Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 30.05.2018 20:52

Přidej víc materiálu do výplně (a zdá se mi že je ho málo i na horní ploše, nejen ve výplni).
Použij jinou výplň než rectilinear (ať se netiskne výplň do vzduchu).
Zkus snížit teplotu na 240°C případně zpomal (ať se to tak netrhá).
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 162
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod medapeta » 30.05.2018 22:04

Tisknout hned díly není nejlepší nápad. Začni kalibrací extruderu a tiskem lodiček a bůrů.
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod djgas » 08.08.2018 10:38

Také bych poprosil o radu, je to tisk z mé první tiskárny, docela se potýkám s problémy.
Testovací kostka 2éx20mm dopadla pekně s jen jedna strana měla odchylku 0,15mm.
Testovací loď ovšem hrůza, ve špičce se mi začaly oddělovat vrstvy a zvedala se,takže při dalších vrstvách narážela tryska do vytvrdlé vrsty,že to cloumalo s celým stolkem.....viz foto.
tryska 0,4mm, vrstva 0,25mm, PLA Gembird, 220st.tryska, 65st.stolek.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
djgas
 
Příspěvky: 20
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Otomar » 08.08.2018 10:42

Špatné chlazení. Používáš ofuk?
  • 0

Customized REBEL II & direct HEVO
Otomar
 
Příspěvky: 581
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod djgas » 08.08.2018 10:45

JJ používám kolem Hotendu ten kruhový od 2.vrstvy
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 20
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod medapeta » 08.08.2018 12:10

  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod djgas » 08.08.2018 16:03

Díky za odkaz ale pak tady to forum ani nemusí být.....
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 20
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod djgas » 08.08.2018 16:05

ObrázekObrázek

Už lepší až na ten Komin a to teda nevím
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 20
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod medapeta » 08.08.2018 16:33

Kam by se dávaly ty odkazy ? To co řešíš tu bylo tisíckrát řešené, a ten odkaz je nejrychlejší způsob jak se dobrat uspokojivého výsledku když už tazatel neumí hledat sám. Krom toho, mám pocit že ti to pomohlo...
  • 0

Dobroser = člověk, který se snaží obohatit společnost zdánlivým konáním dobra.
Nemám rád dobrosery, zvášť ty z pod Tater, kterých se na českých diskusních forech vyrojilo jak masařek na kravinci .
medapeta
 
Příspěvky: 1456
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 4
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod djgas » 08.08.2018 17:24

Takže teď bych si měl pohrát ještě s hodnotou retract a wipe....?pak mám ještě na začátku vrstvy více materiálu to nevím kde se upravuje...?
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 20
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 08.08.2018 17:51

Extra lenght after retract koľko maš?
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 324
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Georrge » 08.08.2018 21:31

Snížil jsi teplotu? 220 mi na takový objekt přijde zbytečně moc, to bych tiskl tak maximálně na 200... a u komínu zpomalit, tedy někde nastavit zpomalení při krátkém času vrstvy (podle sliceru).
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 139
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod djgas » 08.08.2018 21:41

Snížil jsem na 210,zkusim se na to zpomalení podívat,zajímavé je ze na předchozím pokusu vše bylo na prd ale Komin dobrý
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 20
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod horamil » 09.08.2018 15:17

I Průša se někdy utne.
večer jsem tiskl na MK3 řetěz pro kabel https://www.thingiverse.com/thing:193948

V základním nastavení PrusaControl materiál PET-G teplota HE 230, HB 85, vrstva 0.2, tryska 0.4
ofuk nastaven automaticky (125 nevím čeho, otáčky se naoko s přibývajícími vrstvami snižují), ale pokaždé se ve 2mm silné stěně kolmé na podložku začaly dít divné věci

odtrhávalo se to od podložky při použití límce se to kroutilo a nechtělo to dělat převis ve spodním rádiusu .

Laboroval jsem tedy a zkoušel, řešení jsem našel vetilátor na plno (255 nevím čeho) po celou dobu tisku

tisk-PETG.jpg


dále jsem nevědomky přišel na poznatek že při nižších otáčkách ventilátoru se na hranách objevuje ... myslím že se tomu říká echo ... hrana se promítá několikrát za sebou do stěny a pak mizí. Při vyšších otáčkách ventilátoru není echo tak viditelné.

Napadlo mne zda na echo nemá vliv gyroskopický jev rotující vrtule ventilátoru, to jest když exrtudér zatáčí tak se pere s gyroskopickou silou ventilátoru což by mohlo mít za důsledek ono popsané echo.

Nezkoušeli jste někdo namontovat ventilátory souose s osou Z?
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
horamil
 
Příspěvky: 32
Registrován: 25.07.2018 22:03
Bydliště: Neratovice
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 09.08.2018 16:03

255 je 8bit číslo vlastne hodnota PWM. Včera som tlačil večšiu krabičku 6 a pol hodiny tlače PETG DD a bez problemov. ventilator nepoužívam IBA ked tlačim male veci , aku rýchlosť používaš a od koho PETG?
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 324
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků