Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 28.09.2018 14:42

Pokud ta kostka nema aspon 50x50x50mm, tak uber teplotu, nestaci to chladnout a previsy nestihaji chladnout/tuhnout a uz vubec ne v miste, kde zacina a konci perimetr. Navic 240°C je na ABS ND zdytecne moc.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3489
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 101
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 25.11.2018 10:47

Porad se potykam s "blobama" na vytiskach, pokud tryska nekam prejizdi (viz. foto.) pri tisku PETG Spectrum (prvni vrstva 248st, dalsi pak 235st, podlozka natopena na 75 - ta asi mit vliv nebude :) Tryska 0,4mm, vrstva 0,2mm.

Rozmerove vytisky sedi (zkousel jsem nekolik kosticek i kolecek). U objektu, kde se neprejizdi, je vse ok a vytisky jsou hezke.

Zkousel jsem ladit retrakce. Predni kridlo formule je tisknuto s retrakci 0,5 (viz. nastaveni "retrakce_mensi"), to co je videt na tiskarne, je s retrakci 3,5 (viz. nastaveni "retrakce_vetsi"). Dela to ale porad. Pri prejezdu trysky z jedne strany vytisku na druhou (viz. to co je na fotce jeste na tiskarne) i pres retrakci tece z trysky material, ktery pak dela ty bloby.

Ty retrakce jsou ale "blby" pri tisku prvni vrstvy s malyma objektama - dokaze to utrhnout tu prvni vrstvu. Je to sice resitelny ze pro prvnich X vrstev retrakce zakazu, ale ten material porad vyteka a nekde se proste napatla/uvolni.

Predni kridlo jsem zkousel tisknou s ukoncenim extruze 5mm predem, ale stejne to nevypada hezky. Zkousel jsem i snizit teplutu na 230 ale bez efektu (co ze jso hrbolky na spodni strane kridla je odlamanyma podporama, na kterych to bylo tisknuto).

To ze na konci tisku vyteka filament porad z trysky a pri vytazeni Z po vytisku nahoru udelat to co je videt na fotce je uz jen "detail". Na to jsem zkousel v endscriptu prikaz:

Kód: Vybrat vše
{IF_EXT0}G1 E-4; reduce filament pressure


Ale je to porad stejny :/
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 74
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 25.11.2018 17:06

Jeste tu mam ted posledni vytisk. Objekty jsou 2 a mezi byla pri tisku mezera cca 3mm. Presto je na obouch objektet videt (ac hodne male) "bloby" - tak jak mezi objekty prejizdela tryska. Nastaveni jsem zkusil jak jsem posilal s tou vetsi retrakci + 5mm pred koncem konec extruze.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 74
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 25.11.2018 18:48

Pokud ti to i přes velkou retrakci a coasting moc teče při přesunech, zkusil jsi jít dolů s teplotou?
235 sice není moc (Žluté PETG Spectrum tisknu na podobnou teplotu), ale co když ti o kus kecá termistor.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 204
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Frankx » 28.11.2018 12:00

Ahoj,
snažím se tisknout PETG (DD) a na všech trochu větších výtiscích se mi rozpouští plast na podložce (viz foto).
Od nějakého druhého milimetru je vše v pořádku a v rozměrech. Tisknu 235°C, bed 90°C, speed 30mm/s, první dvě vrstvy 10mm/s a 225°C, po dvou vrstvách zapínám fan na 50%. Z offset mám nastaven na 0,2mm. Tisknu na hliníkovou podložku, ze které po schladnutí jde krásně dolů.
Poradíte čím se toho defektu zbavit? Napadlo mě snížit teplotu a použít pásku / fólii, aby výtisk držel, ale nemám zkušenost.
Díky.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frankx
 
Příspěvky: 7
Registrován: 26.11.2018 08:00
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 28.11.2018 12:11

Rekl bych, ze se ti nic nerozpousti, ale mas 1. vrstvu moc nizko a jeste treba ti to dava moc filamentu. Nizka 1. vrstva se projevi jejim rozplacnutim a nadmerne davkovani dalsich plnych vrstev se proste vytlacu take bokem a "vystrili" se ti to az u vrstev, kde je nejakej mensi infil, kde uz se to rozleje uvnitr objektu. Sedi ti vnejsi rozmer vytisku s modelem v miste, kde uz model vypada ok?
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3489
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 101
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Frankx » 28.11.2018 12:44

Díky za odpověď! Vnější rozměr nad těmi 2mm zespodu už rozměrově sedí a i kvalita je dobrá. U větších výtisků se mi stává, že hned nad tím rozplácnutým začátkem je vnější rozměr menší, jakoby se ten plast slil dolů, ale výš už je to zase všechno v pořádku a v rozměrech.
  • 0

Frankx
 
Příspěvky: 7
Registrován: 26.11.2018 08:00
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod lubosh » 28.11.2018 12:45

creagel píše:Porad se potykam s "blobama" na vytiskach


Retrakci nastav na 1 mm minimálně, můžeš pak zkusit až 1,5 (pokud máš direkt, na bowdenu to může být i 5 mm).
Rychlost retrakce na 50 mm/s.
Rychlost přesunu trysky na 200 mm/s (pokud umí tiskárna více, tak klidně).
Coast at end na 0


A dej vědět, jestli je to lepší/horší.
Pokud ne, tak sniž teplotu. PET jedu na 240° C a 70°C HB, je to "skoro" čisté.
Nicméně červené PET od Devilu tahá vlasce jako blázen, a černé PET Mladeč na stejné nastavení vůbec.
  • 0

lubosh
 
Příspěvky: 768
Registrován: 19.11.2014 16:42
Bydliště: Praha 10
Reputation: 7
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod lubosh » 28.11.2018 12:49

Frankx píše:Díky za odpověď! Vnější rozměr nad těmi 2mm zespodu už rozměrově sedí a i kvalita je dobrá. U větších výtisků se mi stává, že hned nad tím rozplácnutým začátkem je vnější rozměr menší, jakoby se ten plast slil dolů, ale výš už je to zase všechno v pořádku a v rozměrech.


Vypadá to na vůle matic na závitovkách. Po zahoumování na 0,0,0 se to nadzvedne na 0,2 (první vrstva) ale realita je jiná (srovná se ta vůle). Pak už to jede normálně. Dej do G-kodu na začátek tisku nadzvednutí Z o 0,1 mm (nebo Z axis ofset), a uvidíme.
  • 0

lubosh
 
Příspěvky: 768
Registrován: 19.11.2014 16:42
Bydliště: Praha 10
Reputation: 7
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Frankx » 03.12.2018 07:13

Zkusil jsem tři další výtisky, nakonec jsem to zvedl o 0,2mm a výsledek je kvalitní. První vrstva je pořád širší, ale už jenom ta jediná, tak si ještě zkusím pohrát s "Initial Layer Line Width". Díky za radu!
  • 0

Frankx
 
Příspěvky: 7
Registrován: 26.11.2018 08:00
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Havrankh » 09.12.2018 19:01

Ahoj,

mám problém s tiskem kruhů. Tiskárnu mám vyladěnou tak, že počty kroků opravdu odpovídají vzdálenosti a zároveň jsem si jistý, že mám řemeny dostatečně utáhlé. Stejně tak už jsem zkoušel i různé kvality STL.
Problém je ten, že kruhové objekty se tisknou spíše jako čtverce se zaoblenými rohy, které mají navíc na osách X a Y špatný rozměr, původně zamýšlený rozměr sedí jen na diagonále.
Dříve jsem používal Repetier_RII_91_V8_full_GLCD_JRC, tam problém s kruhy nikdy nebyl.
Nyní používám Marlin 1.1.8 a nevím už kde hledat příčinu, nafoukl jsem buffery, zvětšil jsem DEFAULT_MINSEGMENTTIME na 50000 apod.
Používám Repetier V2.1.3 a Slic3r 1.3.1.-dev.

Díky za každou radu.
+ když tisknu kostku, tak mi rozměry na osách sedí.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Havrankh
 
Příspěvky: 29
Registrován: 09.10.2016 21:18
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zemciko » 10.12.2018 10:05

Jsi si jistý těmi řemeny "Šišoid" místo kruhu dělaly právě povolené řemeny případně poškozené řemeny (oholené zuby u moc utažených řemenů). Další potvrzení toho úkazu je pokud je toi výraznější u větších poosuvů kdy je setrvačnost hlavy/stolku vyšší.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1159
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Havrankh » 10.12.2018 10:11

Řemen na Y je našponovaný více, než byl v době, kdy jsem jel na Repetieru a na X jsem utáhl tak, že mi to drtí tištěnou řemeničku na druhé straně od motoru. Mám tam i napínáky řemenů, dělal jsem pokusy, kdy jsem ty napínáky sundal/nandal výsledek stejný. Co se týče setrvačnosti, tak tady úplně nevím jak to poznat/řešit, každopádně čím větší kruh, tím lepší.
Pořád bych spíš hledal řešení v kódu.
  • 0

Havrankh
 
Příspěvky: 29
Registrován: 09.10.2016 21:18
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Kolouš » 10.12.2018 12:09

U těch šišek se ještě podívej na odpor stolku v ose Y (když sudnáš řemen). Pokud nemáš tyče úplně rovnoběžné nebo ve správné vzdálenosti od sebe, tak motoru chvilku trvá než to přepere. Jestli chceš odpoledne ti sem můžu dát model takovýho udělátka co jsem použil na vyrovnání tyčí.
  • 0

Kolouš
 
Příspěvky: 137
Registrován: 20.11.2015 17:23
Bydliště: Kaiserslautern
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Havrankh » 10.12.2018 12:53

Stolek jsem komplet předělával a tam problém s pojezdem není.
  • 0

Havrankh
 
Příspěvky: 29
Registrován: 09.10.2016 21:18
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků