobeno špatně nastavenou kombinací výšky trysky nad sklem a množství plastu v první vrstvě. Zaexperimentujte s tím.
PETG je lepivější než ostatní plasty a proto pokud jsou někde přebytky plastu mají tendenci se nabalovat na trysku. Tyto problémy u mě zcela zmizely po nastavení té první vrstvy. Celé to bylo o tom, že jsem do první vrstvy cpal moc plastu.

Martin.
  • 0

OK1UGA
 
Příspěvky: 69
Registrován: 24.06.2015 20:19
Bydliště: Rychnov n/Kn nebo Liberec
Reputation: 5
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod MagnaWoX » 15.01.2019 07:40

Díky za radu, odpo zkusím. Šířku mám na 200% a výšku na 100%. Zkusím dát tedy míň. A trysku máte nastavenou jak? Já mám při zahřáté desce, na kancelářský papír.
  • 0

MagnaWoX
 
Příspěvky: 12
Registrován: 14.12.2018 10:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 15.01.2019 09:18

Na papir se vys..., to je jen zakladni pomucka. Zbytek dolad podle vzhledu spodni vrstvy, mela by byt co nejlepe uzavrena a nemela by byt rozplacla prez vnejsi profil objektu a 1. vrstva by mela byt co nejhladsi a ne rozrypana/hrbolata. Ostatni materialy na to nejsou tak haklive, ale u PETG se ti vsecky prebytky nalepi na trysku a nasledne to pak nekde pekne ukapnou a pri trose nestesti prez takovy hrb klidne ulomis break :D
Provotne si ale zkalibruj posuv extruderu, tedy pri vytlaceni 100mm filamentu musi do hotendu zalezt co nejpresneji onech 100mm.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3819
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 106
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod MagnaWoX » 15.01.2019 09:31

Extruder je zkalibrovaný, kalibrační kostka z toho vylezla krásná, i Flow je nastavený.. Rozměry i šířka stěny sedí, až potom to začalo zlobit, hlavně ta první vrstva hrozně špatně drží... Zkusím si tedy pohrát s výškou podložky a šířkou první vrstvy a uvidím.
  • 0

MagnaWoX
 
Příspěvky: 12
Registrován: 14.12.2018 10:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 15.01.2019 10:01

nenastavuj sirku extruze v %, ale v mm. Profily mam ma foru, jinak pro 0.4mm trysku a bezne tisky pouzivam toto:

slic3rPE.JPG


Na PET folii mi drzi PETG na podlozce vic nez dobre pri 85°C a 1. vrstvu tisknu 30mm/s.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3819
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 106
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod OK1UGA » 15.01.2019 13:24

Rebel to popsal naprosto dobře. Jen k tomu nastavení trysky. Já jsem si udělal měrku z plechovky od piva :-). Prostě pásek toho plechovkového plechu. Na ten zkalibruji mezeru mezi tryskou a sklem. A pak zkoušet přidat nebo ubrat extruzi až bude první vrstva perfektní. 200% se mi zdá strašně moc. To bude celý problém. Nemůžu se teď podívat kolik mám nastaveno já, ale myslím že někde kolem 130%. Domů se dostanu až v pátek, pak se můžu podívat. Když se dívám jak tryska pokládá první vrstvu vidím krásně vlákno jak se pokládá na sklo. Když je extruze moc je prostor pod tryskou vyplněn "rozplácnutým" plastem. Nevím jak to lépe popsat. To je špatně. A v každém případě tryska nesmí jezdit přímo po skle. Musí tanm být ta mezírka.

Martin.

MagnaWoX píše:Díky za radu, odpo zkusím. Šířku mám na 200% a výšku na 100%. Zkusím dát tedy míň. A trysku máte nastavenou jak? Já mám při zahřáté desce, na kancelářský papír.
  • 0

OK1UGA
 
Příspěvky: 69
Registrován: 24.06.2015 20:19
Bydliště: Rychnov n/Kn nebo Liberec
Reputation: 5
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 15.01.2019 14:22

V S3D nelze jinak zadávat 1. vrstvu než v %, ale i tak pokud je vše dobře nastaveno tisknu na 100% až na rychlost tu mám na 50%
S3D.png
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1773
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod MagnaWoX » 15.01.2019 18:23

Zkoušel jsem Rebelovo nastavení pro první vrstvu, takhle to dopadlo https://imgur.com/3xcj7iq
Problém je, že to prostě nedrží, buď hned ze začátku se plast nechytí a začne se hrnout pod tryskou, nebo se sem tam chytne, ale při změnách směru se přizvedne, nalepí na trysku a ta ho strhne sebou. Už nevím co vyzkoušet.
  • 0

MagnaWoX
 
Příspěvky: 12
Registrován: 14.12.2018 10:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod rambo » 15.01.2019 19:28

Mi prijde ze mas vysoko trysku.
  • 0

rambo
 
Příspěvky: 129
Images: 8
Registrován: 28.08.2017 10:27
Bydliště: Ostrava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Georrge » 15.01.2019 20:11

MagnaWoX píše:Zkoušel jsem Rebelovo nastavení pro první vrstvu, takhle to dopadlo https://imgur.com/3xcj7iq
Problém je, že to prostě nedrží, buď hned ze začátku se plast nechytí a začne se hrnout pod tryskou, nebo se sem tam chytne, ale při změnách směru se přizvedne, nalepí na trysku a ta ho strhne sebou. Už nevím co vyzkoušet.


Taky bych řekl, že máš vysoko trysku, máš tam moc mezer. Co tiskneš za materiál?
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 179
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 16.01.2019 03:32

Buď máš vysoko trysku nebo ti dává extruder málo plastu. Jinak ten způsob výplně není úplně ideální lepší bych řekl je klasika pro první vrstvu kdy se vlákno pokládá rovně vedle sebe a nemusí se kroutit.
  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1773
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod MagnaWoX » 16.01.2019 04:57

Díky všem za rady, zkusím tedy ještě jednou zkalibrovat extruder, tryska je od podložky na 0.15 spárovou měrku, materiál je PETG od Gembirdu.
  • 0

MagnaWoX
 
Příspěvky: 12
Registrován: 14.12.2018 10:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 16.01.2019 06:10

A když dáš Home kolik ti ukazuje na LCD osa Z?
Já mám nastaveno v FW home Z na 0.2mm a tak mám přesně trysku 0.2mm nad podložkou.
Pokud máš home Z na 0 pak je 0.15 moc a musíš jít níž.
  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1773
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 16.01.2019 08:37

MagnaWoX píše:Díky všem za rady, zkusím tedy ještě jednou zkalibrovat extruder, tryska je od podložky na 0.15 spárovou měrku, materiál je PETG od Gembirdu.

Na měrku se vykašli, nastav to podle výsledku. To cos fotil určitě nemá při trysce 0,4 výšku 0,15mm, tryska musí vlákno shora uhladit (plochý vršek) a rozplácnout natolik, aby se slilo s vedlejším vláknem.
Asi nějak takhle (vrstva 0.2, tryska 0.4, šířka extruze default (0.48), jen tohle není PETG ale HIPS)
:
Image1.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
tomast
 
Příspěvky: 403
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Georrge » 16.01.2019 17:04

MagnaWoX píše:Díky všem za rady, zkusím tedy ještě jednou zkalibrovat extruder, tryska je od podložky na 0.15 spárovou měrku, materiál je PETG od Gembirdu.


Na měrku se vyprdni, to je jen pro hrubé nastavení. Pokud ti tiskárna tlačí správné množství materiálu, tak zkus snižovat první vrstvu, dokud nebude výsledek dobrý.

Na rebelovi (vzhledem ke konstrukci a pozici extruderu) jsem se setkal s tím, že jak začne vycházet z trysky plast, tak tlak plastu trochu nadzvedne celou hlavu (na vůlích či pružných deformacích) a pak je ten plast málo rozplácnutý, musí se prostě jít s hlavou o kousek níž. Tohle pak ale má za následek malou "sloní nohu" (rozpláclé hrany). Na nové tiskárně, která má jinak řešené vedení extruderu, jsem se s tímhle nesetkal.
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 179
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků