Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 10.12.2018 19:01

Takovéhle šiška v gcode by byla vidět už v náhledu.
Pokud je náhled gcode (třeba v S3D) kulatý a reálný výtisk šišatý, je to mechanický problém tiskárny.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 232
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Georrge » 11.12.2018 09:31

Můžou to být naopak přetažené řemeny, ty kladou velký odpor a motor nedojede až do konečné pozice (respektive jak tu zaznělo, chvilku mu v konečné pozici trvá, než to přepere, ale u kruhu už vlastně hned musí jet zpátky, takže tam pak pár desetinek chybí). A nebo nekvalitní řemeny, případně řemeny které si nesednou s řemenicemi a mají drobnou vůli (kterou napnutím neodstraníš).

Pokud je to mechanický problém, dá se to poznat tak, že si napíšeš program (nebo to budeš ťukat do ručního ovládání) na posunování osy o 0,1mm (nebo podobně malé číslo) neustále tam a zpátky, tedy +0,1 -0,1 +0,1 atd. a sleduješ, co dělá motor, řemeny a stolek. S přepnutými řemeny se ti motor třeba ani nehne.
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 178
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Havrankh » 11.12.2018 17:30

ještě bych se rád ujistil, že mám správně nastaveno toto v Configu:
#define MICROSTEP_MODES {16,16,16,16,16} // [1,2,4,8,16]

Používám tyto drivery a takto zapojené. Deska je MKS GEN L.

Díky V.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Havrankh
 
Příspěvky: 29
Registrován: 09.10.2016 21:18
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod djgas » 22.12.2018 19:57

Opět problém s první vrstvou ,díky tomu je i na mem Rebelu je pokaždé home Z poněkud jinde,tisknuto PLA 210/65 první vrstva 0,2
ObrázekObrázek
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 25
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 23.12.2018 08:13

Ako maš riešeny Zendstop?
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 332
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod djgas » 23.12.2018 08:26

Po upgradu takto
Obrázek
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 25
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zao » 10.01.2019 11:17

Pokud ti blbne vyska prvni vrstvy zkusil bych otocit ten spinac a ulomit ten plech aby to mackalo jen samotnej mikrospinac
  • 0

zao
 
Příspěvky: 126
Registrován: 06.12.2016 21:45
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zao » 10.01.2019 11:18

Jo a pokud mas drv8825 a vsechny jumpery na miste tak mikrokujes 32 a ne 16
  • 0

zao
 
Příspěvky: 126
Registrován: 06.12.2016 21:45
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 10.01.2019 12:00

zao píše:Jo a pokud mas drv8825 a vsechny jumpery na miste tak mikrokujes 32 a ne 16


to máš pravdu, ale zrovna v téhle konstelaci HW ten řádek ve FW nemá vůbec žádný vliv na krokování :D

Havrankh píše:ještě bych se rád ujistil, že mám správně nastaveno toto v Configu:
#define MICROSTEP_MODES {16,16,16,16,16} // [1,2,4,8,16]


Tohle má vliv na funkci pouze v případě řízených driverů z FW, ve tvém případě bude zásadní řádek v Configuration.h:

#define DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT {200, 200, 800, 266} //X,Y,Z,E

který definuje počet kroků na 1mm. U os X/Y/Z je to dáno definovaným převodem, to bych jen spočítal a neřešil, ale u E je to potřeba určitě dokalibrovat (Uvedené hodnoty 200, 200, 800, 266 nejsou pro tvou tiskárnu, nevím jaké tam máš převody).
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3603
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 101
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod djgas » 10.01.2019 12:56

Diky za tip,se spinacem to asi zkusím krokovani mám nastavené dobre ,ujede to vždy o nějakých 0,05mm proste málo
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 25
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod MagnaWoX » 13.01.2019 18:14

Ahoj, rád bych poprosil o radu zkušenější, ohledně kvality tisku, tiskárna je zkalibrovaná. Materiál PETG Gembird, teplota 240°C/75°C. Díky všem

https://imgur.com/wcpXEKl

https://imgur.com/iCKsvD7

https://imgur.com/Wxl02nH

https://imgur.com/QlbbrxR

https://imgur.com/1vl388Y
  • 0

MagnaWoX
 
Příspěvky: 11
Registrován: 14.12.2018 10:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 13.01.2019 19:26

Vypadá to vcelku OK (základní parametry máš nastavené nyslím dobře), až na těch pár míst:
- v jedné vrstvě kus pod vrchem byla chvilku přicpaná tryska nebo zlobil extruder.
- na jedné straně jsou na povrchu místy výstupky, odhaduju, že se ti lepil materiál na trysku a v těchle místech se vždycky uvolnil "bobek".
Řešení neporadím, těch možností je spousta, může pomoct změna rychlosti, nová lepší tryska, může to být materiálem. Nejlíp sledovat během tisku co se děje.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 232
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod MagnaWoX » 14.01.2019 18:19

Dnes jsem chtěl tisknout, ale dostal jsem se maximálně ke třetí vrstvě. Velký problém je už první vrstva, většinou se to vůbec nechytne a když už jo, tak u další vrstvy se začne místy nabalovat materiál na trysku a potom se to utrhne. Tisknu na sklo, zkoušel jsem lepidlo, lak na vlasy, mám i ultrabase podložku a nedrží to na ničem. Čím to je, že se materiál chytá na trysku?
  • 0

MagnaWoX
 
Příspěvky: 11
Registrován: 14.12.2018 10:59
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 15.01.2019 04:00

Těžko říct, když neuvedeš co to je za materiál a jaké máš parametry tisku...
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 1.1.x), ANYCUBIC "anikubík" Kossel Linear Plus (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1602
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod MagnaWoX » 15.01.2019 04:50

To jsem psal nahoře, materiál PETG, teplota 245°C/75°C. První vrstvu jedu 10mm/s, ostatní 55mm/s. Retrakce 0.8mm rychlostí 35mm/s. Slicer SIMPLIFY3D.
  • 0

MagnaWoX
 
Příspěvky: 11
Registrován: 14.12.2018 10:59
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron