Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 03.04.2018 21:09

Pomohlo?
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 324
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod DavidS » 04.04.2018 11:59

nene..
  • 0

DavidS
 
Příspěvky: 74
Registrován: 27.02.2018 11:23
Bydliště: Brno
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zemciko » 04.04.2018 12:36

Na těch fotkách to vypadá že to dělá až po nějaké době tisku. "Nepřicpává" se ti HE?
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1145
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod DavidS » 04.04.2018 13:31

No nevim jak to poznam okem to vypada ze to proste obcas neda material ale ze by se to vzdycky na vterinku ucpalp a pak hned jelo? To se mi taky nechce verit
  • 0

DavidS
 
Příspěvky: 74
Registrován: 27.02.2018 11:23
Bydliště: Brno
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod OK1UGA » 04.04.2018 15:39

Mě to podobné věci dělalo když se mi uvolnila matice posuvu Z takže se mohla verikálně o desetinky mm pohybovat. Zkus na pravé i levé staně chytnout posuv Z a zahrkat s ním silou nahoru a dolu. Pokud tam ucítíš vůli (hrknutí) je to ono. Pokud ne hledej jinde.

Martin.

DavidS píše:No nevim jak to poznam okem to vypada ze to proste obcas neda material ale ze by se to vzdycky na vterinku ucpalp a pak hned jelo? To se mi taky nechce verit
  • 0

OK1UGA
 
Příspěvky: 54
Registrován: 24.06.2015 20:19
Bydliště: Rychnov n/Kn nebo Liberec
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod DavidS » 04.04.2018 17:53

Ahoj vlevo se to pohne malicko desetinka dve urcite jak rikas a vpravo je to celkem hardcore viz foto nevis jak to opravit?
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
DavidS
 
Příspěvky: 74
Registrován: 27.02.2018 11:23
Bydliště: Brno
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod OK1UGA » 04.04.2018 20:30

Svoje řešení tohoto problému jsem popsal zde: http://ok1uga.nagano.cz/3d_modi.htm . Příspěvky z 4.1.2017 a 29.3.2017. Nevýhoda mého řešení je v tom, že mezi vnitřním a vnějším závitem je málo materiálu a šroub velmi snadno praskne při dotažení. Ale při troše opatrnosti to jde.

Martin.

DavidS píše:Ahoj vlevo se to pohne malicko desetinka dve urcite jak rikas a vpravo je to celkem hardcore viz foto nevis jak to opravit?
  • 0

OK1UGA
 
Příspěvky: 54
Registrován: 24.06.2015 20:19
Bydliště: Rychnov n/Kn nebo Liberec
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zemciko » 05.04.2018 08:37

DavidS píše:No nevim jak to poznam okem to vypada ze to proste obcas neda material ale ze by se to vzdycky na vterinku ucpalp a pak hned jelo? To se mi taky nechce verit

On se nemusí ucpat úplně. Dokáže pak materiál protlačit, ale "se zpožděním" tj pokud tlačí kontinuálně tak funguje, ale jakmi přeruší tisk tak pak chvíli trvá než protlačí další plast.
Typicky pokud je špatně nastavené chlazení/větrák HE a natavený plast je moc daleko v trubičce..
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1145
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 05.04.2018 12:31

Rebel píše:deformace spodku je pomalym/rozdilnym chladnutim do cca 10mm nad BEDem (tedy objekt je vyrazne ohrivan do cca teto vysky i podlozkou) a tim i jinou dobou smrstovani materialu. Vytiskni 2 vedle sebe a nebo bez z teplotou filamentu na podstatne nizsi teplotu, podle me to muzes mimo 1. vrstvy klidne tisknout na 210-215°C.


Také jsem teď na problém s deformací ABS při chladnutí narazil (navíc nepravidelnou - z jedné strany kruhu více, z druhé méně) a překvapivě pomohlo jít hodně dolů s teplotou podložky (vše ostatní je totožné, stejný gcode soubor, jen jsem snížil teplotu přímo na panelu tiskárny). Přilnavost je OK, tisknu na Kores.
1.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
tomast
 
Příspěvky: 162
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod rambo » 19.04.2018 18:44

Snažím se vytisknou ozubené kolečko z PETG DD, kdy profily mám tady od Rebela a přední strana je úplně krásna a zadní je hnus a zuby dole jsou strašně "rosypané" do půlky výšky zubů, tisknu ho na výšku vrstvy 0.1mm. Nevíte náhodou kde by mohla být chyba?
Viz fotky: https://photos.app.goo.gl/EHzVqNHZyEnErjPK2 kolečko je dost malé.

Model:
ozub.stl
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
rambo
 
Příspěvky: 76
Images: 2
Registrován: 28.08.2017 10:27
Bydliště: Ostrava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 19.04.2018 18:49

špatné chlazení - foukáš pouze zpředu
zkus tisknout více koleček najednou dál od sebe
  • 0

Rebel II V33 (Marlin 1.1.x), Original Prusa i3 MK2.5 - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75, Original Prusa i3 MK3 - služební
Slic3r PE, Simplify3D, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1502
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod rambo » 19.04.2018 18:56

áha, já tam teda mám ten "skoro kruhový" chladič, ale je fakt že tam ze zadních otvoru je menší průtok.
Určitě zkusím. Díky za radu.
  • 0

rambo
 
Příspěvky: 76
Images: 2
Registrován: 28.08.2017 10:27
Bydliště: Ostrava
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 19.04.2018 20:22

alebo to musis tlačiť na fest pomaly 20mms, toto je fest malička vec a vytlačim to v pohodičke a jednu vec akurat na 20mms ale neviem možno menej, nastavim na LCD 25% rychlosť.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 324
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 19.04.2018 20:25

foto
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
boraicho
 
Příspěvky: 324
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Jakub1 » 30.05.2018 20:42

Zdravím,
s 3d tlačiarnou mam len prve skusenosti a tlač kalibračnej kocky dopadol celkom v poho ked neberem to uvahy trocha drsne steny,s čím mam ale problem je vypln,vždy v rohoch sa vypln neprichyti a vznika diera čo ma v konečnom dôsledku za nasledok krehkosť vytlačku,vedeli by ste ma nasmerovať kde by mohol byť problem ? (o probleme medzi stoličkou a monitorom viem :wink: ) tlačim ABS ale značku neviem tu mu pribalil k tlačiarni,teploty 250/100

Obrázek

https://ibb.co/mFBy3J
  • 0

Jakub1
 
Příspěvky: 1
Registrován: 27.12.2017 15:50
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků