Tisk koule

Tisk koule

Příspěvekod error414 » 07.12.2017 10:57

Ahoj,

uz si pomalu nevim rady, snazim se vytisknout kouli ktera ma podstavu orizlou. Prikladam STL. Problem je ze jak se zacina tisknout koule do previsu tak se zacnou okraje zvedat a zacne se to matlat. Jak se uhel previsu zmensi tak se to chytne a tiskne to paradne. Ale ten zacatek fakt nevim jak vytisknout. delaji to dva materialy ABS a PLA, u ABS to chapu ale to PLA me prekvapuje. Kdyz to tisknu z PET-G tak to take neni dokonale ale ohodne lepsi. Jen nemam cerny PET-G.

Tryska 0.4m, vrtsva 0.1 a 0.15mm.
Teplota: 185 - 195
Hotend: rebelmod
Chlazeni: zkousel jsem od uplne nechladit do chladit maximalne.
Bed: 55 - 75
Rychlost: to netusim, zakladni je nastavena na 50mm/s a externi perimetry 50%, ale simplify si ty rychlosti meni pri tisku jak na bezicim pasu.

http://autode.sk/2zWkqRi

https://www.dropbox.com/s/qvwefuwoesrzo ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ho6mdlbkd6mv0 ... 1.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/gmsx8gejiv10d ... gcode?dl=0

Je zajimave ze pokud tisknu model ktery neni uplne kulaty, napriklad https://www.thingiverse.com/thing:2074662 tak se to vytiskne v poradku. Jedine co me napada je upravit model aby se zmensil uhel previsu, jinak uz nevim :(. Zkousel jsem i pridavat podpory ale ty na to nemaji zadny vliv. Slicuju to simplify3D, prusa slicer to neda vubec, popravde ho nemam ani moc dobre nastaveny, protoze pouzivam hlacne simplify.

Jeste me napada, kdyz tisknu tech objektu vic 4 az 6 tak se stane ze tak u 2 ze 6 je jedna strana koule dobre vytiskla, ale to nemam bohuzel nafoceno :(.

Za kazdou radu budu moc vdecny.
  • 0

error414
 
Příspěvky: 18
Registrován: 08.04.2017 23:56
Reputation: 0

Re: Tisk koule

Příspěvekod kroxigor » 07.12.2017 13:27

A co to přefiknout a tisknout to jako dvě půlky, pak slepit
  • 0

Rebel II HD V32 (Marlin 1.1.x), Original Prusa i3 MK2s - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75 - služební
Slic3r, Simplify3D, 123Design, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1305
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 0

Re: Tisk koule

Příspěvekod Otomar » 07.12.2017 13:36

Snažil sem se tisknout zlatonky z Harryho Pottera, nic kloudného sem nevytiskl. Až jak píše Kroxigor, vytisknout dvě půlky a slepit. Ve výsledku to ani není poznat a ještě si můžeš dovolit tisknout rychleji, protože odpadají převisy.
  • 0

Otomar
 
Příspěvky: 489
Images: 0
Registrován: 20.12.2014 11:24
Bydliště: JMK
Reputation: 0

Re: Tisk koule

Příspěvekod kroxigor » 07.12.2017 13:43

Hoď sem STL ukážu jak by to bylo nejlíp říznout a spojit.
  • 0

Rebel II HD V32 (Marlin 1.1.x), Original Prusa i3 MK2s - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75 - služební
Slic3r, Simplify3D, 123Design, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1305
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 0

Re: Tisk koule

Příspěvekod error414 » 07.12.2017 14:33

Moc dekuji za pomoc, STL jsem muzu hodit az budu doma cca v 18h, ale mam SLDPRT https://www.dropbox.com/s/jmxbbjx1ga3s8 ... LDPRT?dl=0
  • 0

error414
 
Příspěvky: 18
Registrován: 08.04.2017 23:56
Reputation: 0

Re: Tisk koule

Příspěvekod kroxigor » 07.12.2017 16:45

Bohužel tohle neotevřu ani do ničeho nenaimportuju.
Tak jsem si rychle načrtnul podobnej objekt. :wink:

Je to jednoduché:
1) natáhneš to do Slic3ru
2) otočíš kolem osy o 90°
3) Cutneš v polovině (Slic3r umí řezat jen v ose Z)
4) Slicneš a tiskneš
5) Slepíš

1.png

2.png

3.png

4.png
  • 0

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Rebel II HD V32 (Marlin 1.1.x), Original Prusa i3 MK2s - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75 - služební
Slic3r, Simplify3D, 123Design, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1305
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 0

Re: Tisk koule

Příspěvekod error414 » 07.12.2017 17:04

moc diky, hele vyzkousim a dam vedet, jeste jednou moc diky
  • 0

error414
 
Příspěvky: 18
Registrován: 08.04.2017 23:56
Reputation: 0

Re: Tisk koule

Příspěvekod pgdat » 07.12.2017 23:20

ve windows 10 je jednoduchý program 3D Builder, je v češtině a má velice jednoduché ovládání. Řezání objektů a další základní práce s objekty v něm dělám běžně.
  • 0

pgdat
 
Příspěvky: 3
Registrován: 05.08.2017 14:04
Bydliště: Prostějov - Nezamyslice
Reputation: 0

Re: Tisk koule

Příspěvekod walker.cz » 08.12.2017 08:33

se divím, že to nejde? Zkusil bych zvětšit počet perimetrů a tisknout perimetry vnější jako poslední. Samozřejmě chlazení, snížit rychlost. Koule tisknu normálně
Obrázek
  • 0

Rebel II, Rebelix MK2, Poseidon Duo, BOX2Y, Delta Sculptur, Wallta (moje delta :D ),
walker.cz
 
Příspěvky: 15
Registrován: 10.01.2017 23:08
Bydliště: Cheb
Reputation: 0

Re: Tisk koule

Příspěvekod akademik » 10.12.2017 00:03

koule se seřízlou podstavou jde vytisknout v pohodě pokud spodek nemá větší úhel než 45° (a to tady není).
PLA samozřejmě vždycky chladit, pokud se to patlá, tak máš objekt moc malej mebo neúčinný chlazení výtisku.

Zkus to dát vrstvou 0.25, není u 0.4mm trysky vrstva 0.1mm už na hraně?
  • 0

akademik
 
Příspěvky: 128
Registrován: 26.12.2013 01:58
Reputation: 3

Re: Tisk koule

Příspěvekod Saph » 10.12.2017 01:19

Z mojí zkušenosti když tisknu tryskou 0,4, tak jsou převisy nejlepší s výškou vrstvy tak 0,2-0,25. Ještě menší vrstva by v teorii měla být nápomocná, v reálu ale pak dochází k tomu, že je už tak slabá, že ztrácí schopnost držet se na hraně perimetrů bez deformací. Tisknu ale ABS, možná že s PLA, kde se na to fouká, je to jinak.
  • 0

Saph
 
Příspěvky: 446
Registrován: 20.09.2015 19:50
Bydliště: Kroměříž
Reputation: 0


Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků