Poslední trendy v podložce tisku

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod medapeta » 17.07.2017 08:48

Jinak ty šroubky v rozích lze samozřejmě po zahloubení otvorů vložit a zespodu přitáhnout matkou. Pak je přístupná celá plocha stolku, v rozích nic nepřekáží a klipsny nejsou třeba...
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1063
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9


Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod zemciko » 18.07.2017 17:50

Jak je ten černej materiál vlastně tlustej a z čeho je?
jinak průhledný PEI má snad 1mm.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 879
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod JCHP » 19.07.2017 12:09

Tloušťka Lokbuildu i čínského ekvivalentu je cca 0,6mm.
Z čeho je to vyrobené si netroufám odhadovat. Každopádně 140°C vydrží.
  • 0

Upravený Kossel Clear s výměnnými hlavami (J-head a celokov s vodním chlazením)
JCHP
 
Příspěvky: 194
Images: 4
Registrován: 03.09.2014 12:06
Bydliště: NMnMet
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod zemciko » 20.07.2017 11:31

No já to psychycky nevydržel a to pei sundal tisknu většinu z abs a to jde dolů fakt příšerně. Teď zas řeším jak sundat to 3m lepidlo...
Časem zkusím i ten černý ale daleko raději bych někde sehnal dostatečně silné pet folie. To co prodávají je v tloušťce 0,0xmm což za ty prachy tam dám raději 5cm pásku...
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 879
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod vitbauer » 21.07.2017 08:01

zemciko píše:No já to psychycky nevydržel a to pei sundal tisknu většinu z abs a to jde dolů fakt příšerně. Teď zas řeším jak sundat to 3m lepidlo...
Časem zkusím i ten černý ale daleko raději bych někde sehnal dostatečně silné pet folie. To co prodávají je v tloušťce 0,0xmm což za ty prachy tam dám raději 5cm pásku...

Návod na odstranění PEI folie i lepidla má průša na svých stránkách. Odkaz na videonávod:
http://manual.prusa3d.com/Guide/Replacing+the+PEI+sheet/133#_ga=2.257237259.1088815714.1500617893-644229268.1499742028
  • 0

Rebel II: HotEnd: E3Dv6 d0.4 mm, heated bed: MK3 ALU + sklo + Ultem PEI, ložiska: LM8UU MTM, osa Z: M5, HW: Arduino MEGA 2560 R3 + Ramps 1.4 + DRV8825, firmware: Repetier 0.92.9
vitbauer
 
Příspěvky: 63
Images: 2
Registrován: 07.01.2017 14:31
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod kroxigor » 21.07.2017 08:27

zemciko píše:No já to psychycky nevydržel a to pei sundal tisknu většinu z abs a to jde dolů fakt příšerně. Teď zas řeším jak sundat to 3m lepidlo...


Já mám Průša PEI a na tom drží ABS až tak při 110°, spíš je problém to na tom vůbec udržet. NA PLA je to parádní.
Sundat to lze pomocí IPA dej na to ubrousky prolité IPA a zabal to do igelitu nech to působit a pak seškrábat.
  • 0

Rebel II HD V32 (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75 - služební
Slic3r, Simplify3D, 123Design, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1225
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod zemciko » 21.07.2017 13:58

No našel jsem na netu 3 další varianty.
1. d+lemone (drahý a nemám ho)
2. terpentyn (ten bych snad našel ale napřed zkusím něco jinýho)
3. mix soda+ olej+jar 8:5:1

zkusil jsem to poslední a šlo to pak asi na 3x seškrábat.
Co je IPA? já znám jen IPU co se lepí na střechu, ale to asi nebude ono :0)

Jinak na PLA to bylo super ale sundávat to abs furt "dlatkem" na to sem už neměl nervy.
Taky to mělo výhodu v tom že stačilo 80°C a ABS pak nezdvihalo rohy..
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 879
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod hanysl » 21.07.2017 14:06

IPA je IsoPropylAlkohol
  • 0

Rebel II.b single Z motor.
hanysl
 
Příspěvky: 245
Registrován: 08.01.2014 22:03
Bydliště: Šenov u Ostravy
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod zemciko » 21.07.2017 14:11

Aha ten mam ale hrozne rychle se odparuje a nevsim sem si ze by na to nějak pusobil. (čistím tim občas bed či trysku od pasty na zuby).
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 879
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod Klaudius » 21.07.2017 16:03

zemciko píše:Aha ten mam ale hrozne rychle se odparuje a nevsim sem si ze by na to nějak pusobil. (čistím tim občas bed či trysku od pasty na zuby).


Vyskúšaj čistič Interflon EM30+. Ja ho používam aj na čistenie podložky namiesto IPA. Výhodou je, že je v spreji, takže žiadne nanášanie na handru alebo obrúsky, proste nastriekam na podložku, nechám chvíľu pôsobiť a zotriem papierovou utierkou.
  • 0

Klaudius
 
Příspěvky: 17
Registrován: 15.02.2016 12:15
Bydliště: Bratislava - okolie
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod medapeta » 21.07.2017 16:50

Jednomu to nedrží, jednomu to nejde sundat. To asi nebude tím, že je každý kus jiný ne ?
Spíš bych řekl, že to není použité úplně podle návodu minimálně v jednom případě...

Příprava PEI tiskové plochy:
http://www.prusa3d.cz/wp-content/upload ... fxeu3s2dkm

Materiály a nastavení:
http://www.prusa3d.cz/wp-content/upload ... nsw9ujbjkc

S ABS ani PLA není žádný problém, pouze u PET je mírně vyšší přilnavost, kterou ale lze opět řešit.
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1063
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod zemciko » 21.07.2017 18:15

Nevím co by jsi jako chtěl u ABS udělat "dle návodu" jinak aby to drželo míň. Buď mám trochu jiný materiál podložky nabo ABS...
Časem zkusím i tu černou...
Jinak mně drží to ABS fest i na PET ale tam jde po vychladnutí dolů... Chtělo by to silnější PET folii. Taky by neškodilo jiné lepidlo pod ni, nedělá se něco co se dá nanést ala sprej?
  • 0

Naposledy upravil zemciko dne 22.07.2017 22:14, celkově upraveno 2
zemciko
 
Příspěvky: 879
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod medapeta » 21.07.2017 19:04

Zkoušel jsem různé ABS, Esun, Mladeč, Devil Design, Smartfill a všechno drží tak akorát. Podložka na jedné tiskárně je už trochu jetá, ale na přilnavost to nemá žádný vliv. Moc nečistím, jen otírám nějakým levným vlhčeným ubrouskem. Opravdu jen mírné rozplácnutí, podložka na 100, tryska 240. Sundavám zlehka řezačem. Bez nějakého rvaní kleštěmi. Folie je nalepena na hliníku. To samé nastavení funguje na tiskárně vedle na PET folii z lepiky.cz na skle, jen teplota bedu je 110 a je to nepatrně víc připláclé. Po vychladnutí lze sundat většinou bez použití nástroje. Rohy se občas mírně zvednou na té PEI, ale nic tragického a je to spíš průvanem ode dveří, protože žádné vyhřívané boxy ani jiný tělocvik nepraktikuji.
Co dělat aby to drželo míň ? Tolik to nepřiplácávat a raději přitopit.
Lepidlo na PET folii my vyhovuje, protože nenechává žádné stopy a lze hned nalepit jinou folii bez jakéhokoli čištění skla. PEI budu měnit zase za PEI až někdy ve vzdálené budoucnosti až ji prorvu, zatím jí mám necelý rok a slouží statečně i když nějaký šrám má. PEI je originál Průša.
  • 0

Naposledy upravil medapeta dne 22.07.2017 22:40, celkově upraveno 1
Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Original Prusa i3 MK2, Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1063
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod zemciko » 22.07.2017 22:16

Tak z toho je jasné že ten materiál nebude úplně stejný, když mně to drži dobře i na 80°C a díky nižší teplotě se tomu navíc tak neohybaj rohy.
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 879
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků