Vady na modelech a jejich řešení

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod gazy11 » 03.12.2020 13:35

boraicho píše:Na hranatých vytlačkoch sa mi takto rohy vytlačaju von ako na obrazku
Vie niekto ktorý parameter nastaviť aby sa to aspoň zmiernilo? Vďaka.



viewtopic.php?f=15&t=3063
  • 0

Martin
gazy11
 
Příspěvky: 67
Registrován: 22.05.2017 06:39
Bydliště: Teplice
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod straciam » 03.12.2020 18:48

boraicho píše:Na hranatých vytlačkoch sa mi takto rohy vytlačaju von ako na obrazku
Vie niekto ktorý parameter nastaviť aby sa to aspoň zmiernilo? Vďaka.


jerk a akceleraciu..
bud bude robit pekne rohy a duchov alebo nebude robit duchov ale gulate rohy.. treba najst vhodne nastavenie aby bolo minimalizovanie duchov a co najostrejsie rohy.
  • 0

Ins-piration: No pass, no problem.
Rebel II s hiwin vedeniami.
straciam
 
Příspěvky: 107
Registrován: 08.11.2015 21:04
Bydliště: Podbrezova, SR
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zemciko » 03.12.2020 21:10

To že to v rozích "vyleze ven" znamená že tam dává moc materiálu. Tohle jednak dokáže regulovat už slicer (v ostrých rozích materiálu dá méně) a druhak to může být dáno i nepřesným dávkováním materiálu během tisku (což zase může mít hodně příčin) od příliš velké rychlosti tisku přes vyšší teplotu či nepřesnosti v "cold endu"/ bowdenu atd.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1478
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 04.12.2020 09:46

Je pravda že to máličko preplnujem o nejaku stotinku aby som mal pevnejšie vytlačky, ale okrem rohov nemam žiadne problemy. tlačim na 80mms .Tak skusim ten jerk a akceleraciu, len musim najsť kde sa to nastavuje.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 379
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod boraicho » 04.12.2020 10:02

ten jerk a zrychlenie sa nastavuje na priamo na tlačiarni? tieto dva hodnoty na fotke? 1000 a 20? Ak áno tak vy použivate ake? Vdaka za odpoved,
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
boraicho
 
Příspěvky: 379
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod straciam » 05.12.2020 23:21

momentalne mam jerk na 0, akceleraciu mam 1500 a pre vonkajsie perimetre mam akceleraciu na 700. skus tlacit kocku rychlostou mensou ako 30mm/s. mal by si vidiet rozdiel aj bez zmeny jerk a akcel. cim pomalsie pojdes, tym to bude krajsie.
  • 0

Ins-piration: No pass, no problem.
Rebel II s hiwin vedeniami.
straciam
 
Příspěvky: 107
Registrován: 08.11.2015 21:04
Bydliště: Podbrezova, SR
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod kroxigor » 06.12.2020 06:28

  • 0


PrusaSlicer2, Simplify3D, TinkerCAD, FreeCad, OnShape
kroxigor
 
Příspěvky: 1793
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 20
Asi budeš docela dobrej :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 02.08.2021 18:31

Mam tu na zkousku PLA C-TECH. Tiskarnu a profil ve slic3ru mam vyladenou na PLA mladec. Na stejne nastaveni dela tisk PLA C-TECH problem. Za prve jsem musel snizit teplotu (viz. obrazek). Pri standardnich 205st to ani pri 5 hornich vrstvach neudelalo hezky povrch. Pri 195st uz je to obstojne (ne idealni).

Podar mam ale problem s infilem. Zacal jsem pouzivat gyroid (15%, rychlost jsem zkousel 75mm/s, ted jsem na 50mm/s a niz uz jit nechci). Porad je to ale spatny - viz. prilozene foto. Pokud se tiskne vypln jednim smerem, tak to jeste jde. Jakmile to prejde napric, tak se to vlakno zacne trhat, dela bobiky a je to na pytel. Vyusti to az v derave perimetry.

Kalibracni kosticka (1 perimetr bez vyplne) rozmerove sedi. Zkousel jsem foukat/nefoukat, zkousel jsem zvedat teplotu/snizovat a porad spatny. Nejak mi to nesedi, ze by to bylo malo extruze.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 110
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod medapeta » 04.08.2021 08:44

Pokud je extruder nakalibrovaný a podává správné množství filamentu, lze v podstatě postupovat podle návodu k řešení kvality tisku. Je to pro jiný slicer, ale princip je vždy stejný.

https://www.simplify3d.com/support/prin ... eshooting/

PET má trochu jiné vlastnosti než PLA, osobně ho tisknu tepleji a s vyšším průtokem. S chlazením se to má tak, že pokud je vyladěné a neochlazuje trysku tak je doporučeno ho na PET používat hlavně při tisku menších předmětů. Chladím i při tisku těch větších, ale ne vždy na plný výkon. To co je na fotkách vidět může být způsobeno i nedostatečným přítlakem nebo přicpaným hot-endem. Nebo úplně něčím jiným :-)
  • 0

Mínusové body mému profilu zde udělil výhradně uživatel tom666, který se na foru již nevyskytuje.
Měl zřejmě pocit, že pravda se tu psát nesmí...
medapeta
 
Příspěvky: 1567
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Brdy
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod bahora » 04.08.2021 21:57

to co je na fotce 205°C je klasická díra díky neuchlazení materiálu, typické pro tisk výplně "včelí plást" což gyroid je podobný. dej jinou výplň nedělající uzavřené buňky a bude po díře.
  • 0

bahora
 
Příspěvky: 239
Images: 1
Registrován: 23.11.2016 01:12
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 10.08.2021 08:57

Ac jsem delal kalibraci extruderu hned po postaveni tiskarny (je to jiz par let), tak jsem ji nyni udelal znovu. Bud jsem ji driv delal blbe a nebo se to lehce rozhodilo. Musel jsem lehce upravit kroky pro extruder (davalo to malo filamentu). Ted i kdyz necham teplotu na 205, tak pri rychlosti 60mm/s to je ok.
  • 0

creagel
 
Příspěvky: 110
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 19.08.2021 18:03

Tak mam jeste jedne problem s CTECH filamentem PLA - pri tisu postupne se rozsirujiciho se sloupu se mi zvedaji okraje plochy. Coz vede az k tomu, ze kdyz se to zvedne uz dost a prejizdi to na vedlejsi objekt, tak se o to zasekne hotend a preskoci kroky. Zkousel jsem snizit foukani, zvysit foukani, pracovat s teplotou hotendu, zkousel jsem zpomalovat, ale nejak se toho nemuzu zbavit :(
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
creagel
 
Příspěvky: 110
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod medapeta » 19.08.2021 19:20

Zkus ubrat plnění na perimetrech, tohle je způsobeno pnutím při chladnutí na okrajích. Taky by pomohla jiná výplň, materiál nemá kam uhnout.
  • 0

Mínusové body mému profilu zde udělil výhradně uživatel tom666, který se na foru již nevyskytuje.
Měl zřejmě pocit, že pravda se tu psát nesmí...
medapeta
 
Příspěvky: 1567
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Brdy
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod creagel » 19.08.2021 20:04

Tisknute je to 100% vyplni rectalinear. Na to pnuti jsem sazel, jen nevim presne cim to upravit (pouzivam aktualne prusa slic3r).
  • 0

creagel
 
Příspěvky: 110
Registrován: 13.11.2014 22:46
Bydliště: Sedlcany - Stredni Cechy.
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod zemciko » 11.09.2021 11:37

Zkus korekce podávání materiálu na obvodu (pokud to daný slicer umí) a hlavně zkus snížit rychlost tisku u takových obvodů a taky pomáhá intenzivní chlazení (zase pokud to dovolí typ materiálu).
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1478
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Předchozí

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků