Vady na modelech a jejich řešení

Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Neon3 » 02.12.2014 02:59

Ahoj. Potřeboval bych pomoct s pár chybami, co se mi dějí při tisku a které bych potřeboval odstranit :(
1. - Nevyplňuje se mi 100% plocha, viz. zakroužkovaná místa. Tisknu tryskou 0,4mm a používám Slic3r a Pronterface. Nevím, jestli mám malou mezeru mezi hranou dílu a malými dírami nebo je problém někde jinde, ale Slic3r mi tam prostě materiál žádný nevygeneruje. Tak pokud by někdo věděl, jak to vyřešit, byl bych moc rád.
2. Máte nějaké tipy, jak ještě více zlepšit konec tisku na jednotlivých vrstvách, aby se vyhnulo tomu, co je na foto?
Předem děkuji moc za pomoc :)
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Neon3
 
Příspěvky: 40
Registrován: 27.08.2014 10:16
Bydliště: Ostrov u KV
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Car » 03.12.2014 00:25

nejspíš tam máš špatně nastavený přejezd za 0 vý bod ( bod kde začínáš tisknout - je třeba ho přejet o 1,5 mm) ,pak ti to bude materiál dávat .
  • 0

Konstrukce Prusa i2 ,Rebel 2 ,PEEK hotend 3mm i 1,75mm vlastní výroba ,Marlin , Ramps 1.4 ,motory Microcon SX17 -0905 ,KISSlicer64
Car
 
Příspěvky: 657
Registrován: 28.04.2014 23:13
Bydliště: Olomouc
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Neon3 » 03.12.2014 01:33

A mohl bys mě prosím trošku navést, kde to ve Slic3ru nastavím? Díky moc za odpověď :)
  • 0

Neon3
 
Příspěvky: 40
Registrován: 27.08.2014 10:16
Bydliště: Ostrov u KV
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 04.12.2014 23:38

Abych pravdu rekl, tak presne nevim co Car myslel tim pretazenim o 1.5mm, ale kazddopadne si myslim ,ze je to spise slicrem jako takovym. Zacal bych nejakym vytistenym posouditelneho objektu, kostky atp.
Z toho co si vytiskl je dost tezke soudit, i ty steny jsou nic moc.
Popis material, rychlosti teploty. Mrknu na to ale az zitra, ted jsem prisel z piva s oscarem a jsem moc chytrej, takze bych nerad posuzoval dnes :D
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3344
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 100
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Car » 04.12.2014 23:50

Nedokázal jsem to přesně popsat - netisknu ve Slice3r , dnes jsem se na to podíval a zjistil ,že s největší pravděpodobností jde o to že jede příliš vysokou rychlostí a podává do extruderu také vysokou rychlostí materiál a pak se dostaví tento efekt nedodání materiálu na konci smyček neb by nestihnul zatáhnout filament ,tak začne zatahovat dříve .

Doporučil jsem projít si složku první nastavení ve Slice3r , zkontroloval své nastavení , pak udělal výtisk a šoupnout nám sem fotku výtisku a print screen svého nastavení tisku .

Ať je mu možno adekvátně pomoci .

p.s. může jít také o zcela normální uzavření smyčky ,jen to z tý fotky na rádiusu prostě nejde poznat ,zda tam je vynechán materiál či naopak přidán ob nějakou vrstvu - udělej výtisk kostky ,tam jsou rovný hrany a bude jasno
  • 0

Konstrukce Prusa i2 ,Rebel 2 ,PEEK hotend 3mm i 1,75mm vlastní výroba ,Marlin , Ramps 1.4 ,motory Microcon SX17 -0905 ,KISSlicer64
Car
 
Příspěvky: 657
Registrován: 28.04.2014 23:13
Bydliště: Olomouc
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 05.12.2014 00:12

jj, posli parametry tisku, at se da o necem diskutovat. popripade i stl toho modelu, at mame predstavu o velikosti.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3344
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 100
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Neon3 » 05.12.2014 00:16

Díky moc :) Hned zítra ráno se na to vrhnu, zkusím se základním nastavením, jak psal Car, vytisknout kostku a snad to dáme společně nějak dokupy ... Jinak tisknu z ABS z Mladeče. Kupoval jsem ho před pár měsíci z JRC s nějakou slevou tady přes forum :)
  • 0

Neon3
 
Příspěvky: 40
Registrován: 27.08.2014 10:16
Bydliště: Ostrov u KV
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Car » 05.12.2014 01:53

Zítra budeme moudřejší . 8)
  • 0

Konstrukce Prusa i2 ,Rebel 2 ,PEEK hotend 3mm i 1,75mm vlastní výroba ,Marlin , Ramps 1.4 ,motory Microcon SX17 -0905 ,KISSlicer64
Car
 
Příspěvky: 657
Registrován: 28.04.2014 23:13
Bydliště: Olomouc
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod oscar » 05.12.2014 02:00

jestli to tu jeste nezaznelo: tiskni vec jez 1:1 odpovida souradnemu systemu.
tj, v pripade rebela kostku :)
  • 0

.... večer se přezujou, hodinu frézujou ....
oscar
 
Příspěvky: 731
Images: 4
Registrován: 16.06.2014 20:51
Bydliště: Perníkovice
Reputation: 10
Jen tak dál :)

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Neon3 » 05.12.2014 14:31

Tak jsem zkusil vytisknout tu kostku ... Nastavení základní, stejné jako viewtopic.php?f=12&t=268 od Kubicq ... Černá kostka je z ABS Mladeč, jak jsem psal a pak jsem zkusil se stejným nastavením vytisknout kostku z šedého ABS, co mi minulý týden přislo jako vzorek od at3d.cz ... Je tam znát o dost menší smrštivost, ale ty chybky na stěnách jsou také ... Teploty jsem měl taky 240/110 jako Kubicq. Trysku mám 0,4mm celokovovou z reprapobchodu. Tiskárna Rebelix, ale postupně přestavuju na Rebela. Extruder je ale zatím pořád Rebelix. Pokud jsem zapomněl ještě na něco důležitého, stačí říct. Předem díky za pomoc.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Neon3
 
Příspěvky: 40
Registrován: 27.08.2014 10:16
Bydliště: Ostrov u KV
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Car » 05.12.2014 21:21

Sniž jednotlivé vrstvy z 0,3 na 0,2 a prokluzuje ti zubatice ( kolečko co podává filament) nebo se ti ucpává nečistotami - dej silnější pružinku nebo kolíček na prádlo , když ti začne přeskakovat krokáč zubatice ,tak trošku přidej na driveru tím šroubkem ( většinou po směru hodinek) .

No a pak budeš asi muset polaďit množství podávaného materiálu asi si budeš muset ubrat ,ale to uvidíš až potom co to bude dělat .

Rozměrově ti ta kostka sedí ? ( myslím tím když má být 20x20x10 ,tak je 19,9x20,2x10 ve skutečnosti po vytištění ?? )
  • 0

Konstrukce Prusa i2 ,Rebel 2 ,PEEK hotend 3mm i 1,75mm vlastní výroba ,Marlin , Ramps 1.4 ,motory Microcon SX17 -0905 ,KISSlicer64
Car
 
Příspěvky: 657
Registrován: 28.04.2014 23:13
Bydliště: Olomouc
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Rebel » 05.12.2014 22:12

Neon3> ty dubky na bocich bych rekl, ze jsou od volby nahodnehu zacatku tisku vrstev. pro zacatek to neni moc vhodna volba, lepsi je zacinat v jedno miste, daji se pak v tom napojeni lepe ladit retrakce a vis, ze dalsi dubky jsou kdyztak zpusobeny necim jinym.

Co se tyce tech sten bez kazu, tak ty vypadaji dost solidne, akorat je videt smrstovani Mladecskeho ABS, to pri tisku samostatneho takto maleho modelu bude znacne.

Vrchni vrstava je rozmatlana, ale nerekl bych, ze je to velkym nozstvim filamentu, spise malou plochou, ktera se tiskne vysokou teplotou. To jsou vse priznaky Mladce.
Zkus se stejnym nastavenim vytisknout ty kostky 2 vedle sebe a dej je treba 5cm daleko od sebe.
  • 0

Dan - Rebel ? ;) - http://rebelove.org - Rebel I-III, Rebel sCUBE, Anycubic i3 MEGA, Anycubic - Kossel Mini, Anycubic Photon ! A naučte se používat pro STL přílohy čudlík "UMÍSTIT DO PŘÍSPĚVKU" !
Rebel
 
Příspěvky: 3344
Images: 243
Registrován: 12.08.2013 11:44
Bydliště: HK
Reputation: 100
Zasloužil bys asi medajli :) Nebo jsi admin :D

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Neon3 » 06.12.2014 02:02

Tak pokus č.2 :) Rozměry, když pominu smrštění, sedí v pohodě. Rozdíl oproti pokusu č.1 je snížení vrstvy na 0,25, tiskl jsem kostky dvě a zarovnal jsem ty začátky vrstev. Teď už se mi to i docela líbí a ta poslední vrstva vypadá taky parádně. Jinak s tím zanášením zubatice mám trošku problémy, že většinou, když měním filament, ji musím pročistit a "vydloubat" z drážek ABS ... Nevím, jestli třeba nemám tu zubatici moc hrubou? Dělal jsem si ji sám na soustruhu myslím závitníkem M6 ...
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Neon3
 
Příspěvky: 40
Registrován: 27.08.2014 10:16
Bydliště: Ostrov u KV
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Car » 06.12.2014 03:25

Pokud dobře vidím ,tak jsi zapomněl snížit i první vrstvu ( first layers) možná se pletu a je to jen stín a po zkušenostech s Mladší : chceš-li mít vrstvy dobře provázané , tak na 0,4 trysku dáš 0,2 vrstvy bude to vypadat lépe a o tolik tě to nezdrží .
Zubatice co do zubů nebude problém ,to spíš vedení filamentu kruhová výseč zubatice musí být tak velká , aby nedovolila filamentu uhýbat na strany ( asi ji budeš muset ještě trošku prohloubit ) .
U Mladče hodně záleží na velmi pevném přítlaku ložiska proti zubatici a zamezení prohřátí filamentu až na úroveň zubatice ( ten pak změkne , uloupne se a postupně ti plní zubatici a podává stále méně a méně filamentu ) .
Jednou za čas to stejně čistím starým kartáčkem na zuby .Někde tu je myslím v tvorbě free možnost , před zubatici přidat čistítko filamentu ( proti prachovým složkám) - já to však nikdy nepoužil a tisknu .

Jinak výtisk už vypadá slušně - pokud by se ti i po vrstvách 0,2 stále objevovalo co vrstva to přetok na jinou stranu nejspíš ti šmajdá kladka nebo nemáš dosti dotažený extruder/ hotend ( třmen holdru nesedí v drážce hotendu ) a na délce trysky , ti tak trošku plave ze strany na stranu ,když mění směr tisku .
  • 0

Konstrukce Prusa i2 ,Rebel 2 ,PEEK hotend 3mm i 1,75mm vlastní výroba ,Marlin , Ramps 1.4 ,motory Microcon SX17 -0905 ,KISSlicer64
Car
 
Příspěvky: 657
Registrován: 28.04.2014 23:13
Bydliště: Olomouc
Reputation: 0

Re: Vady na modelech a jejich řešení

Příspěvekod Neon3 » 09.07.2015 22:58

Ahoj, nevíte, čím by mohlo být tohle popraskání horní vrstvy? Materiál ABS Mladeč, rychlost top vrstvy 40mm/s, teplota 240°C a šířka extruze upravena v advance nastavení na 90% ... Na předešlém díle nebyl problém a udělalo to parádní hladkou plochu a jediná změna oproti tomuto dílu je 30% infill ... Předešlý díl byl tenčí, takže tam žádny infill nebyl a byly jen plné vrstvy ... Díky za radu :)
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Neon3
 
Příspěvky: 40
Registrován: 27.08.2014 10:16
Bydliště: Ostrov u KV
Reputation: 0

Další

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron