Poslední trendy v podložce tisku

Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod walter2 » 05.04.2017 22:27

Po počátečním laborování s koresem jsem přešel na kapton a jsem maximálně spokojený (až na to, že se mi někdy při odlepování pod kapton dostane bublina).

Teď už mám kapton poničený, tak chci objednat nový , ale neobjevila se za poslení rok nějaká zázračná alternativa ?

Tisknu ABS, ASA, PETG,PLA.
  • 0

walter2
 
Příspěvky: 72
Registrován: 09.03.2016 09:33
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod bahora » 05.04.2017 23:11

kapton v metráži šíře 200mmx30m z ebay/aliexpres a není co řešit
  • 0

bahora
 
Příspěvky: 160
Images: 1
Registrován: 23.11.2016 01:12
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod zemciko » 05.04.2017 23:13

No nevím těch podložek se prodává spousta, nicméně lepší než polyimid mi přide silná pet folie/paska. Přežije dýl líp mi drží na stole a líp mi na tom drží výtisky..,
  • 0

zemciko
 
Příspěvky: 993
Images: 9
Registrován: 09.05.2015 13:43
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod kroxigor » 06.04.2017 04:59

Já už jedu půl roku na Průšovic Ultemu/PEI a nemůžu si stěžovat.
Nalepeno na Rebelově hliníku zatím bez známek poškození nebo opotřebení.
  • 0

Rebel II HD V32 (Marlin 1.1.x) - domácí
Original Prusa i3 plus 1,75 - služební
Slic3r, Simplify3D, 123Design, TinkerCAD, SketchUP
kroxigor
 
Příspěvky: 1282
Images: 14
Registrován: 28.03.2015 21:17
Bydliště: Středočesko
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod JCHP » 06.04.2017 12:27

Mám LokBuild.
Zatím pracuji jen s PETG a ABS.
Podložka je poměrně tlustá a vyznačuje se nezávislostí adheze na teplotě.
Přilnavost závisí pouze na ploše styku výtisku s podložkou, proto u velkých ploch je nutné mít 1. vrstvu výše posazenou, aby se podložky jen málo dotýkala.
Trochu nevýhoda je, že pokud párkrát po sobě natisknu s velkou plochou (prostě s 1. vrstvou příliš nízko), může dojít (stalo se mi) k místnímu odlepení podložky od skla, což se následně projeví v deformovaném povrchu a nestejné tloušťce 1. vrstvy následujících výtisků.
Podložka se čistí pouze lihem.
  • 0

Upravený Kossel Clear s výměnnými hlavami (J-head a celokov s vodním chlazením)
JCHP
 
Příspěvky: 195
Images: 4
Registrován: 03.09.2014 12:06
Bydliště: NMnMet
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod zbek » 06.04.2017 19:51

Cena a možnost objednání?
  • 0

Zbek
zbek
 
Příspěvky: 132
Registrován: 19.11.2015 16:14
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod JCHP » 10.04.2017 13:04

Odkazy na prodejce na mateřské stránce:
http://www.lokbuild.com

Včera jsem snad už přišel na grif, kterým odloupnu i hodně velkou plochou přitištěný výrobek bez velké námahy.
Ostrý, plochý nůž zespoda..
  • 0

Upravený Kossel Clear s výměnnými hlavami (J-head a celokov s vodním chlazením)
JCHP
 
Příspěvky: 195
Images: 4
Registrován: 03.09.2014 12:06
Bydliště: NMnMet
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod Saph » 09.07.2017 02:09

JCHP: Nějaké další zkušenosti s lokbuildem? Co životnost, ještě funguje? ;-)
  • 0

Saph
 
Příspěvky: 414
Registrován: 20.09.2015 19:50
Bydliště: Kroměříž
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod JCHP » 16.07.2017 09:12

Saph: Byl jsem teď pryč, ale před týdnem ještě fungoval :-)
Mám ještě čínský ekvivalent (černý, prodávají je po 5ks za cenu jednoho Lokbuildu), ale přijde mi, že na něm ABS i PC drží o něco hůře.
Občas je potřeba přečistit lihem, nebo mechanicky, když člověk dá první vrstvu příliš nízko, tak speciálně PETG tam občas zůstává. Jinak zatím to dělá dojem "věčného" povrchu.
  • 0

Upravený Kossel Clear s výměnnými hlavami (J-head a celokov s vodním chlazením)
JCHP
 
Příspěvky: 195
Images: 4
Registrován: 03.09.2014 12:06
Bydliště: NMnMet
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod walter2 » 16.07.2017 09:14

Pošli prosím odkaz na ten čínský klon, který máš odzkouseny. Diky
  • 0

walter2
 
Příspěvky: 72
Registrován: 09.03.2016 09:33
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod vitbauer » 16.07.2017 21:10

V pátek mi od Průši dorazily 2 kusy jeho PEI folie, ale nějak váhám s nalepením. Na sklo se mi to dávat nechce, jedině to dát přímo na HB MK3 (hliníková). Problém je v tom, že ze spodní strany mám silikonem přilepené kabely k termistoru a nevím, čím to pořádně odmastit. Bude stačit líh?
  • 0

Rebel II: HotEnd: E3Dv6 d0.4 mm, heated bed: MK3 ALU + sklo + Ultem PEI, ložiska: LM8UU MTM, osa Z: M5, HW: Arduino MEGA 2560 R3 + Ramps 1.4 + DRV8825, firmware: Repetier 0.92.9
vitbauer
 
Příspěvky: 81
Images: 2
Registrován: 07.01.2017 14:31
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod medapeta » 16.07.2017 21:18

Přímo na hliníkovou stranu HB. Odmastit lihobenzinem. Udělat zahloubení na zapuštěné šroubky M3. Lepit pomaličku od rohu na sundanou desku bez šroubků, ve finále zaříznout po okrajích, udělat dírky na šroubky, připevnit na štelováky vozíku, nakalibrovat a užívat si perfektního tisku ABS, PET i PLA. Na sundavání používat široký řezač na papír. Je potřeba tisknout mírně výš a první vrstva není třeba tolik připlácávat. Čištění univerzálním vlhčeným ubrouskem na všechny povrchy, k sehnání za dvacku v Lídlu.
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1118
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod vitbauer » 16.07.2017 22:13

Děkuji. Jak moc velké násilí je třeba k sundání? Tiskárnu mám v prostoru za televizí s omezeným přístupem. Výhoda skla byla v jeho odepnutí a vyjmutí i s výtiskem, pak nebyl problém výtisk sundat násilím.
EDIT:
409
  • 0

Naposledy upravil vitbauer dne 16.07.2017 22:33, celkově upraveno 1
Rebel II: HotEnd: E3Dv6 d0.4 mm, heated bed: MK3 ALU + sklo + Ultem PEI, ložiska: LM8UU MTM, osa Z: M5, HW: Arduino MEGA 2560 R3 + Ramps 1.4 + DRV8825, firmware: Repetier 0.92.9
vitbauer
 
Příspěvky: 81
Images: 2
Registrován: 07.01.2017 14:31
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Reputation: 0

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod medapeta » 16.07.2017 22:26

Když se vychytají teploty a první vrstva tak PLA jde úplně v pohodě, ABS relativně taky a PET asi nejhůř. Chce to jen trochu grif aby si člověk tím řezačem neoddělil prst. Násilí nicméně není třeba takové aby se rozladila kalibrace stolku. Nevím jak v omezeném prostoru, mám tiskárny přístupné pouze zepředu a neměl jsem větší problém pokud jsem to u PETu nepřešvihl s teplotou podložky nebo u ABS s přílišným připlácnutím. Větší plocha samozřejmě znamená to tisknout trochu výš. PET raději tisknu na jiných tiskárnách na PET folii na skle. PEI mám na Rebelixu a MK2 a tam jedu skoro výhradně ABS a PLA.
  • 0

Používám: HotEndy E3D, ložiska Igus Drylin, pružné spojky, heated bed MK3 ALU s ULTEM PEI povrchem
Tisknu na: Rebelix X2, Rebel II HD, Rebel IIC 250x300x300
medapeta
 
Příspěvky: 1118
Images: 57
Registrován: 31.05.2016 22:14
Bydliště: Praha
Reputation: 9

Re: Poslední trendy v podložce tisku

Příspěvekod vitbauer » 16.07.2017 22:42

Právě ten PET-G mi dělá asi největší starosti... Každopádně moc děkuji za rady. Zítra se do toho pustím.
  • 0

Rebel II: HotEnd: E3Dv6 d0.4 mm, heated bed: MK3 ALU + sklo + Ultem PEI, ložiska: LM8UU MTM, osa Z: M5, HW: Arduino MEGA 2560 R3 + Ramps 1.4 + DRV8825, firmware: Repetier 0.92.9
vitbauer
 
Příspěvky: 81
Images: 2
Registrován: 07.01.2017 14:31
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Reputation: 0

Další

Zpět na Všeobecná problematika tisku

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Lybor_29 a 2 návštevníků