Přerušený tisk PLA

Přerušený tisk PLA

Příspěvekod maxik112 » 17.10.2018 11:04

Ahoj, všichni ,

potřeboval bych trochu navést k řešené mého problému s tiskem PLA gold Mladeč. testovací model viz příloha.
do výšky 3 mm není problém , nad tuto výšku kdy začínají se tisknout texty se přestane vytlačovat materiál. Končí to samozřejmě vybroušením struny v extruderu. tryska není ucpaná. Když tisknu znovu stačí očistit podávací zubatici a zarovnat strunu, vytlačí se kousek ztmavlého plastu a vesele tisknu dál. den předtím jsem tiskl něco jiného cca 16hodin a bez problému , ale objekt byl geometricky mnohem jednodušší.

3D_Printer_test_fixed_stl_3rd_gen.STL
test.JPG
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Rebel 2 zvětšený, Arduino + Ramps1.4, LCD+ SDRamps, ABS,PLA,PETG 1,75mm, tryska 0,4mm, hotend celokov - momentálně v přestavbě na MKS Sbase
maxik112
 
Příspěvky: 38
Registrován: 14.11.2013 14:58
Reputation: 0

Re: Přerušený tisk PLA

Příspěvekod Georrge » 17.10.2018 12:37

Hotend máš celokov nebo s teflonovu vložkou? Vypadá to na klasický špunt v trysce. Jako první můžeš zkusit více přitlačit podávací kolečko k zubatici, extruder bude mít víc síly a bude méně docházet k vybroušení struny (pokud se pro změnu nezastaví motor).
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 135
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: Přerušený tisk PLA

Příspěvekod maxik112 » 17.10.2018 12:45

celokov
  • 0

Rebel 2 zvětšený, Arduino + Ramps1.4, LCD+ SDRamps, ABS,PLA,PETG 1,75mm, tryska 0,4mm, hotend celokov - momentálně v přestavbě na MKS Sbase
maxik112
 
Příspěvky: 38
Registrován: 14.11.2013 14:58
Reputation: 0

Re: Přerušený tisk PLA

Příspěvekod Georrge » 17.10.2018 13:31

tak to bude špunt
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 135
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: Přerušený tisk PLA

Příspěvekod zemciko » 17.10.2018 14:41

Zkus tam co nejvíc eliminovat retract během tisku. Zvláště ty písmenka na ploše mohou dělat svoje...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 1140
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Přerušený tisk PLA

Příspěvekod maxik112 » 17.10.2018 15:45

Děkuji za náměty, ještě jsem vypátral tady na fóru právě tu retrakci , mé nastavení bylo 2mm.
Zkusil dle příspěvku a jiných přednastavení se Slicru nastavit 0,8mm. Podávání struny se nezaseklo,
ale zase příliš mnoho plastu vytéká z trysky když nemá.
jaké nastavení zvolit , ať to nezkouším celý týden :roll:

retrakce 0,8mm.jpg
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Rebel 2 zvětšený, Arduino + Ramps1.4, LCD+ SDRamps, ABS,PLA,PETG 1,75mm, tryska 0,4mm, hotend celokov - momentálně v přestavbě na MKS Sbase
maxik112
 
Příspěvky: 38
Registrován: 14.11.2013 14:58
Reputation: 0

Re: Přerušený tisk PLA

Příspěvekod maxik112 » 18.10.2018 18:38

tak, testoval jsem 1,2mm a 1mm a bohužel jsem dopadl jako poprvé s 2mm retrakce , vše ostatní stejné.
:x :x :x
Zítra odzkouším znovu 0,8mm retrakci. Doufám, že to nebyla jen náhoda.

Další dotaz je k rozměrům .
Tedy přesněji řečeno vnější rozměry jsou vždy v pořádku, ale vnitřní rozměry jsou vždy menší : díry kulaté i obdélníky či čtverce.
Lze tohle korigovat?
Kvůli tomuhle jsem pravě tiskl tenhle testovací objekt.

díky moc všem
  • 0

Rebel 2 zvětšený, Arduino + Ramps1.4, LCD+ SDRamps, ABS,PLA,PETG 1,75mm, tryska 0,4mm, hotend celokov - momentálně v přestavbě na MKS Sbase
maxik112
 
Příspěvky: 38
Registrován: 14.11.2013 14:58
Reputation: 0

Re: Přerušený tisk PLA

Příspěvekod Georrge » 18.10.2018 19:34

Prostě celokov a PLA. Na PLA je ideální heatbreak s teflonovou trubičkou, ale zase se nehodí na vysoké teploty a tedy ABS. S celokovem a PLA holt nemůžeš tisknout tak malé detaily s častou retrakcí.

K těm rozměrům - kroky motorů máš nastavené správně? A co extruder, nepřeplňuje ti?
  • 0

Georrge
 
Příspěvky: 135
Registrován: 22.05.2017 18:39
Bydliště: Opava
Reputation: 0

Re: Přerušený tisk PLA

Příspěvekod maxik112 » 28.10.2018 06:03

Ahoj,
tak po opakované zkoušce s retrakcí 0,8mm je vše opět v pořádku. dalším testem jsem s retrakcí 0,8mm ještě upravil rychlost retrakce a de retrakce tak částečně jsem se zbavil vytékání z trysky.

K rozměrům:
kroky motorů nastavené správně, extruder tak též, stále ladím.
Snad přechod na MKS sbase něco změní.
Uvidíme.

dík všem
  • 0

Rebel 2 zvětšený, Arduino + Ramps1.4, LCD+ SDRamps, ABS,PLA,PETG 1,75mm, tryska 0,4mm, hotend celokov - momentálně v přestavbě na MKS Sbase
maxik112
 
Příspěvky: 38
Registrován: 14.11.2013 14:58
Reputation: 0


Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků