Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod miro53 » 14.12.2021 09:31

Ahojte,
chcem sa spýtať čo môže spôsobovať takéto chyby. Materiál je ASA 275 , teploty 225/70° Predtým som rovnakých výtlačkov spravil už niekoľko, za rovnakých podmienok, na rovnakej tlačiarni s rovnakým filamentom, všetky boli bez problému a dnes ráno sa stalo toto. Už počas tlače steny robilo dobré, ale vnútornú výplň miestami vynechávalo a robilo žmolky, ani vrchná stena to už neprekryla.

Ďakujem za odpovede
  • 0

Přílohy
IMG_20211214_073636,2.jpg
IMG_20211214_073533,2.jpg
IMG_20211214_073705,2.jpg
miro53
 
Příspěvky: 2
Registrován: 13.12.2021 12:27
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 03.02.2022 21:11

Čaute.
Prosím Vás, vedel by mi niekto opraviť tento model?
V repetieri alebo v prusaslicery to nerobi dobroty.
tryska je 0,5 a bolo by fajn keby to dieru robilo v celku aby to nebolo take rozbité.
  • 0

Přílohy
64549884hgdg.png
01modle12c.png
12_cm_iron.stl
(36.9 KiB) Zobrazeno 6919 krát
boraicho
 
Příspěvky: 385
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod lubos » 03.02.2022 21:31

Co 0.4 mm tryska s 0.5 to opravdu dělá bordel, nebo v tom místě model trochu rozšířit.
  • 0

lubos
 
Příspěvky: 161
Registrován: 03.02.2014 14:59
Bydliště: Úvaly
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 03.02.2022 22:35

aj s 0,4 to robi trochu bordel v prusa sliceri. posielam screen.
Použivam 0,5 trysku a nechce sa mi ju meniť za 0,4
ten model nieje môj. V mojich modeloch si vždy rozmery prisposobujem k tryske. Takže som nikdy nemal s tlačou problem. A nikdy som neriešil opravy modelov. toto je model z thingverse.
Ak by to vedel niekto rozššíriť, bolo by to fajn. vdaka.
  • 0

Přílohy
272282376_4613076565485815_8080992704752751997_n.png
boraicho
 
Příspěvky: 385
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod krtecek » 03.02.2022 22:57

Máš zaple hlídání tenkých stěn? By mohlo vyřešit...
  • 0

krtecek
 
Příspěvky: 57
Registrován: 12.08.2018 14:25
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod lubos » 03.02.2022 23:42

teď jsem si s tím zkoušel hrát a naopak se mi ten artefak ukázal při zapnutí detekce tenkých stěn 0,5 tryska otestována 0,2 a 0,3 vrstva, prusaslicer 2.4.0
  • 0

lubos
 
Příspěvky: 161
Registrován: 03.02.2014 14:59
Bydliště: Úvaly
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod tomast » 04.02.2022 02:07

V S3D s default šířkou pro trysku 0,4 (šířka stopy 0,48mm) to funguje bez problémů, díra je obkroužená čistě (kruh + oblouk) ve všech vrstvách.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 424
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 04.02.2022 06:27

V PrusaSlicer 2.4.0 x64 to slicuje správně vyzkoušeno s tryskou 0.4 i 0.6.
Bez artefaktů.

Profil MK3S vrstva 0.2

tryska 0.4
ob1.png



tryska 0.6
ob2.png
  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1815
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 07.02.2022 10:27

Vdaka, ked som vypol funkciu, thin walls tak to vyslicovalo dobre. Dakujem.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 385
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 15.04.2022 18:39

Ozivil jsem sCube a zacinam ladit. Prikladam, jak aktualne vypada kalibracni XYZ kostka (nic moc, vim).
Mam jeste nejaky drobny problem s osou Z (proto ta horni pulka kostky nema spojite vrstvy).

S cim bych potreboval poradit, jsou ty sikme "duchy", co jsou na testovaci kostce videt na vsech stranach. Nepripada mi to jako klasicky ghosting. Neni to v mistech, kde se meni vrstva (ta se dela vlevo v rohu osy x). Dela to i na protejsi strane "X" i na protejsi strane "Y". Zatim jsem zkousel 3 kosticky, pokazde uplne totozne. A vzdy to zacne delat tam, kde zacina pismeno "X". Moc mi nejde do hlavy, proc to dela i na te strane s pismenem "Y" - kdyby to byl klasicky ghosting, tak bych pochopil, ze na te strane s "Y" to bude kopirovat to "Y". Ale ty "vlnky" jsou kolem dokola cele kosticky.

btw: extruder jsem kalibroval

cube_x.jpg


cube_y.jpg


cube_x_zezadu.jpg
  • 0

creagel
 
Příspěvky: 142
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Otomar » 18.04.2022 17:24

Vypadá to hrozně...co si budem...ty artefakty jsou to poslední, co bych zkoušel odstranit. Vypadá to podextrudované a klidně bych i řekl, že Ti litá teplota podložky.
Dodej víc infa o driverech (hodně tiskových artefaktů záleží na driverech) a klidně i graf teplot v průběhu tisku.
  • 0

Customized REBEL II, direct HEVO, sCube, Voron Trident, Voron0.1, Custom Pinky Bear project & Neje 30W laser engraver
Otomar
 
Příspěvky: 633
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 19.04.2022 10:00

Jop, vypada to dost hrozne - dostavel jsem scube s TMC220(Fysetc UART variatna) + Fysetc F6 a cely nateseny hodil tisk kalibracni kostky a poprade jsem dost zklamany - prvni tisky z rebela II vyadaly odost lepe.

Je to PETG tisknute pri 235st, podlozka 75st (stejny profil, co pouzivam na Rebel 2). Udelal jsem autocalibraci PID. Podlozka teplotu drzi slusne - graf teda nemam , jen co koukam "na oci". Na HE ale teplota kolisa pomerne dost (toho jsem si predtim nevsiml). Tisku 1 perimetr tryskou 0.4mm

Konfigurace Marlin 2 vicemene to, co to je uvedeno u scube.

S tim podextrudovanim jsem si to myslel taky. Zkusim kosticku s rucnim navysenim extruze a uvidim. Kalibraci extruderu jsem delal pred finalnim osazeni na tiskarnu - udelam projistotu jeste jednou, jestli se hodnoty neprepsaly.
  • 0

creagel
 
Příspěvky: 142
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 23.04.2022 13:02

Asi se pri pokusech s Marlinem vyresetovala EEPROM a nezustalo nastaveni kroku extruderu. Doladil jsem to (opravdu extruder daval malo). Poladil jsem i osu Z, takze jezdi plynule - vodici tyce meli lehouckou sbihavost na horni strane, takze to tam pak blbe jezdilo.

Na ose X jsem jeste dotahnul lehce remen.

Tisk o trosku lepsi, ale ty artefakty tam zustavaji. Rozmerove kosticka sedi (jako X/Y, tak tloustka steny). Artefakty jsou na vsech stranach kostky.

Na extruder mam pouzit DRV8825. Na Ose X/Y TMC2208. Stealchop zapnuty. Akcerelace max. 600.

Teplota bedu i hotendu je stala a nekolisa.

cube_x.jpg


Příloha cube_y.jpg je dlouhodobě nedostupná.
  • 0

Přílohy
cube_y.jpg
creagel
 
Příspěvky: 142
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 23.04.2022 15:27

Urcite dej na extruter jinej driver, nez DRV8825, klidne A4988.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Nevyzkoušíš = nevíš - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, MeCretor2-upravený, Anycubic Photon, RR1, RR400M ! Pro STL přílohy použij čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3894
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK.......není Hong Kong :D
Reputation: 108
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 23.04.2022 16:59

Aktualne na zkousku jiny driver nemam. Na Rebel II mam taky DRV8825 a tiskne paradne. Objednam s dalsima vecma a vyzkousim. Co je za zadrhel s ti DRV8825? Takhle blbe by asi tisknout na scube asi nemel,ne? :)
  • 0

creagel
 
Příspěvky: 142
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník