Tisk PETG -odlepovani rohu

Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod djgas » 04.11.2018 06:51

Zdravím mám nové postaveného Rebela a potkávám se s problémem když tisknu Petg a to i testovací kostku 20x20mm tak se mi zvedají rohy,podklad je hliníková deska+kapton páska ,tisk 230/80 st.,ofuk mám staženy na max 45%ot.automatika....nesetkal se s tím někdo?
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 25
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod smitec » 04.11.2018 10:24

Zkus lihem za normálních teplot vyčistit ten povrch. Jinak jedeme tu většinou jako podklad PET pásky od lepiky.cz
  • 0

smitec
 
Příspěvky: 34
Registrován: 03.10.2016 09:42
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod djgas » 04.11.2018 11:03

Díky za tip,můžeš napsat o jaký produkt se přesně jedna,je tam toho mraky .
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 25
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod smitec » 04.11.2018 14:16

  • 0

smitec
 
Příspěvky: 34
Registrován: 03.10.2016 09:42
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod pepiho » 04.11.2018 14:52

Nebo si objednej tuto podložku: https://www.aliexpress.com/item/5-PCS-200-200MM-3D-Printer-Accessories-Red-Painter-Print-Bed-Tape-Print-Sticker-Build-Plate/32706275693.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dxM462w
Tisknu na ni PLA na 50°C, ABS na 90°C a PETG na70 °C .
Před každým tiskem to chce otřít lihem. Tisknu i velký věci z ABS a od odlepování rohů mám pokoj. Spodek dílu je krásně matný.
Všechno jde krásně dolů, od dubna tisknu na první fólii.
Jen pozor na první vrstvu, když ji do ni moc zaplácneš, tak jde blbě sundat (hlavně skirt).
Při nalepování musí být sklo perfektně odmaštěné.
  • 0

pepiho
 
Příspěvky: 35
Registrován: 11.04.2017 16:36
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod akademik » 04.11.2018 16:46

A bez toho ofuku si to zkoušel ?
jám mám tuhle černou podložku na skle, tisknu PETG 60/230 a nic se neodlepuje ani u větších tisků.
Tisknu bez ofuku.. u rovejch dílů to u PETG není potřeba.
https://www.aliexpress.com/item/5pcs-3D-Printer-Parts-200-214-220-280-300mm-Frosted-Heated-bed-Sticker-printing-Build-Sheets/32843847086.html

občas to přejedu lihem.
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 167
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3
Jen tak dál :)

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod djgas » 04.11.2018 17:37

Zkusím to ještě bez ofuku a pak případně objednam něco z Ali,jen budu muset čekat.....
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 25
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod tomast » 04.11.2018 19:22

Není problém v tom konkrétním PETG? Že se smršťuje víc než je běžné.
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 216
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod djgas » 04.11.2018 19:36

tomast píše:Není problém v tom konkrétním PETG? Že se smršťuje víc než je běžné.
taky dobra poznámka ,zkusím ještě druhého výrobce co mám doma ....
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 25
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod pentaxxx » 06.11.2018 14:16

Ja tisknu DD PETG black 2kg na ciste sklo 3mm jen to odmastuju lihovym cisticem z hobbymarketu. Teplota 85 stupnu, ale bude to urcite min, protoze je to alu 235x235 a termistor je zespodu desky. Bezkontaktni teplomer tvrdi, ze je na skle tak o 8 az 10 stupnu min nez rika tiskarna. Nefoukam (tahle tiskarna nema ofuk ... zatim). Trochu to stringuje, pri tvarovejsich malych prejezdech, ale vetsinou to jde snadno pryc.
A sundavam az vychladne sklo (mam vic skel a stridam je).

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
  • 0

XYZ DaVinci 1.0 Pro 3in1, Rebel II V33, ENDER 4 COREXY+Direct MOD, Rebel III (momentalne rozebran), Poseidon DUO, Rebel sCUBE ve vystavbe
pentaxxx
 
Příspěvky: 124
Registrován: 23.11.2015 11:22
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod djgas » 06.11.2018 18:00

Já už vyřešil odlepovani -jakoby ten kapton chtěl zabehnout ,vypnutý ofuk,nyní je skoro problém to urvat.
Nyní ale zase řeším problém s tiskem malých a tvarově složitých dílu-síla stěny 3-4mm a v tom výplň -ucpava se mi tryska ,mám pocit,ze to bude mít něco do činění s retrakci,jak ji mate nastavenou?
  • 0

djgas
 
Příspěvky: 25
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod boraicho » 06.11.2018 18:38

ja s tym nemam problem. za 2 a pol roka som ešte problem nikdy nemal.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
boraicho
 
Příspěvky: 331
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod tomast » 06.11.2018 19:27

Zahlédl jsem že si na to občas stěžujou průšovci - když je moc krátkých drah a hodně retrakcí, začne se jim ucpávat tryska a hoblovat struna v extruderu. Někdo myslím psal, že mu pomohlo zvětšení retrakce na 2mm.

boraicho: 4mm retrakce - ty máš také bowden?
  • 0

tomast
 
Příspěvky: 216
Images: 1
Registrován: 20.11.2017 21:44
Bydliště: Praha
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod djgas » 07.11.2018 06:04

IMG_0021.jpg
To je přesně můj případ, krátké dráhy a mnoho retrakcí, nyní se mi na nastavení sražené z webu Rebel povedlo konečně vytisknout výrobek,ale kvalita povrchu nic moc a velké nálitky vždy v jednom místě.
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
djgas
 
Příspěvky: 25
Registrován: 18.04.2018 21:17
Reputation: 0

Re: Tisk PETG -odlepovani rohu

Příspěvekod boraicho » 07.11.2018 06:53

Nie nemam bowden. direct a činsky E3D s PTFE za 5€. Tie modre vytlačky maju škarede steny.
  • 0

boraicho
 
Příspěvky: 331
Registrován: 15.02.2016 21:36
Reputation: 0

Další

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků