Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod krtecek » 23.04.2020 19:15

tak první tiskl z PLA od Mladče OK, druhý už jsem na tom samém (jiný výrobce, print with smile, měl jsem i dříve a bez problémů, Mladeč zkusím zase ráno), zkusím pročistit trysku a kdyžtak ty bondtech kolečka úplně vyměním...
  • 0

krtecek
 
Příspěvky: 56
Registrován: 12.08.2018 14:25
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod krtecek » 24.04.2020 13:44

tak jsem zksuil zase mladeč a první vrstva děravá ale srovnalo se to, vypadá to, že ten print with smile bude nějaký divný a obrušuje se do těch koleček, jdu si hrát s přítlakem, zkusím povolit aby se neobrušoval...
  • 0

krtecek
 
Příspěvky: 56
Registrován: 12.08.2018 14:25
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod krtecek » 24.04.2020 15:30

tak povolení byla špatná cesta, tak utahuji, to vypadá už lépe.... :-)
  • 0

krtecek
 
Příspěvky: 56
Registrován: 12.08.2018 14:25
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod juliusvla » 25.04.2020 07:09

Zkus trochu vyšší první vrstvu. Prostě jsem dal doraz cca 0,1 až 0,2 výše. Vzhledem k nerovnosti podložky při ohřátí se to osvědčilo .
  • 0

juliusvla
 
Příspěvky: 150
Registrován: 10.11.2016 23:42
Bydliště: Plzeň
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 25.04.2020 09:14

Občasná nedostatečná extruze v celém objemu tisku určitě nesouvisí s výškou první vrstvy.
Jediné, co by se mohlo stát, že tryska bude při první vrstvě moc nízko (bude lízat podložku) podávaný objem materiálu se nikam nevytlačí a extruder začne prokluzovat a obrušovat strunu. Ale to by bylo vidět hned při tisku té první vrstvy, že je místy tenká jen pár setin a úplně průhledná.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 413
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod krtecek » 25.04.2020 09:51

první vrstvu mám dobrou, to měnit rozhodně nechci, přitažení pomohlo, tisk je téměř bez vad, ještě zkusím trošku dotáhnout a uvidíme... ono jsem kvůli TPU změnil přítlak a asi jsem vrátil zpět špatně a obrousil strunu a zaprasil se...
  • 0

krtecek
 
Příspěvky: 56
Registrován: 12.08.2018 14:25
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod PaulT » 10.07.2020 07:18

Zdravím chtěl bych požádat o radu. Vrchní vrstva mi začala dělat toto (viz obr. ) První vrstva krásná,v průběhu tisku ok infil také. Znak škoda je ASA (240 C ,vrstva 0,18), dal jsem tedy PLA a tam to dělá také. Díky

B23D8671-D42A-4D19-9096-FAA381A9B515.jpeg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
PaulT
 
Příspěvky: 2
Registrován: 06.07.2020 18:03
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zemciko » 10.07.2020 10:57

Málo horních vrstev? Pokud je tam řídká výplň tak na horních vrstvách jede vlastně mosty a pokud nemá vhodnou délku mostu pelotu a rechlost tisku tak se mu trhají. Dá se to odstranit tím, že se dá víc horních vrstev nebo upraví hustot výpně pod horními vrstvami či teplota a rychlost tisku/přísunu materiálu na těch "mostech".
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1478
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod PaulT » 10.07.2020 13:10

Diky za odpoved
Horní vrstvy 4, infill 25%. To by mohlo být dostačující ale dělá to tuhle paseku.
  • 0

PaulT
 
Příspěvky: 2
Registrován: 06.07.2020 18:03
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 10.07.2020 13:20

Při vrstvě 0.18 jsou 4 horní vrstvy určitě u tak malé plochy málo a ubral bych teplotu, pokud to lze.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, MeCretor2 - improved, Anycubic Photon ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3871
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 108
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zemciko » 10.07.2020 17:30

Taky se podívej jak máš nastavenou extruzi mostů a jestli ti slicer korektně detekuje první vrstvu nad výplní jako mosty.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1478
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Frankx » 28.10.2020 14:16

Ahoj, prosím o radu s nastavením extruze. Když tisknu jednoduché tisky jako třeba testovací kostku, vše je bez problému. V případě složitějších tisků mi ale vždycky uprostřed tisku začne přeskakovat extruder. Podařilo se mi to nasimulovat na testovacím tisku pro nastavení extruderu (dva sloupce na podložce) a extruder vždy začne přeskakovat ve stejném momentě.

Tisknu 0.6mm tryskou PETG, 230°C, podložka sklo 80°C první vrstva, pak 70°C. Nastavení retrakcí nemá vliv (zkoušel jsem od 0 do 3mm a extruder přeskakuje vždy ve stejném místě). Jakmile filament silou vytáhnu a odcvaknu konec, můžu ho vložit bez problému zpátky, klidně zase pustit tisk a vše zase nějakou dobu jede. Už jsem postupně povyměňoval heat break, heat block i trysku. Stále stejný problém.

IMG_5334.jpg
IMG_5333.jpg


Díky za každou radu :-)
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Frankx
 
Příspěvky: 16
Registrován: 26.11.2018 08:00
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Otomar » 28.10.2020 15:58

Prohřívá se ti příliš vysoko filament.Větrák hotendu funguje? Heat break s nebo bez teflonu?
  • 0

Customized REBEL II & direct HEVO & Custom Pinky Bear project & Neje 30W laser engraver
Otomar
 
Příspěvky: 622
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Frankx » 28.10.2020 16:33

Tiskárna je Hictop i3, heat break je bez teflonu, větrák hotendu funguje, mezi heatbreakem a chladičem (na kterém je větrák hotendu) jsem dal trochu teplovodivé pasty. Větrák hotendu je nicméně původní tak je možné, že už "odchází"...
  • 0

Frankx
 
Příspěvky: 16
Registrován: 26.11.2018 08:00
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 03.12.2020 10:56

Na hranatých vytlačkoch sa mi takto rohy vytlačaju von ako na obrazku
Vie niekto ktorý parameter nastaviť aby sa to aspoň zmiernilo? Vďaka.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
boraicho
 
Příspěvky: 379
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků